/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A gonosz ikertestvér

2018. március 17. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A Genfi Autószalonon mindent kipakolt a Honda, így nem csak az újdonságok, de már öregedő modellek és bizony versenyautók is láthatók voltak a gyártó standján. Közöttük egy igazi gyöngyszemmel, a magánvásárlók számára is elérhető NSX GT3 versenyautó.

Sok dologban hasonlít egyszerűnek nem nevezhető, utcai ikertestvérére az új NSX GT3, a Honda, az olasz JAS Motorsport, a Honda Performance Development (HPD) és a Mugen közös fejlesztésű gyermeke, amely idéntől lesz elérhető a versenycsapatok számára.

A Genfi Autószalonon kiállításra került példány közvetlenül a „mezei” NSX mellett pózolt, így még könnyebb volt megfigyelni a hasonlóságokat és különbségeket. A teljes egészében szénszálas karosszériát sokkal mélyebbre húzták, a kerékíveket is bőségesen szélesítették, valamint a géptetőre egy hatalmas lyuk került benne egy méretes hűtőradiátorral, de a tükrök is teljesen mások, mint az utcai NSX-en. A brutális diffúzor és a vasalódeszka hátsó szárny a tökéletes úton maradásért felelnek, míg az üvegeket plexire cserélték a súlycsökkentés érdekében.

Az NSX GT3-at a Honda Japánban található kutatási és fejlesztési központjában fejlesztették. A projektet 2015-ben indították, eközben már 85 ezer kilométeren át nyúzták az autót különféle körülmények között, hogy idénre elkészülhessen az első tucat versenyzésre szánt példány. Érdekesség, hogy bár a villanymotort kihagyták, a belsőégésű versenymotor alapjául a közúti modell 3.5 literes V6-os erőforrása szolgál kisebb átalakítások mellett. Ezt az egységet is a Honda ohiói motorgyárában (Anna Engine Plant) készítik. A két hajtómű között több egyezés is megfigyelhető, például a hengerfej és -tömb, a szelepvezérlés, a dugattyúk kialakítása és a szárazkarteres kenési rendszer egyaránt. Az erőátvitelről hatfokozatú, szekvenciális váltó gondoskodik, ehhez társul a továbbfejlesztett futómű.

A versenyzésre kész NSX GT3 alapára 465 000 euró (körülbelül 144 millió forint), ezt azonban különféle kiegészítőkkel, valamint szolgálatatások igénybe vételével fokozhatják a vásárlók, ugyanis a Honda további speciális alkatrészeket is kínál a versenyautóhoz, valamint, kérés (és plusz pénz) esetén, értékesítési, képzési és mérnöki tevékenységet is végeznek az ügyfelek számára, így a határ a csillagos ég.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/