/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Citroën új raliautója

2016. szeptember 21. 09:25   |   Autoblog
címkék:  

A hamarosan megnyíló Párizsi Autószalonon mutatkozik be a C3 WRC koncepció, amelyet a Citroën a Citroën Racing-gel közösen hozott létre. A tanulmány az új C3 izmoktól dagadó, erőteljes grafikai elemekkel ékesített, extrém változata. Előfutára annak a versenyautónak, amely 2017 januárjában mutatkozik be a Monte-Carlo Rally-n.

A pilóták versenyében immár háromszoros világbajnok Citroën éppen a konstruktőrök között készül elhódítani a harmadik világbajnoki címét a C-Elysée-vel a FIA WTCC túraautó bajnokságában. A márka az új C3-mal indítja el termékoffenzíváját és kész arra, hogy a FIA WRC-ben is az élre törjön. A Citroën csapat igen otthonosan mozog ebben a közegben 8 konstruktőri világbajnoki címével és rekordszámú 96 győzelmével a háta mögött.

A végső versenyautóhoz már igen közeli C3 WRC koncepcióautó külseje jól tükrözi a Citroën szándékait, de még nem fedi fel teljesen a végső formát. A C3 alapjaira épített autó megőrzi az alapmodell gömbölydedségét és frissességét. Megmarad a jellegzetes, kétszintű fényszóró-kialakítás, a kétszínű fényezés, valamint a tető színének megjelenése a karosszéria egyes elemein. A sportos, izmos karosszéria 55 mm-rel szélesebb az új C3-nál, ami nagyobb szabadságot tesz lehetővé az aerodinamikai jellemzők kialakításában. Ezt példázza az első lökhárító légterelője is.

A C3 WRC külső stílusa az autóversenyek világához igazodik. A sötét lökhárító hangsúlyozza az autó tekintetét, csakúgy, mint a márkajelzést magába foglaló kettős krómcsík, amely egészen a LED-es nappali menetfényekig húzódik.

A C3 WRC koncepció nem áll távol attól a FIA WRC új, 2017-től életbe lépő szabályozásának tökéletesen megfelelő végső változattól, amely részt vesz majd a bajnokságban. A karosszéria szélessége és az első és hátsó aerodinamikai elemek már az új szabályozást tükrözik. A végső versenyváltozat az új szabályozás összes jellemzőjét magán viseli majd, amelyek közül ezek a legfontosabbak: a motorteljesítmény megemelése 380 LE-re, nagyobb szabadság az aerodinamika terén, 25 kg-mal csökkentett tömeg, továbbá engedélyezett elektronikus differenciálkontroll.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/