/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a hatkerekű Toyota szörny

2017. október 10. 09:30   |   Autoblog
címkék:  

Egy ausztrál offroad-specialista olyan terepjárót épített, amely nem ismer akadályokat – és ez a legkevésbé sem túlzás. A hatkerék-hajtású szörny alapjául egy Toyota Land Cruiser 79 szolgált.

A Patriot Campers Ausztrália legfiatalabb és legjobb utánfutó-építő vállalkozása. A cég mindössze négyéves fennállása alatt díjak és elégedett ügyfelek tömegét tudhatta magáénak. Legutóbbi aranyérmük után úgy gondolták, ideje építeni egy olyan impozáns vontató járművet, amely méltó a vállalkozás offroad utánfutóihoz – no meg ahhoz a meglehetősen radikális stílusú televíziós műsorhoz, amelyet időközben a lelkes és tehetséges csapat köré kerítettek.

Az első lépés a megfelelő donor kiválasztása volt. Mivel a Patriot Camper már korábban is épített olyan túra-terepjárókat, amelyekkel holdbéli tájakon is tökéletes biztonsággal közlekedhetünk, tudták, mihez nyúljanak: a Toyota Land Cruiser 79 (az FJ70 pickup kivitele) minden szempontból tökéletesnek tűnt. Az ausztrál piacon a mai napig árult, szimpla és duplafülkés platós, valamint kombi és „csapatszállító” kivitelben választható modellt egy 4.5 literes, V8-as turbódízel erőforrás hajtja; teljesítménye gyári állapotában 205 LE, maximális forgatónyomatéka 430 Nm már 1200/perctől. Ez kiindulási alapnak pont jó volt: nagyobb turbót akasztottak rá, a kipufogót pedig függőlegesen vezették el a fülke mögött, akár a nyerges vontatóknál.

A rendelkezésre álló erővel ezek után nem volt baja az alkotóknak, annál inkább annak átvitelével: mivel a két hajtott tengelyt kevésnek tartották, hátra beépítettek egy plusz harmadik – hajtott – tengelyt is. És ha már hozzányúltak, mindhárom tengelyt portálhídra emelték és légrugókkal támasztották meg. A hasmagasság három fokozatban állítható: 10, 15 vagy 20 centiméterrel haladja meg a gyári értéket. Mivel maguk a kerekek sem aprók, no meg az átépítés jelentős pluszterheléssel járt (bár a hátsó váznyúlvány beépítése mindössze 345 kilogramm többletet eredményezett), minden keréken 360 milliméteres féktárcsa és hatdugattyús nyereg gondoskodik a lassításról.

Hat kerék persze ötven százalékkal nagyobb esélyt jelent a defektre is, ezért a teljesen átépített platón két teljes méretű pótkereket találunk (bár nem lehet nagy móka megemelni őket). Az előttük lévő doboz egy 60 literes hűtőszekrény (ne feledjük, a Megatourer Ausztráliában hivatott kalandozni), amelynek áramellátásáról a tetejére szerelt napelemek gondoskodnak. Oldalra kihúzható tárolórekeszek teszik teljessé a plató praktikumát.

Elöl csörlőt, kiegészítő LED-es fényszórókat és vontatási pontokat találunk, hátul pedig egy másik csörlő, a plató alól kihúzható tálca, a hátsó terepszög háromszögében pont megbúvó tárolórekeszek, valamint egy 70 literes víztartály kapott helyet. A Megatourer utasterét sárga cérnával varrott fekete bőr/nyersbőr kombó borítja, elöl kagylóüléseket találunk, és természetesen többmonitoros infotainment rendszer is bekerült az újjászületett Land Cruiserbe.

Az átalakított Toyotáról és terepképességeiről videó is készült:

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/