Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a metálos Jaguarja

2018. március 13. 13:20   |   DG
címkék:  

A Genfi Autószalon egyik gyöngyszeme volt az Iron Maiden dobosának, Nicko McBrainnek épített Jaguar XJ6, amelyben ellenállhatatlan módon ötvözték a klasszikus és modern elemeket. Ez az XJ6 jelentősen módosított külsővel és belső tartalommal bír, mégis hozza a 80-as évek hangulatát.

Ezen az 1984-es évjáratú Jaguar XJ6-on a a Jaguar Land Rover Classic Works mesterei 3500 órát dolgoztak, hogy bámulatos restomod váljon belőle. Több mint 4000 alkatrészt újítottak fel, cseréltek ki vagy terveztek át az autóban; a külső és a belső, de a hajtáslánc és a felfüggesztés is komoly átalakításon ment keresztül.

Első pillantásra fel sem tűnik, de a króm díszítésekkel és amerikai szélességjelzőkkel ellátott lökhárítók egyedi darabok, amelyeket tökéletesen dolgozták egybe a sárvédőkkel. A kerékjárati íveket, a küszöböket és a hátsó ajtókat is egyedileg formázták meg, a tengelyvégekre pedig 18 colos fűzött kerekeket csavaroztak, 235/45 méretű Pirelli P Zero gumikkal. A króm kilincsek és külső tükrök egy második generációs XJ-ről származnak.

Modern elemek a gyári burák alá bújtatott LED-es fényszórók, a gyárinál hatékonyabb ajtószigetelések, továbbá a különleges Mauve lila fényezés. Az XJ6 emellett korszerűsített első és hátsó felfüggesztést kapott, hátul állítható keménységű gátlókkal.

Az utastérben a klasszikus Jaguar stílus modern kényelemmel társul. A bőrülések mindenekelőtt új tömést, majd Pimento piros kárpitozást kaptak, fekete szegélyezéssel és hímzett fejtámlákkal. A lábteret kézzel varrott szőnyegekkel bélelték ki, míg a mennyezetet fekete Alcantara szövettel borították be. Az ugyancsak bőrkötéses műszerfalat sötétszürke platánfa betétek ékesítik, ami Nicko pergődobjának alapanyaga is. A mart alumínium tekerőgombokat a Marshall erősítőkön használt vezérlőgombok inspirálták, a fekete-króm pedálok pedig a dobszettekre emlékeztetnek. A háromküllős kormányon Nicko kabalája, ‘Eddie Growler’ díszeleg.

Az XJ6-ba mindemellett érintőképernyős Alpine multimédiás rendszert építettek, navigációval, Bluetooth telefonnal és tolatókamerával. Az audiorendszer pedig immár 1100W teljesítményű.

Az XJ6 mozgatásáról a típus eredeti, 4,2 literes soros hathengeres erőforrása gondoskodik, amelyet három darab SU karburátor lát el üzemanyaggal. A motor speciálisan megtervezett kipufogórendszeren keresztül szólal meg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!