/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Nissan-motoros Ford versenyautó

2017. május 23. 11:40   |   Autoblog
címkék:  

Egy hónap múlva rendezik meg a 95. Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyt, amire már javában készülnek a csapatok. A villanyautók népszerűsége egyre nő, de azért a többség még belsőégésű motorral hajtott kocsival indul. Az Unlimited királykategória egyik nagy esélyese az ausztrál Race Innovations műhely Nissan GT-R motoros Ford Focusa lehet.

A belsőégésű motorral hajtott autók magasabb tengerszint feletti magasságokon a ritkább levegő miatt veszítenek teljesítményükből, 4000 méter fölött már akár 30 százalékot is. A 156 kanyarral tarkított hegyi felfutó szakasz 2860 méteres magasságból indul és 4302 méteren ér véget, ami komoly megpróbáltatást jelent mind a versenyzőknek, mind a motoroknak.

A Pikes Peak-en most először próbál szerencsét az ausztrál Race Innovations alakulat, a megmérettetésre egy 2105-ös Ford Focus-alapú, Nissan GT-R erőforrással hajtott csővázas szörnnyel neveztek. Persze a szélvédőn és az oszlopokon kívül nem sok minden maradt az eredeti az autóból, ez immár egy célgép, összkerékhajtással, verseny felfüggesztéssel és az ülések mögött elhelyezett 3,8 literes V6-os biturbó motorral. A hathengeres aggregátot 850 lóerősre húzták fel (a nyomaték 976 Nm); a kocsi 985 kilogrammos saját tömegének vetületében igen durva dolgokra lesz képes. A spoilerek és szárnyak együttesen 999 kilogrammnyi leszorítóerőt termelnek, a Focus így brutális sebességgel vágtathat fel a csúcsra.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/