/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az ország első földgázhajtású Škodája

2016. november 15. 10:40   |   Autoblog
címkék:  

Átadták Magyarország első, újonnan forgalomba helyezett, sűrített földgázzal hajtott kombi Škoda Octaviáját. A modellt a hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltő-infrastruktúrájának fejlesztését célzó, PAN-LNG Project beruházója, a Pannon Fuel Kft. vásárolta meg és helyezte forgalomba. A cég tervei szerint a járművet nemcsak a projektmunkálatokhoz veszik igénybe a jövőben, hanem számtalan hazai kiállításon lesz látható, így népszerűsítve a gázhajtás előnyeit.

uj_Skoda_Octavia_MGKKE

A Škoda Octavia Combi G-Tec-ben két, egyenként 97 literes CNG-, valamint 50 literes benzintartály áll rendelkezésre, így a környezetbarát autó 1330 kilométert képes megtenni tankolás nélkül. Az Euro 6-os motorral szerelt jármű vegyes fogyasztása 3,5 kg CNG/100 km, ennek köszönhetően üzemanyag költsége legalább 60 százalékkal kisebb lehet a normál üzemű változatokhoz képest. Az autó károsanyag-kibocsátása mindössze 95g/100 km CO2, ráadásul a PAN-LNG Project keretében 2017-től értékesítésre kerülő, megújuló energiaforrásból készülő üzemanyagnak köszönhetően a valós károsanyag-kibocsátás 0g/100 km CO2 lehet. A Pannon Fuel Kft. flottájában ez lett a 15. földgázhajtású autó.

Háttérinformáció:

A CNG 200 barra sűrített metángázt jelent, amely származása szerint lehet földgáz, vagy alternatív kitermelésű ún. kísérőgáz is. Továbbá származhat megújuló forrásból, a biogáz előállítás fontos alkotó részét értékes metángáz képezi, ez tisztítás után járműhajtására is alkalmas. Ipari előállítás szintén létezik, pl. a biomassza pirolízises feldolgozási folyamatában előállított szintetikus gázból tiszta metángáz is formálható, de az Audi által e-gas-nak nevezett, a megújuló áram transzformálásával előállított gáz is tiszta metán.

A metán, kémiai képlete szerint CH4, az összes szénhidrogén molekula közül a legkedvezőbb molekula szerkezetet kínálja ahhoz, hogy az égéstérben a legkevesebb károsanyag fejlődjön és a legalacsonyabb üvegházhatású CO2 emissziót bocsássa ki. Számszerűen, dízelmotoroknál akár 10 %-kal, benzinmotoroknál mintegy 25 %-kal kisebb CO2 emissziót okoz. A megújuló forrásból származó metán esetén, az alapanyag és a technológia függvényében a légkörbe jutó új üvegházhatású gáz mennyisége még sokkal alacsonyabb, akár nulla közelébe is csökkenhet.

Mindeközben a metángázzal hajtott motorok PM (PM10, PM2,5 egyaránt) szilárd részecske kibocsátása szinte nulla, NOX kibocsátása pedig már régóta az évtized közepétől majd érvénybe lépő, nagyon szigorú Euro 6 előírásai által megszabott határérték alatt marad. Nem utolsó sorban, haszonjárműveknél és buszoknál van komoly jelentősége a jelentős, akár 5 dB-lel alacsonyabb üzemi zajszintnek, ami kevesebb, mint feleakkora zajterhelést jelent.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/