Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az új amerikai szuperautó

2016. január 14. 11:15   |   DG
címkék:  

A legendás autótervező, Henrik Fisker és az amerikai versenypilóta, Ben Keating közös projektje a Force 1 V10, a Dodge Viper műszaki alapjain nyugvó új amerikai szupersportautó, amely a Detroiti Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. A drámai kinézetű, karbon karosszériás Force 1-ből 50 darab készülhet majd.

Henrik Fisker és Ben Keating együttműködéséből valódi szuperautó született, szénszálas karosszériával, aktív felfüggesztéssel és a világ egyik legnagyobb literteljesítményű szívómotorjával.

A Force 1 V10 rendkívül hosszú motorházteteje alatt, az első tengely mögött a Dodge Viper V10-es erőforrása foglal helyet, alaposan felhúzva. A 8,4 literes aggregát 640 lóerő teljesítmény és 813 Nm nyomaték helyett immár 745 lóerőt és 865 Nm nyomatékot termel, feltöltés nélkül. Mindez 3 másodperc körüli százas sprintre, 11 másodperc alatti negyed mérföldre és 350 km/órás végsebességre teszi képessé az autót. Az erőforráshoz hatfokozatú kézi váltót csatoltak, azonban a vevő kérésére automata szerkezet is beépíthető.

A VLF Force 1 mindenekelőtt agresszív formájával veszi le az embert a lábáról. Felfedezhetők rajta a klasszikus amerikai sportautók stílusjegyei, ugyanakkor Fisker sajátos, látványos formavilága is érvényesül rajta. Irgalmatlanul hosszú motorháztető, maximálisan hátratolt fülke, szélekre kirakott kerekek és összeszűkülő, rövid far jellemzi az autót, ami azonban sokkal brutálisabban fest, mint az – hivatalosan nem kimondott – alapjául szolgáló Viper.

Az autóipar legvékonyabb világítótestjeit kapta az autó, elejét légbeömlők és szellőzők tagolják, meglehetősen durva ábrázatot kölcsönözve, oldalt óriási kopoltyúk tátonganak, a fart pedig hatalmas diffúzor uralja. Mindezeknek persze funkciója is van, az óriás blokknak szüksége van az intenzív hűtésre, a mélyre húzott első kötény és a hátsó diffúzor pedig tetemes leszorítóerőt termel, ami nagy sebességnél stabilitást nyújt. A Henrik Fisker által tervezett, konkáv kerekek 21 colosak és széles Pirelli gumik feszülnek rajtuk.

Az utastér luxus módon berendezett, ilyen téren még inkább eltávolodik a Vipertől. Kézzel varrott puha bőr, Alcantara szövet és hasított bőr fed mindent, még pezsgőtartónak is jutott hely.

Mindennek természetesen megkérik az árát. A VLF 50 darabot tervez az autóból építeni, egyenként 268 500 dolláros áron, ami picivel magasabb, mint például a Lamborghini Huracán ára. A gyártás áprilisban indul Detroit Auburn Hills kerületében, a kiszállítások pedig 2016 harmadik negyedévében kezdődnek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!