A nap képe: Újjáéledt az utolsó Skoda 966 versenyautó
A világon már csak egyetlen darab létezik a Skoda 966-os versenyautóból, amely az ötvenes években és a hatvanas évek elején rótta a köröket a versenypályákon. A képeken szereplő példányt ráadásul teljes egészében restaurálták.
Mindig jó érzés régi autócsodákat látni megfiatalodni, s nincs ez másként a hatvan éves versenyautókkal sem.
A Skoda 966-ost még az 1950-es években készítette a gyár összesen három példányban, melyek közül kettő már rég megsemmisült, ám az utolsó 1962-es visszavonulását követően egy garázsban pihent szlovák autóversenyző tulajdonosánál, Ivan Miciknél egészen 2007-ig, amikor a Skoda múzeum visszavásárolta tőle és elkezdődhetett a renoválás.
A 966 Supersport alumínium testében eredetileg kétféle motor lakott. Az 1.1 literes a fejlesztés korai stádiumában teljesített szolgálatot feltöltő nélkül, két karburátorral. A 90 lóerőt (66 kW) produkáló benzinest később leváltotta a két kompresszorral ellátott 1.2 literes erőmű, amely már akár 180 lóerőt (132 kW) volt képes leadni. Később egy 1.5 literes prototípus motort is kipróbáltak a 966-osban négy karburátorral és két kompresszorral ellátva, ám ezt végül kivették belőle.
Az 1221 köbcentis egységgel 1953 őszén Václav Bobek új sebességrekordot állított fel. 197,8 km/órás tempójával az akkori leggyorsabb cseh automobillá vált a 966-os. Az autót a Mladá Boleslav városában fellelhető Skoda múzeumban fogják kiállítani.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)