Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Az Aston Martin első turbómotoros autója

2016. március 05. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

DB11-es modelljének világpremierjét tartotta Genfben az Aston Martin. Az autó nemcsak külsejét tekintve ment át újításokon, hanem műszakilag is nagyot fejlődött elődjéhez képest. Immáron egy 5.2 literes V12-es duplaturbós aggregát látja el a szükséges teljesítménnyel.

Az egyik legszebb gyári kiadású autó pózolt az Aston Martinnál a Genfi Autószalon megannyi standja közül.

A brit márka ugyanis az új DB11-et vitte el a showra, mely már nem csak egy ráncfelvarrás az elődökhöz képest, hanem az alapjairól újratervezett sportautó. A kocsi fő esszenciáját az 5.2 literes V12-es duplaturbós benzinmotor adja, mely a két feltöltőnek köszönhetően 608 lóerőt (447kW) és 700 Nm-t képes mozgósítani – előbbi értéket 6500-as, utóbbit már 1500-as fordulatszámtól.

Ennek köszönhetően ez a valaha épített legerősebb és legjobban gyorsuló DB modell a márka történetében a maga 3,9 másodperces százas sprintidejével és 322 km/órás végsebességével. A hátsó kerekek mozgatását a ZF-től származó nyolcfokozatú automataváltó végzi, mely szempillantás alatt kapcsol a szükséges sebességbe.

A modell hossza és szélessége nőtt elődjéhez képest, míg magassága csökkent, így még komolyabb kiállással bír az úton. Száraz tömege 1770 kilogramm, így ezen a téren is fejlődést értek el a mérnökök – ráadásul közel 50:50 százalékos súlyeloszlással párosítva. A gyönyörű kupé 20 collos, tízküllős kerekeket kapott, valamint hatalmas hűtőmaszkos és toldattal ellátott első lökhárítót, míg az első kerékjárati ívekben megfigyelhetők a légáramlást szabályozó bevágások. A hátsó részt az új, visszahajló lámpatest és a lökhárító aljában megfigyelhető „AeroBlade” légterelők teszik messziről felismerhetővé.

Az Aston Martin DB11 azonban nemcsak egy sportautó, amire igyekeztek a belső megalkotásakor maximálisan odafigyelni, így került 12 collos színes kijelző a műszerfal közepére, valamint egy 8 collos a kormány mögé. Az anyaghasználatot leginkább a bőr jellemzi, míg az opciós listán olyan extrákat találhatunk, mint az 1000 wattos Bang & Olufsen hifi vagy a hűthető ülések. A csomagtartó mérete 20%-kal 270 literesre nőtt a DB9-eséhez képest.

A modell induló ára 204 900 euró lesz Németországban, azaz átszámítva 63,5 millió forint, úgyhogy sokat nem fogunk látni belőle az utcákon.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!