/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Átvedlett: Volkswagen Beetle Design 1,2 TSI

2012. augusztus 28. 17:04   |   Autoblog
címkék:  

Kevés olyan önálló karakterű autó van, mint a Volkswagen retró modellje, a Beetle. A Bogár új, harmadik kiadása ráadásul markánsabb elődjénél, így már a férfiaknak is imponálhat. A Beetle azonban nemcsak a formájával ejti rabul az embert, hanem az alapmotorral nyújtott dinamikájával és a kedvező árával is.

Sokan voltak, akiknek az 1998-ban bemutatott és egészen tavalyig gyártott New Beetle finoman szólva nem nyerte el a tetszését. A friss, harmadik generációs modellnél azonban kiköszörülték ezt a „csorbát” és egy sokkal izgalmasabb, továbbá az eredeti formához szorosabban ragaszkodó karosszériát alkottak. A klasszikus vonalvezetés immár jobban tetten érhető az autón, amely ugyanakkor sportosabbá is vált. Véleményem szerint a Beetle elsősorban még mindig női autó, de az együtt töltött egy hét alatt férfitársaimnak is szinte egytől-egyig „bejött” a kocsi. Persze így fehérben, 16 hüvelykes kerekekkel inkább cuki, mint maszkulin, de mondjuk Sport kivitelben, 200 lóerős turbómotorral, nagy hátsó szárnnyal, 19-es „papucsokkal” és fekete fényezéssel szívesen hajtanám én is.

A 98-as modellhez képest ez az autó a hatodik generációs Golf padlólemezére épül, jelentősen hosszabb, alacsonyabb és sokkal szélesebb nála. Az új Beetle egészen pontosan 1808 mm széles (+84 mm), 1486 mm magas (-12 mm) és 4278 mm hosszú (+152 mm), arányai tehát merőben mások. A motorháztető és a tető hosszabban nyúlik el, a szélvédő döntöttebb, a keskenyebb ablakok miatt pedig a karosszéria jóval alacsonyabbnak tűnik, mint amilyen valójában. Az olyan Bogár jellegzetességek, mint a kerek fényszórók, a hangsúlyosan domborodó sárvédők, az egyedi formájú küszöbök és kilincsek, mind megmaradtak. A Volkswagen aktuális márkajegyei mindössze az új, amúgy igen tetszetős hátsó lámpákon és az első lökhárító légbeömlő nyílásán érhetők tetten.

Az utastérben sikeresen vegyítették a retró és a modern stíluselemeket. Érdemes az autót Design felszereltséggel kérni, mert színre fújt műszerfalat kapunk, de a retró formájú kormánykerékre is jut a karosszéria árnyalatából. Nagyon hangulatos a kör alakú kompakt műszeregység és a műszerfal jobb oldalában megtaláljuk a klasszikus, egyébként aprócska felfelé nyíló kesztyűtartót is. Mindebbe pedig tökéletesen integrálták a ma technikáját – a volán funkciógombjai és a középső érintőképernyős infotainment rendszer nem hatnak idegenül ebben a környezetben. No és a Beetle is egy Volkswagen, tehát elsőrangú összeszerelés és ergonómia jellemzi. Az autót vezetve hatalmába keríti az embert az összerakottság, a német precizitás érzete.

Az új Beetle-ben a helyviszonyok sokkal kedvezőbbek, mint a 15 centiméterrel rövidebb elődben, például a hátsó sorban is van bőven fejtér, amit nem gondoltam volna. A 180 centiméternél magasabbak haja sem súrolja a plafont. Elöl már nincs az a „katedrális” érzés, mint az elődben, a belmagasság ugyanis 38 mm-rel kisebb. A hátsó sor azonban csak két személynek elegendő, a lábtér pedig kompaktautós mércével mérve szűk. No és ide bejutni is felér egy tornamutatvánnyal. Négy átlagos testmagasságú felnőtt azért elfér a Bogárban, és még a holmijukat sem kell otthon hagyni, mert a 310 literes, szabályos alakú csomagtartóba egészen sok minden belefér. A poggyásztér egyébként 101 literrel múlja felül az elődét. A hátsó üléstámlák pedig dönthetők, amivel a raktér közel a háromszorosára növelhető.

Az új Beetle egyike azon autóknak, amelyek az alapmotorral is nagy élményt tudnak nyújtani. A 105 lóerős 1,2 TSI turbómotor ebben a modellben is bizonyít, ahogy egy sor más Volkswagen konszernes autóban. Nincsen kifogásolható pontja: kulturált, erős, nyomatékos, pörgős és szenzációsan keveset fogyaszt. 175 Nm-es csúcsnyomatéka már 1500-as fordulatszámon megérkezik és 4100-as fordulatszámig fennmarad, turbólyukról és alapjárat közeli gyengélkedésről tehát nem beszélhetünk. A hajtómű fürgén mozgatja az 1,2 tonnás Beetle-t, 10,9 másodperc elég a százas tempó eléréséhez, a végsebesség pedig 180 km/óra.

Alapjáraton a motor hangját nem lehet hallani; ha elő szeretnénk csalogatni belőle a morgós orgánumát, 4000-es fordulat fölé kell pörgetni. A 4500-6000 fordulatszám-tartományban ráadásul a turbós hajtómű még rátesz egy lapáttal és még jobban húz. A Beetle-t remek vezetni, melyben a zseniális hatfokozatú kézi váltónak is nagy szerepe van. Az egyik legjobb hatgangos manuális szerkezet a piacon. A kar rövid utakon, lézerpontosan jár a kulisszában, és szinte magától beesik a kiválasztott fokozatokba. Élmény a kezelése. Kifejezetten hosszúak az áttételei; harmadik fokozatban például akár 130 km/óráig is húzatható a Beetle, ugyanakkor 60-nál már betehető hatodikba is a váltó. A rugalmas erőforrás nem veszi zokon. Kettejük együttműködésének hála, a Beetle csak városban fogyaszt többet 7 liternél, egyébként – odafigyelve – 6 literrel is beéri. Mi 6,7 literes átlagot mértünk. Ez nagyszerű érték egy turbómotortól.

A teszthét végén nyugtáztam, hogy az új Beetle remek autó. Príma a minősége, az összeszerelése és a hajtáslánca, a futóművével azonban nem voltam teljesen kibékülve. A mérnökök a lágy beállítású rugózást ugyanis feszes csillapítással kombinálták, aminek az lett az eredménye, hogy a Beetle minden útburkolati hibát megérez és továbbítja azt a bent ülőknek. Keresztbordákon, kisebb lyukakon áthajtva a kelleténél keményebb ütések jöttek a kerekek felöl, pedig az autót a legkisebb méretű, 16 hüvelykes kerekekkel szerelték, 215/60 méretű ballonos gumikkal. Mindössze ennyi kifogásom volt a Volkswagen új Bogarával szemben.

Az új Bogárnak vonzó árat állapított meg a Volkswagen. Alapára Beetle alapfelszereltséggel és 1,2 TSI motorral 4,8 millió forint, de az ajánlott Design specifikációban is alig kúszik az ára 5 millió forint fölé. A Beetle megvásárolható még 160 lovas 1,4-es és 200 lovas 2 literes TSI benzines turbómotorral, valamint egy 1,6 literes, 105 lovas common rail dízelmotorral is. Volkswagenről lévén szó, mindegyik aggregáthoz párosítható 7-fokozatú DSG duplakuplungos váltómű.

Ötmillió forint körül tehát már hozzájuthatunk az utolsó csavarig megújult Beetle-hez, amelynek nem kell szégyenkeznie a többi aktuális Volkswagen modell mellett, hozza azok színvonalát. Egy egyéniséggel bíró, immár használható méretű utastérrel bíró retróautó kedvező áron.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt ferdehátú
  • Motor
  • 1197 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes turbómotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 79 kW (105 LE) @ 5000 RPM
  • 175 Nm @ 1500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4278 mm
  • Szélesség: 1808 mm
  • Magasság: 1486 mm
  • Tengelytáv: 2537 mm
  • Csomagtér: 310-905 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 180 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 10,9 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    7,6 / 5 / 5,9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 4 810 990 Ft
  • Tesztautó ára: 5 292 320 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!