Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Cseh bajnok: Škoda Superb Combi Style 2.0 TDI DSG

2016. július 10. 19:45   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A középkategória térbajnoka színre lépése óta a Škoda Superb Combi, nincsen nála tágasabb autó. Cserébe nem volt különösebben izgalmas a formája, s az érzékelhető minősége is visszafogott volt. Mára azonban a Superb a legjobb „konszern-elbánásban” részesült, nem lehet belekötni.

Ha egymás mellé állítunk egy előző generációs és egy vadonatúj Superbet, döbbenetes különbség mutatkozik közöttük. Míg az előbbi egy, a tömegbe beleszürkülő puttonyos, addig az új modell egy modern, látványos, dinamikus megjelenésű életstílus kombi. A cseh járműdizájn óriási fejlődésen ment keresztül néhány év alatt. A Superb remekül néz ki, egyéni, sarkos vonalak uralta formai nyelvezete ötvözi az eleganciát és a sportosságot. Emellett értékes hatást kelt, a prémiumság határát súrolja. Egy nyolcadik generációs új Volkswagen Passat mellett sem tűnik idejét múltnak, sőt.

A Superb azért átvett néhány dolgot az aktuális Volkswagen formanyelvből, mint például a karosszériát vizuálisan még inkább kiszélesítő lámpa és lökhárító kialakítás. A Passattal összevetve azonban a Superb frontja tagoltabb, fényszórói határozott metszésűek, karakteres formájú nappali világítással, amelyek irányjelzőként is funkcionálnak. A motorháztető is karakteres, a márkaembléma pedig a peremen helyezkedik el. Oldalt a magasan futó tornádóvonal vizuálisan megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Nemkülönben kifejező a Superb Combi hátulja, ahol szintén a vízszintes vonalaké a főszerep, feszes felületek mentén. A kétrészes hátsó fényszórók alapkivitelben LED-technikájúak és kiemelik a kocsit a kombik mezőnyéből. Ebbe a nagyszerű, érett formába úgy gondolom, nem lehet belekötni.

Az ajtókat kitárva is egy teljesen új világ tárul elénk. Rendkívül ízlésesen berendezett, magas minőségű és otthonos tér fogad, amely szellősségével is lenyűgöz. A térkínálat a szintén nagyon tágas elődhöz képest tovább bővült, ami a Volkswagen moduláris keresztmotoros platformjának (MQB) érdeme. Az új Superb erre épült, a tengelytávja így hosszabb lett, a nyomtávja szélesedett, az utasok még több hellyel gazdálkodhatnak. A belső szélesség és a fejtér az előző generációhoz képest centimétereket növekedett, a hátsó lábtér pedig olyan hatalmas, hogy keresztbe tett lábbal is kényelmesen utazhatunk. Koppanásig hátratolt első ülések mögött is 15 centiméteres lábtér marad, ami kétszerese a következő legtágasabb modellnek a szegmensben. Ugyancsak a mezőny legjobbja a 660 literes csomagtér, amely 27 literrel múlja felül a Superb Combi második generációjáét. Újdonságként az üléstámlák a csomagtér felöl, kallantyúval, egy mozdulattal lehajthatók, melynek eredményeként óriási, közel két köbméteres raktér alakul ki. Immár rendelkezésre áll elektromos ajtónyitás, és felárért kéz nélkül, láblendítéssel is nyitható a hátfalajtó.

A Superbben minden a lehető legmagasabb színvonalon áll, az ülések kényelme, az állíthatóság, az ergonómia és a kezelhetőség egyaránt. A legmagasabb felszereltségű autót kaptuk tesztelésre, amely remek, elektromosan állítható Alcantara/bőrkárpitozású üléseket, multimédiás kormánykereket és mindentudó infotainment rendszert vonultatott fel. A tesztautót ellátták a legfrissebb vezetői asszisztens rendszerekkel és egy sor más kényelmi extrával, ám nincs zsúfoltság, azonnal átlátható a műszerfal, a kezelés magától értetődő. Az előző generációhoz képest átalakultak a volán gombjai, nagyobb lett a főműszerek közötti folyadékkristályos kijelző, emellett szaporodott a váltókar körüli gombok száma. Itt lehet ki/bekapcsolni a start-stop rendszert, itt lehet aktiválni az új parkolóasszisztenst és az állóhelyzeti fék funkciót, ami mentesít piros lámpánál attól, hogy a pedálon kelljen állnunk, továbbá ide került az új menetdinamikai választó rendszer kapcsolója. Mindentudó a főműszerek közti kijelző, de egyszerűen kezelhető és logikus a középső érintőképernyő is.

Tesztautónkban az új generációs Superbhez jelenleg elérhető legkorszerűbb és legerősebb négyhengeres dízelmotor dolgozott, amely 190 lóerőt és 400 newtonméter nyomatékot vonultat fel. Hatfokozatú DSG duplakuplungos váltóművet kapcsoltak hozzá, amellyel többek között háromtized másodperccel jobban gyorsul 100 km/órára az autó. A vibrációmentesen, kulturáltan járó turbódízel és a DSG-váltó meggyőző párost alkot, 6 liter körüli vegyes fogyasztással lehet számolni, de javarészt országúton haladva az 5 liter körüli értékek sem elképzelhetetlenek. Az értékek néhány deciliterrel kedvezőbbek, mint a korábbi 170 lovas TDI esetében. A duplakuplungos váltó mindig a lehető legalacsonyabb fordulaton járatja a motort, kihasználja annak tetemes, 400 Nm-es nyomatékát.

A hajtásláncot takarékosságra hangolták, alapjáraton az autó kelletlenül veszi a gázt és komótosan fokozza a sebességét, fürgébb haladáshoz rendesen le kell taposni a gázpedált. Segíthet a feláras menetdinamikai szabályzórendszer, ami szükség szerint még kényelmesebbé, takarékosabbá, vagy dinamikusabbá teheti az autót. Most első ízben adaptív lengéscsillapítás-szabályzás is elérhető. Az ezzel szerelt tesztautó még a legnagyobb, 18 colos kerekekkel is szuperkényelmes volt, siklott az úton, fölényesen lépett át minden útbordán és hibán. Puha rugózása a légrugós limuzinokat idézte.

Az új Škoda Superb a középkategória egyik legkiemelkedőbb modellje, minden területen a maximumot nyújtja, akárcsak a kategória etalonja, a Volkswagen Passat. Ez azonban vételárában is kifejeződik. Csúcs dízelmotorral, DSG-váltóval és a gazdag Style csomaggal az alapára 10,8 millió forint, ám további extrákkal megfejelve ára eléri a 13 millió forintot.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • középkategóriás kombi
  • Motor
  • 1968 cm3
  • Soros négyhengeres, közös nyomócsöves, 16 szelepes turbódízel-motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 142 kW (190 LE) @ 3500-4000 RPM
  • 400 Nm @ 1750-3250 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4856 mm
  • Szélesség: 1864 mm
  • Magasság: 1477 mm
  • Tengelytáv: 2841 mm
  • Csomagtér: 660/1950 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 233 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 7,8 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    5,4 / 4,1 / 4,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 10 814 430 Ft
  • Tesztautó ára: 13 040 740 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!