/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Energiabomba: Infiniti M35h GT Premium

2012. január 25. 15:51   |   Autoblog
címkék:  

Tavaly, szinte észrevétlenül egy új japán hibridhajtású prémium limuzin lépett piacra, az Infiniti M35h. Méretét meghazudtoló, káprázatos menetteljesítményekre képes, miközben kíméli a pénztárcát és a környezetet. Mutatja, milyen jó is lehet egy hibrid autó. A műfaj titkos ásza, csak ezt még kevesen tudják róla.

Az Infiniti olyan a Nissannak, mint a Lexus a Toyotának; az első osztályú minőséget, kényeztetést, és egyedi megoldásokat kereső vásárlókat szolgálja ki. Immár az Infiniti is rendelkezik hibrid modellel, amelyre érdemes nagyon odafigyelni. A kecses, mindössze 0,26-os alaktényezőjű M35h limuzinban sokkal többen megnézik az embert, mint egy Audiban vagy egy Mercedesben. Ez az autó Magyarországon kuriózumnak számít, s nem mellesleg az egyik legszebb, legméltóságteljesebb japán cirkáló. 4945 milliméteres hosszával és 1,5 méteres magasságával tiszteletet parancsol, az autóstársak előzékenyek vele szemben.

Az utastér a 2,9 méteres tengelytávnak köszönhetően az egyik legtágasabb a kategóriában, a második sorban egyenesen fejedelmiek a körülmények. A bőrfotelekbe belesüpped az ember és pillanatok alatt el tud lazulni. Egy kezemen meg tudom számolni, hány olyan limuzinban ültem eddig, amelyben ennyire kényelmes lett volna a hátsó ülés és ekkora a tér. Elöl érdekes módon kisebb méretűek a fotelek, mint várnánk, egy 190 centiméter magas sofőr már alacsonynak, kisméretűnek titulálná őket. Az M35h fényűzésben és a közérzetet javító, illetve kényeztető felszerelések tekintetében azonban az élvonalhoz tartozik. Gyönyörű, illatos és finom tapintású a bőrkárpit, igényes a kőrisfabetét, s a kezelőszervek kivitele is minőségi. Az ülés és a kormány kiszálláskor engedelmesen hátrahúzódik, az ülések fűthetők és szellőztethetők, van kormányfűtés, az automata légkondicionáló pedig tisztítja a levegőt és semlegesíti a szagokat.

A műszerfal kialakítása egyedi és kifejezetten stílusos, átláthatósága azonban hagy kívánnivalót maga után. Eleinte keresgélni kell az alapfunkciókat és ki kell tapasztalni a multimédiás rendszer működését, aminek menet közben nem tanácsos nekiállni. A középső érintőképernyő túlságosan ismerős kommersz Nissan modellekből, grafikája pedig méltatlan egy ilyen autóhoz. A főműszer-árnyékoló két oldalán található funkciógombokat és a kormányoszlop alatt baloldalon csoportosított gombokat alapesetben kitakarja a volán. Jó dolog viszont, hogy a kormánykerékről egy billenőkapcsolóval és egy gombbal teljes mértékben vezérelhető a multimédiás rendszer.  

Az Infiniti M35h hibrid meghajtó rendszerének összteljesítménye 364 lóerő, és a teljes, tehát a tisztán elektromos üzemmódban is haladni képes (full) hibridek közül ez a legfürgébb a világon. Tehát az olyan úgynevezett mild hibrid modellek, mint a BMW ActiveHybrid 7 nem volt versenyben. (A mild hibrid villanymotorja jellemzően kis teljesítményű, így önállóan nem képes az autót mozgatni, csak kisegítő és energia-visszatermelő funkciója van). Az Infiniti 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és negyed mérföldes távon sincs ellenfele (13,9 mp).

Az M35h a hibrid technika ellenére nem nehezebb a dízel változatnál, súlya körülbelül 1840 kilogramm, a gázpedál határozott lenyomására ezért úgy megindul, hogy a sofőrnek eláll a lélegzete. Én szabályosan megijedtem a benne lakozó őserőtől. A 3,5 literes V6-os benzinmotor 306 lóerőt és 350 Nm nyomatékot mozgósít, s erőteljes gyorsításkor a 68 lóerős villanymotor is besegít neki a maga 270 Nm-es nyomatékával. Ettől olyan hátba vágó az autó gyorsulása.

Az M35h azonban nem sportautó és nem is sportlimuzin. Szerencsére. Puha rugózása, kanyarban fokozott oldaldőlése, hosszú áttételezésű kormánya és a tapadást viszonylag hamar elvesztő hátsó kerekei miatt inkább egy elegáns túrázó, amely észrevétlenül falja a kilométereket. A sofőr élvezi a csendes suhanást, s közben a műszerfalon az energiaáramlás útját, a pillanatnyi fogyasztást, és a teljesítmény/töltésjelző műszert kémleli. Városban és országúton, óvatos gyorsításkor illetve a sebesség tartásakor a benzinmotor minden alkalommal lekapcsol, az autó pedig hangtalanul, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan, ami jó érzés. Álló helyzetből induláskor, óvatos gázadással akár 100 km/órás sebességig gyorsulhatunk emisszió-mentesen. Kifejezetten nagy élmény a „vitorlázás" is, például az M3-as kivezető szakaszán, 80 km/órás sebességgel.

Menet közben nem érzékelhető a benzinmotor leállása és újraindulása, a hétfokozatú, elektronikus vezérlésű automataváltó pedig észrevétlenül, intelligensen teszi a dolgát. Az Infiniti Direct Response Hybrid rendszerében a villanymotor generátorként és indítómotorként is működik; generátor üzemmódban az egyébként veszendőbe menő lassulási és fékezési energiát visszatáplálja a benzinmotor által normál módon töltött akkumulátorba. A visszatáplálás kiválóan, gyorsan működik, egyszer sem tapasztaltuk, hogy az akkumulátor vészesen lemerült volna. Egy autópályás, benzinmotoros menet után becslésem szerint akár 4-5 kilométeren keresztül elektromos módban tudtam haladni.  

A tesztidőszak végén a fedélzeti számítógép által közölt 8,5-tel szemben 9,3 literes átlagfogyasztást mértünk, ami jócskán elmarad a gyári 7 literes értéktől, de egy ilyen képességekkel bíró autótól még mindig dicséretes. Számos alkalommal kiaknáztuk a kocsi nagy teljesítményét, kínosan odafigyelve azonban hoztuk volna a 8,5 literes átlagot. A mérnökök Eco hajtásmóddal is ellátták a vezérlést; ebben a „csökkentett" módban valószínűleg még szerényebb a hibrid étvágya.

Egy hátulütője van a hibrid meghajtásnak, mégpedig a villanymotort tápláló akkumulátor nagy helyigénye. Az M35h-ba lítium-ion telepet építettek, ami könnyebb és kisebb a régebbi típusú, elterjedtebb nikkel-metál-hidrid akkumulátoroknál, a csomagtartóból mégis elvesz 150 litert és lehetetlenné teszi annak bővítését. Ezt a kompromisszumot minden Infiniti M35h tulajdonosnak meg kell hoznia.

Az Infiniti M kiváló alternatívája a német prémium nagyautóknak, amelyek egy-két területen ugyan jobbak a japán cirkálónál, de hasonló felszereltséggel 5-6 millió forinttal többe is kerülnek. Az M különleges ajánlat a tekintetben is, hogy benzines, dízel és benzin-elektromos hibrid változatban egyaránt kapható. A hibrid gyorsabb a másik kettőnél, fogyasztás tekintetében pedig a gázolajossal vetekszik. Aki tehát szimpatizál az egyéni formavilágú M modellel, ne habozzon, üljön bele a hibridbe. Megmutatja, hogy milyen előnyöket tartogat ma ez a technika.

Az Infiniti M35h 16,5 millió forinttól vásárolható meg, a minden földi jóval felszerelt GT Premium csúcskivitelért pedig 18 250 000 forintért lehet hozzájutni. Ebben egyedül a metálfényezés nincsen benne, így kijelenthető, hogy a japán luxusmárka hibridje a legjobb ár-érték arányú modell a mezőnyben.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • felsőkategóriás limuzin
  • Motor
  • 3498 cm3
  • hathengeres V-benzinmotor + villanymotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 272 kW (364 LE) @ 6800 RPM
  • 350+270 Nm @ 5000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4945 mm
  • Szélesség: 1845 mm
  • Magasság: 1500 mm
  • Tengelytáv: 2900 mm
  • Csomagtér: 350 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 250 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 5,5 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    9,2 / 5,7 / 7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 9,3 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 16 520 000 Ft
  • Tesztautó ára: 18 525 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!