Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Fiat Stilo 1,4 16V Actual

2004. október 21. 09:07   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Fiat Stilóval az olasz konszern nagy szeletet szeretett volna kihasítani az európai kompakt autók piacából, ám az alsó-középkategóriás típus nem tudta megismételni a Bravo/Brava páros sikerét. Nem értjük, miért, hiszen formája mindenkinek “bejön”, és az egyik legjobb ár-érték arányú autó a szegmensben.

Az öt- és háromajtós Fiat Stilo két személyiség: amíg előbbi hangsúlyozottan fiatalos és sportos, addig az ötajtós változat a családi autó imázsát viseli magán. A Fiat idén januárban frissítette a modellt, ami a néhány külső módosítás mellett két új erőforrást jelentett. A népszerűbb, vagány háromajtós Stilo kinézetén egyáltalán nem változtattak: megmaradt az éles formákkal tarkított, széles és laposnak ható karosszéria, a hatalmas ajtókkal és magas övvonallal, és csak a Fiat-emblémát cserélték le rombuszos helyett babérkoszorúsra. Az ötajtós Stilónak viszont átalakították a lökhárítóját is.


A Fiat Stilóba óriási, masszív ajtókon keresztül lehet beszállni, és belehuppanni a mély ülésekbe. A Stilónak azonban sajnos pontosan ez a gyenge pontja, ugyanis az alacsonyan elhelyezett ülés ülőlapja nem támasztja meg kellően a combokat. A deréktámasz túl hangsúlyos, kellemetlenül nyomja az ember hátát. A problémát megoldhatja, ha az üléstámlát a megszokottnál hátrébb döntik. Beletelik némi időbe a kényelmes vezetési pozíció kikísérletezése, és az ember hajlamos menet közben is állandóan állítgatni az ülést. A kormány fogása elég jó, ám a közepe domború, ezért tekerés közben néha megnyomja a dudát. Egyébként az utastér barátságos, a teljesen előrecsúszó ülések miatt hátra, a viszonylag tágas helyre sem nehéz bemászni. A háromajtós autóban külön öröm elrakosgatni a dolgokat, mert két öblös kesztyűtartó is van, az ajtózsebekben pedig akár egy nagy üdítőspalack is elfér.


A Stilo legnagyobb meglepetést okozó alkatrésze a régi ezerkettes, 80 lóerős egységet leváltó új, 1,4-es alapmotor. A 95 lóerős erőforrás az egyik legkiválóbb darab a kategóriában, imád pörögni, kellemes a hangja, és magas fordulatszámokon tisztességesen húz, szóval hamisítatlan olasz gép. Egyedülálló megoldás a kompakt autóknál, hogy az 1,4-es benzinmotor mellé hatfokozatú kézi váltót társítanak, ráadásul a szerkezet remekül megvezetett és pontosan kapcsolható. A Stilo nagyon fürge kettes, hármas és négyes fokozatban, a fölött azonban alábbhagy a lelkesedése. Az országúti előzéseket ezért érdemes hármasban vagy négyesben kivitelezni. A fokozatok kivétel nélkül hosszú áttételezésűek, úgyhogy autópályán, hatodikban értékelni fogjuk az alacsony fordulatszámot és az ebből eredő kedvező fogyasztást. A fékek kiválóak, a kormány viszont egy idő után nyúlóssá válik, és nem közvetít elég visszajelzést az útról. Az 1,4-es Stilo jól érzi magát a városi utakon, ugyanis futóműve kifejezetten komfortos hangolású. Sportos kanyarvételre korlátozottan alkalmas, mert erősen dől a karosszéria, cserébe viszont minden úthibát kisimít.

Nincs olyan ember, akinek a háromajtós Fiat Stilo ne tetszene. Valóban nagyon jól néz ki, az új 1,4-es alapmotorral és hatfokozatú váltóval pedig remek nagyvárosi autó. Ára is nagyon kedvező, úgyhogy hajrá, fiatalok!

Műszaki adatok

Jelleg: alsó-középkategóriás ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1368 cm3, 70 kW/95 LE 5800/percnél. Max. nyomaték 128 Nm 4500/percnél.

Dualdrive elektronikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,5 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS. Elöl McPherson-felfüggesztés alsó lengőkarokkal, hátul torziós rúd.

Méretek, súlyok: hosszúság 4182 mm, szélesség 1784 mm, magasság 1475 mm, tengelytáv 2600 mm. Kerékméret 6,5J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Csomagtér 305 liter. Üzemanyag 58 liter. Saját tömeg 1090 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 180 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 12 s, fogyasztás 8,2/5,5/6,5 liter, tesztfogyasztás 7,8 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Stilo 1,4 16V 3-ajtós): 3 185 000 forint.

Alapfelszereltség: 2 légzsák, elektromos ablakemelők, állítható magasságú vezetőülés, 60-40 osztott hátsó ülések, kétszínű szövetülések, központi zár retesszel, immobilizer, állítható magasságú kormányoszlop, fedélzeti számítógép, elektromosan állítható és fűthető tükrök, autórádió-előkészítés, 3 db 3 pontos biztonsági öv hátul, hűtött felső kesztyűtartó rekesz.

Extrák (bruttó, forint): manuális légkondicionáló 260 000, ködfényszóró 30 000, bőrülések 290 000, rádióvezérlés a kormányról 40 000, bőrbevonatú kormány és váltógomb 37 500, elektromos napfénytető 280 000, CD-MP3 rádió + 6 hangszóró 80 000, oldallégzsák 75 000, tolatásérzékelő 55 000, kulcs nélküli rendszer 135 000, függönylégzsák 75 000, sportcsomag 200 000.

Garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélküli

Kötelező biztosítás: 17 280 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Fiat Magyarország Kft.

Megjelent a Piac és Profit magazin 2004 októberi számában

Tesztadatok
  • Jelleg
  • alsó-középkategóriás ferde hátú autó
  • Motor
  • 1368 cm3
  • soros négyhengeres benzinüzemű motor, hengerenként négy szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 53 kW (70 LE) @ 5800 RPM
  • 128 Nm @ 4500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4182 mm
  • Szélesség: 1784 mm
  • Magasság: 1475 mm
  • Tengelytáv: 2600 mm
  • Csomagtér: 305 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 180 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 12 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    8 / 5 / 6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 3185000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!