Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Flottaparancsnok: Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi ST-Line

2017. október 09. 16:55   |   DG
címkék:  

A végére hagyták a legizgalmasabbat, megérkezett a Mondeo ST-Line, a Ford középkategóriás típusának sportos hangvételű csúcsmodellje. Az ST-Line csakis a potensebb erőforrásokkal kapható, mi a 210 lovas biturbó dízellel hajtottuk. Egy eszményi utazóautó, ami odapörköl, ha kell.

Az új Ford Mondeo ST-Line megrendelhető négy- és ötajtós, valamint kombi karosszériával, amelyek megjelenését a Ford Performance részlege által ihletett stíluselemek dobják fel. Ilyenek a feketére fényezett, méhsejt-mintázatú felső és alsó hűtőrács, a fényvezető elemként kialakított LED nappali menetfény és szögletes formavilágú ködfényszórók, toldat az első lökhárítón és oldalsó szoknyák a karosszéria színére fényezve, sportos hátsó lökhárító feketére fényezett diffúzor-betéttel, továbbá ezüstszínű kipufogóvég-keretek. Emellett a kombi és az ötajtós modell is nagyméretű hátsó tetőlégterelővel gazdagodott. A feketére fényezett tesztautón mindezek a kiegészítők kevésbé érvényesültek, a könnyűfém felnik 18-as méretükkel sem számítottak kirívónak; a Mondeo ST-Line sokakat megvezetett, akik azt gondolták, hogy van esélyük egy zöld lámpás gyorsulásnál.

A Mondeo ST-Line utasterében még kevesebb utalást kapunk arra, hogy éppen a sportos dízel csúcsmodellben ülünk. A részleges bőrborítású ülések vörös díszvarrást viselnek elöl-hátul, a kormánykeréken perforált bőrbetétek láthatók, a küszöbdíszléceken pedig ST-Line felirat látszik. Az alapvetően sötét színek által meghatározott utastér azonban nem különösebben lelkesítő, ugyanakkor nem is elegáns vagy luxuskivitelű. Tipikus Mondeo-belső korrekt összeszereléssel és nem kirívóan jó anyagokkal. Hely viszont van bőven, elöl és hátul egyaránt. Nagyok és oldalirányban is jól tartanak a motorosan állítható első ülések, s a hátsó pad is nagyvonalúan méretezett. Ezt láthatóan két személyre formázták, itt az ülőlapok is hosszabbak, de a középső helyen utazást is ki lehet bírni. A Mondeóban a láb- és a fejtér is bőséges, a csomagtartó öblös és szabályos alakú – bár 525 literes térfogatával csak átlagosnak számít. De egyszerűen bővíthető, a gumírozott szőnyeg pedig ilyenkor végigfektethető a padlón.

A sofőr a Ford új, rendkívül informatív és a messzemenőkig konfigurálható digitális műszerpultját látja maga előtt, továbbá gombokkal teleszórt kormánykereket forgathat, melyről a kocsi minden fontos rendszere, valamint a tempomat és a rádió is irányítható. A középkonzolt a javított grafikájú érintőképernyő és a rádió/klíma kezelőpanelje foglalja el, melyen a legfontosabb dolgok szabályozására meghagytak néhány nyomógombot. A sajátos logikájú infotainment rendszer kezelése senkinek sem okozhat gondot, nagy előnye például, hogy a főbb menüpontokat a képernyő sarkában mindig megtalálhatjuk. A kezeléséhez viszont minden esetben oda kell nyúlni, ami vezetés közben nem feltétlenül biztonságos.

A testes Mondeo nagyon jól megy a paletta legerősebb, duplaturbós dízelmotorjával, amely 210 lóerőt és 450 Nm nyomatékot kínál. Fölényesen, magabiztosan oldja meg a közlekedési szituációkat, nem kell tartani az előzésektől. A gázpedál mélyebb lenyomására a kocsi elemi erővel veti előre magát. Akár sportolni is lehet vele, hiszen 8,1 másodperc alatt gyorsít százra, a végsebessége pedig 228 km/óra, s ebben a normál kombi modellhez képest 10 mm-rel megültetett futóműve is partner. A gyorsulás csupán egytized másodperccel marad el a 240 lovas csúcsbenzines értékétől, miközben a nyomatéka tetemesebb és persze ritkábban kényszerülünk vele a benzinkutat is látogatni. Aki tehát abban a helyzetben van, hogy a Mondeo benzines és dízel csúcsváltozata közül választhat, nem árt, ha mérlegeli ezeket a dolgokat.

Az aggregáthoz egyedüliként kapcsolt hatfokozatú, duplakuplungos Powershift automataváltó nem a legsebesebben kapcsoló szerkezet a piacon, de kényelmessé teszi a vezetést, hosszú végső áttétele pedig segít takarékoskodni. 130-as tempónál például csupán 2100-at forog a főtengely. A biturbó dízel Mondeo ST-Line városon kívül, legfőképpen autópályán van elemében. Kulturált, csendes utazóautó, kifinomult futóművel és kormányművel, no és számtalan jól működő vezetői asszisztens rendszerrel, amelyek megkönnyítik a sofőr dolgát. A LED-fényszórók is remekbe szabottak, éjszaka messzire bevilágítják az utat és automata üzemmódban csak a fénykéve azon részét takarják ki, ahol másik járművet észlelnek. A Mondeóhoz biztonsági rendszerek garmadája áll rendelkezésre, nem is drágán.

A Mondeo 620 ezer forinttal drágább ST-Line kivitelben, mint a nagyon népszerű Titanium felszereltséggel, kombi karosszériával így 9,9 millió forinttól szerezhető be. A csúcsdízellel és automataváltóval az érte kért összeg 11,36 millió forintra ugrik fel, melyet még számos extrával lehet megfejelni. Okosan konfigurálva és komolyabb flottakedvezménnyel azonban a csúcs Mondeo 10 millió forint körül elhozható, ami nagyszerű ajánlat érte. A Mondeo tagadhatatlanul az egyik legszebb kombi a kategóriában, ST-Line kivitelben pedig a sportos énjét domborítja ki, amitől még dögösebbé válik.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • középkategóriás kombi
  • Motor
  • 1997 cm3
  • Soros négyhengeres, közös nyomócsöves, 16 szelepes turbódízel-motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 157 kW (210 LE) @ 3750 RPM
  • 450 Nm @ 2000-2500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4867 mm
  • Szélesség: 1852 mm
  • Magasság: 1501 mm
  • Tengelytáv: 2850 mm
  • Csomagtér: 525/1630 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 228 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 8,1 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    5,8 / 4,5 / 5 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 11 355 000 Ft
  • Tesztautó ára: 13 825 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!