/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kedvenc öszvér: Nissan Qashqai 1,6 dCi Tekna+

2018. január 23. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan Qashqai, Európa legnagyobb számban eladott városi crossovere tavaly jelentős fejlesztéseken ment keresztül és még vonzóbbá vált. Csinosabb és stílusosabb lett, bent erősebb minőségi hatást kelt, emellett még jobb vezetni – a szegmensben kivívott elsőségét semmi sem veszélyezteti.

A Nissan Qashqai helye garantált az autóipar történelemkönyveiben. Életre hívta a kompakt szabadidőautó szegmenst és azóta is élen jár abban, hiába jelent meg közben több mint húsz versenytársa. A Qashqai a Nissan európai történelmének legsikeresebb modellje – a 2007-es első változat bemutatása óta több mint 2,3 millió darab kelt el belőle. A modell még mindig csak a második generációjánál tart, bár tavaly kapott egy alapos ráncfelvarrást, amely egy picit változtatott a karakterén. Pozitív irányba: formája például immár végképp meggyőző, megkockáztatom, hogy az egyik legjobb kinézetű crossover a piacon.

A legmélyebb benyomást a Qashqai teljesen átdolgozott frontrésze gyakorolja az emberre, elképesztően jól mutat. Minden változaton új első lökhárító díszeleg, amelyen sokkal hangsúlyosabban jelenik meg az autó karosszériájának színe, a műanyag elemek pedig fényes felületűek. A lökhárító két szélén látható vízszintes betétek is újak; magasabb felszereltségi szinteken szaténezüst színűek. Ezt – mint a tesztautónknál is – szaténezüst tükörházak és tetőlécek egészítik ki. Remekül érvényesülnek a gesztenyebarna külső szín mellett, ami újdonság a Qashqai palettáján.

Az orr-rész középpontjában a krómozott V-alakú hűtőrács áll, melyet új lámpatestek foglalnak keretbe. Ezek a bumeráng alakú nappali fényekkel és különösen LED-es kivitelben nagyon szépek. A Qashqainál véleményem szerint elölről ma nincsen ütősebb crossover a piacon. Persze oldal- és hátulnézetből sem panaszkodhat, sziluettje látványos és dinamikus, pláne az óriási, 19 colos kerekekkel. A hátsó az átrajzolt lámpatestek és lökhárító miatt izgalmasabb, mint korábban.

Az új Qashqai továbbra is a kompakt szegmens legnépesebb szeletében versenyez, néhány milliméter híján 4,4 méter hosszú, magassága pedig csaknem eléri az 1,6 métert. Tengelytávja közel 265 centiméteres, így tehát egy kompakt autó helykínálatát nyújtja. Elöl már-már teherautós az üléshelyzet, magaslesen ülünk, a pedálokat inkább lefelé nyomjuk, mint befelé. A hátsó pad is magasan van, ami megkönnyíti a beszállást, a lábtér viszont passzentos, egyes konkurensek ennél nagyobbat kínálnak. A csomagtér 410 literes (bár nem néz ki annyinak) és dupla padlójú, így az üléstámlákat ledöntve teljesen sík padló alakítható ki.

Tesztautónk Tekna+ felszereltségű volt, melyet most vezettek be és a legmagasabb szintet jelent. Gyakorlatilag hiánytalan felszereltséget jelent, csupán a metálfényezés nincsen benne. Ennek megfelelően autónkban átdolgozott ülésekkel és exkluzív nappabőr kárpitozással találkoztunk. A 3D párnázású ülések szépek és jól megtámasztják a testet, de csúszós felületűek, s elöl nem mindenkinek kényelmesek, deréktájban kissé nyomnak. A minőségérzet a Qashqaiban határozottan javult és kellemes meglepetés a GT-R modellből átkerült, alul lapos kormánykerék, melynek nagyon jó fogása van. Alaposan teleszórták gombokkal is, de nem nehéz az embernek kiismernie magát közöttük. A mérnökök csiszoltak az infotainment rendszeren is, amely a dedikált gombokkal továbbra is egyszerűen kezelhető, viszont a kijelzője még mindig kicsi és gyenge grafikájú. Az újdonságként a típusban bevezetett körkamerás rendszer képe sem a legszebb, rossz időben pedig szinte semmit sem lehet látni a monitoron.

A Qashqaihoz remek választás a nagyobbik, 1,6 literes, 130 lóerős és 320 Nm nyomatékú turbódízel motor, amellyel a nagyobb távolságok leküzdése is kényelmesebb. Az aggregát élénk menetteljesítményeket mutat fel, minden helyzetben megnyugtató erő van benne, ráadásul prímán fogyaszt, az esetek többségében városban sem kér többet 6,5 liternél. A négyhengeres aggregáthoz hatgangos manuális váltót kapcsoltak, ami korrekt, pontosan kapcsoló szerkezet, jól beosztott fokozatokkal. Az első és a második fokozat rövid, ami terepjáráskor előnyt jelent. Kizárólag ehhez az erőforráshoz ugyanis társítható összkerékhajtás, amelyet az X-Trailből emeltek át. A rendszer kapcsolóját eldugták a kormány mögé, így először nem is voltunk tisztában azzal, hogy nem csak a két első kerék hajtott. A billenőkapcsoló középső állása az automatikus üzemmód, de ha úgy kívánjuk, össze is zárhatjuk a tengelyeket az 50:50 százalékos nyomatékelosztásért.

A Qashqai kulturált, csendes autó, a szigetelésén érezhetően javítottak. Jobban megküzd az úthibákkal is, teljesen átfésült futómű dolgozik alatta. Inkább feszes hangolású, mint kényelmes, az igazán rossz utakon azonban ideges és ekkor a 19 colos kerekek sem a legmegfelelőbbek.

Az új Nissan Qashqai kedvezményes áron 5,2 millió forinttól megvásárolható, a népszerű Tekna ellátmányos modell 7,4 milliótól szerezhető be. A „mindent bele” Tekna+ csomag további 820 ezer forint felárat jelent. Az importőr tájékoztatása szerint a Qashqait immár döntően benzinmotorokkal vásárolják, az 1,2-es 115 lovas és az 1,6-os 160 lovas egyaránt népszerű. Egy ilyen, közepes N-Connecta csomagos modell már 6,7 millió forinttól elvihető, ami nagyon jó ajánlat.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt crossover
  • Motor
  • 1598 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes, common-rail turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 97 kW (130 LE) @ 4000 RPM
  • 320 Nm @ 1750 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4394 mm
  • Szélesség: 1806 mm
  • Magasság: 1595 mm
  • Tengelytáv: 2646 mm
  • Csomagtér: 410 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 190 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 10,5 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    5,7 / 4,5 / 4,9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 10 405 000 Ft
  • Tesztautó ára: 10 540 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!