/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Luxusutazás: BMW 220d xDrive Gran Tourer

2015. szeptember 11. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A BMW modelljeivel igyekszik minden piaci rést betölteni. Tavaly fronthajtású egyterűt mutatott be, aminek azóta elkészítette a hétszemélyes változatát. Ez a 2-es Gran Tourer, amely tágas, sokoldalú és a márkára jellemző dinamikus vezetési élményt is nyújtja. Megszületett az első prémium kompakt egyterű.

A 2-es sorozat második modelljeként a BMW tavaly piacra dobta a 2-es Active Tourert, a márka első egyterűjét, amely ráadásul elsőkerék-hajtást kapott. A kezdeti felzúdulást követően kiderült, a jármű így is agilis és kiválóan kezelhető, príma variálhatóságával és tágas belterével pedig ugyancsak elismerést váltott ki a vevők körében. Nem kellett sokat várni a folytatásra, megépült az Active Tourer hétszemélyes, hosszabb kivitele, amely BMW hagyomány szerint a Gran Tourer nevet kapta. A kocsi hossza közelíti a 3-as limuzinét, 455 centiméter, tengelytávja azonban 278 centiméter, amit sok középkategóriás autó is megirigyelhet. Hossza alapján még a kompakt kategóriába tartozik, szélessége azonban 1,8, magassága 1,6 méter, így két kategóriával nagyobb belteret kínál.

A 2-es Gran Tourer arányai elárulják, hogy egyterűvel állunk szemben, a tervezők azonban igyekeztek némi sportosságot csempészni bele. Ez elsősorban a lapos orr-résznél érhető tetten, ahol a széles vesék, amelyek a látvány fókuszában vannak, alacsonyabban helyezkednek el, mint a fényszórók. Ez dinamikus hatású, akárcsak a középen kidomborított motorháztető. Profilból már más a helyzet, a magasan futó tetővonal, a nagyméretű ajtók és a függőleges Hofmeister-ív árulkodnak arról, hogy mennyire tágas és jól átlátható a belső tér. A precízen megrajzolt kontúrok és a hosszított ablakfelületek ugyanakkor optikailag megnyújtják a járművet. Hátul a vízszintes elrendezés és a szélekre kitolt lámpák emelik ki az autó szélességét.

Tesztautónk Luxury Line csomagos volt, aminek külső bizonyítéka a számos krómozott elem, az utastérben pedig a minőségi bőrkárpit és a valódi fa díszbetétek. Az ajtókat kitárva megcsap a bőr illata; behuppanunk a perforált bőrborítású fotelekbe és végigfuttatjuk kezünket a valódi, lakkozatlan fabetéteken. Mintha egy 7-es BMW-ben ülnénk. Döbbenetes luxust kínál a 2-es Gran Tourer. A műszerfalat elegáns kontrasztos varrás díszíti, a középkonzol színe pedig illeszkedik a kárpitéhoz. A légbeömlő rostélyok gyöngyházfényű króm betéteket kaptak, az ajtóborításokban LED-es optikai szálak futnak, amelyek éjszaka pirosan világítanak. A 2-es Gran Tourer valóban az első prémium kompakt egyterű, ahogy a BMW utal rá, olyan magas nívót képvisel, ami csak a felsőkategóriában fordul elő.

Hasonlóképpen lenyűgöző a szolgáltatási színvonal, a tesztautóba csaknem az összes ehhez a típushoz elérhető extrát bezsúfolták. Ezek közül kiemelném a szélvédő kijelzőt, amely ezúttal valóban megkönnyíti a sofőr életét. Alaphelyzetben az aktuális sebességhatárokat és a jármű sebességét mutatja, ám ha a kormánykerékről szeretnénk belépni a telefonkönyvbe vagy rádióállomást kívánunk váltani, megjelenik rajta a korábban hívott felek listája, illetve az elérhető rádióállomások listája. Nagyon praktikus és nem kell levennünk a tekintetünket az útról. Ezen kívül, ha éppen célbavezetés folyik, a navigációs adatok ugyancsak megjelennek a head-up display-en. Remek, kiforrott az iDrive rendszer is, nagyon jól használható a billenő, forgó és nyomókapcsoló, bár ezt felárért érintőpaddal egészítették ki, ami cím bevitelekor okozhat némi zavart. Tanulást igényel viszont a kormánykerékről vezérelhető sebességhatároló/tartó rendszer, kezelése kifejezetten bonyolult.

Emellett a 2-es Gran Tourer arra is tökéletesen beválik, amire kitalálták: családi és utazóautónak. Kompakt külső méretei ellenére óriási beltérrel és szintén hatalmas, 645-ről 805, illetve a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1905 literig bővíthető csomagtartóval szolgál. A magas üléspozíció miatt a második sori lábtér bőséges, 185 centiméter magas sofőr is beülhet maga mögé anélkül, hogy a térde nekinyomódna az üléstámlának. A két leghátsó ülés a padlóból hajtható ki és megfelelő méretű felnőttek számára is, lábtérről azonban csak abban az esetben beszélhetünk, ha a második sori üléseket előretoljuk. Ezek 40:20:40 arányban osztottak, 130 mm-es tartományon csúsztathatók, támlájuk dőlésszöge állítható, és egyenként lehajthatók. A második sori ülések tologatásával lehet sakkozni a lábtérrel, de a leghátsó üléseket nyugodt szívvel csak gyerekeknek lehet ajánlani. Pedig fejtér még itt is van bőven.

Az összkerékhajtással és nyolcfokozatú automataváltóval felvértezett 220d Gran Tourer vezethetőségben is azt nyújtja, amit egy BMW-től elvárunk. 190 lóerős dízelmotorja rendkívül civilizáltan, takarékosan teszi a dolgát, a gázpedál erélyes lenyomására azonban ellentmondást nem tűrően lódítja meg a karosszériát, sportautós gyorsulási és rugalmassági értékeket produkálva. Az intelligens összkerékhajtás miatt veszteség nélkül jut az útra a motor ereje, a nulla-százas gyorsulás akár 7,6 másodperc is lehet, a váltó pedig egyszerűen fantasztikus. A váltómű a blokk 400 Nm-es nyomatékára épít, tehát feleslegesen nem kapcsol vissza, igyekszik az ideális fordulatszám-tartományban tartani a motort. A nyolc fokozat miatt autópálya tempónál is a 2000-es érték környékén nyugszik a fordulatszámmérő mutatója. A 220d xDrive Gran Tourer csendben, kényelemben falja a kilométereket. A kormány precíz és direkt, tekeréséhez pedig némi erő is kell – újabb BMW adomány. A 2-es Gran Tourer finom rugózásával is belopja magát az ember szívébe. Csupán a fogyasztás magasabb annál, mint amit várnánk, vegyes üzemben ritkán vihető 6,5 liter alá, egyébként inkább a 7 literhez közelít.

A 2-es Gran Tourer ötvözi a kompakt egyterűek hagyományos erényeit a BMW dinamika és prémium minőség jellemezte karakterével. Bámulatosan jó autó tehetős fiatal családoknak. Az alapkivitelt már meg lehet venni 7 730 000 forintért, ami nem mondható vészesnek, de egy erősebb dízellel (pl. 218d) az alapára már meghaladja a 9 millió forintot. A 190 lovas turbódízellel szerelt 220d csúcskivitel 10 millió forintba kerül, amihez egyedüliként összkerékhajtás is kérhető 1,2 millió forintért. Tesztautónk ilyen volt, kiegészítve a Luxury Line csomaggal és még temérdek extrával, amelyek az árát közel 16 millió forintra tornázták fel.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • alsó-középkategóriás egyterű
  • Motor
  • 1995 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes, common-rail turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 142 kW (190 LE) @ 4000 RPM
  • 400 Nm @ 1750 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4556 mm
  • Szélesség: 1800 mm
  • Magasság: 1641 mm
  • Tengelytáv: 2780 mm
  • Csomagtér: 645/1905 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 218 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 7,6 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    5,7 / 4,7 / 5,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 11 270 000 Ft
  • Tesztautó ára: Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!