/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már kapható a Citroen terepjárója

2007. szeptember 20. 18:21   |   Autoblog
címkék:  

Októbertől rendelhető a Citroen első szabadidő-autója, a C-Crosser. A 160 lovas dízelmotorral szerelt összkerekes akár hét személyt is szállíthat.


Magyarországon 2007 októberétől kerül forgalomba a C-Crosser, a Citroen új presztízs szabadidő-terepjárója, a Mitsubishi Outlander és a Peugeot 4007 testvérmodellje. A kifejezetten szép összkerékhajtású szabadidő-autót 160 lóerős, 2,2 literes HDi dízelmotor hajtja. A C-Crosser sokoldalú jármű, 5+2-es üléskombinációval, elektromosan lehajtható második sori ülésekkel, számtalan rakodóhellyel és nagyméretű csomagtérrel. Alapára gazdag felszereltséggel 8 890 000 forint.


A Citroen C-Crosser részecskeszűrővel (FAP) ellátott, 160 LE DIN (4000 ford./percnél, 156 LE CEE) teljesítményű HDi dízelmotorja a C5 és C6 modelleken forgalomba hozott HDi 173 FAP motor változó geometriájú, egyturbós változata, amelyet nyomatékra hangoltak. Az erőforrás így 2000-es percenkénti fordulatszámnál leadja maximális, 380 newtonméteres nyomatékát. A 2,2 literes motorhoz egy hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik. Az 1750 kilós C-Crossert a HDi motor fürgén viszi: a százas sprint 9,9 másodpercig tart, a végsebesség pedig 200 km/óra.


A C-Crosser (4,64 m hosszú, 1,81 m széles és a sínekkel együtt 1,71 m magas) elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel és 22 mm átmérőjű stabilizátorrúddal van felszerelve. A hátsó futómű több lengőkaros és 20 mm átmérőjű stabilizátorrúddal rendelkezik. Ez a kialakítás jobb stabilitást ad és növeli az aktív biztonságot. A hátsó lengéscsillapítókat különválasztották a rugóktól. Az eredmény stabil úttartás és kényelmes rugózás lett. Az Exclusive kivitel 225/55 R18 méretű gumiabroncsokon gurul, a Collection alapkivitelnél pedig 215/70 R16 méretű gumikat alkalmaztak. A fékrendszer nagyon hatásos, az autón elöl kétdugattyús féknyergek és 294 mm átmérőjű, 24 mm vastag hűtött tárcsafékek, hátul pedig 302 mm átmérőjű tárcsafékek vannak.


A nyomaték első és hátsó kerekek közötti elosztását az optimális úttartás és teljesítményátadás érdekében elektronika vezérli a talajtapadási feltételektől függően, amelyeket a rendszer többek között a gépkocsi sebessége, az első és a hátsó tengely forgási sebessége közötti különbség, valamint a gázpedál helyzete alapján határoz meg. A rendszer csak a szükséges nyomatékot adja át a hátsó kerekekre. Széria az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és a kipörgésgátló (ASR) is. A C-Crosser vezetője az útviszonyoktól és a kívánt vezetési stílustól függően három erőátviteli mód közül választhat: kétkerék-meghajtás (2WD), négykerék-meghajtás (4WD) és Lock üzemmód. Utóbbi üzemmódban a számítóegység kb. másfélszer nagyobb nyomatékot juttat a hátsó kerekekhez, mint a 4WD üzemmódban.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!


A rakodást megkönnyítő, két részben nyitható hátsó ajtón keresztül tárul fel a minimum 510 literes csomagtartó (ötüléses kialakításban). Nyitott állapotban az ajtó alsó része a csomagtér sík padlófelületéhez illeszkedik, így könnyedén becsúsztathatók a nagyobb méretű, vagy nehezebb tárgyak is, de akár rá is lehet ülni (200 kg terhelést bír el). A két hátsó üléssor üléseinek összecsukásával a rakodótér térfogata összesen 1686 literre növelhető. A C-Crosser utasterében emellett még összesen 22 rakodóhely található.


Belül letisztult műszerfal fogad. Az alumínium keretbe foglalt kijelzők formája és a műszerek formatervezése tovább erősíti a szabadidő terepjáró sportos stílusát. A műszerfal szemcsés, finom felülete, a különleges üléshuzatok és a luxuskivitelű ajtóborítások pedig harmonikus, minőségi belsőt teremtenek. A C-Crosserben egyébként tulajdonképpen minden biztonsági és kényelmi felszerelés benne van, csupán 9-hangszórós, 650 wattos Rockford Fosgate hifi, navigációs rendszer, valamint elektromos tolótető rendelhető hozzá. A NaviDrive navigáció része a 30 GB-os merevlemez és a tolatókamera is.


A Citroen C-Crosser Collection ára 8 890 000 forint, az Exclusive kivitelé pedig 9 790 000 forint. Utóbbiban a Xenon fényszórók, az elektromosan állítható vezetőülés, a fűthető első ülések, a tolatóradar, a 6-lemezes CD-tár, a 18 colos kerekek, a krómdíszes oldalfellépő, a bőrkárpitozás és alubetétek, valamint a sötétített oldalüvegek is az alapfelszereltséget gazdagítják.

Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!