Megérkezett a Citroen C4 Picasso
A Citroen C4 Picasso, bár hivatalosan a Xsara Picasso utóda, nem szorítja ki a palettáról a közkedvelt tízoszlopos egyterűt. Ezzel a Citroen az egyetlen autógyártó, amely három különböző személyiségű kompakt egyterűt kínál a piacon. Nagy fegyvertény ez akkor, amikor Magyarországon szinte csak a kompakt egyterűek eladásai nőnek. A Grand C4 Picassót és a C4 Picassót 12 centiméter és 230 ezer forint választja el egymástól.
A Citroen C4 Picasso, bár hivatalosan a Xsara Picasso utóda, nem szorítja ki a palettáról a közkedvelt tízoszlopos egyterűt. Ezzel a Citroen az egyetlen autógyártó, amely három különböző személyiségű kompakt egyterűt kínál a piacon. Nagy fegyvertény ez akkor, amikor Magyarországon szinte csak a kompakt egyterűek eladásai nőnek. A Grand C4 Picassót és a C4 Picassót 12 centiméter és 230 ezer forint választja el egymástól.
A Citroen fényterűnek becézi Grand C4 Picasso és C4 Picasso modelljeit, mert kategóriájukban ezek rendelkeznek a legnagyobb üvegfelülettel. A kisebbik C4 Picasso a panoráma üvegtetővel együtt 6,2 négyzetméternyi üvegfelülettel büszkélkedhet, ami kivételesen világos belteret és jó kilátást biztosít.
A C4 Picasso külsőleg alig különbözik a hétüléses Grand C4 Picassótól, pusztán a fara gömbölyűbb, döntött ablakkal és a vízszintesen elhelyezkedő, hajlított lámpákkal. Az egyterű vonalvezetése lendületes, a légellenállási együtthatója a legjobb a kategóriában, mindössze 0,31. A fényterű becenevet a nagy kilátási szöget biztosító panoráma szélvédő és a keskeny kerettel rendelkező, nagyméretű első háromszög-ablakok, a nagy oldalablakok, illetve a hatalmas panoráma üvegtető miatt adták neki. A Grand C4 Picassóhoz hasonlóan, saját kategóriájában a C4 Picasso rendelkezik a legnagyobb üvegfelülettel (a panoráma üvegtetőt nem számítva 5 nm, az üvegtetővel együtt pedig 6,2 nm).
A C4 Picasso fő ütőkártyája az utasterének mérete. Az autó 4,47 m hosszú, 1,83 m széles és 1,66 m magas, a Grand C4 Picassónál 12 cm-el rövidebb. Belső helykínálatával azonban még így is lefőzi a konkurenciát, akár öt felnőtt is kényelmesen utazhat az autóban. A második üléssorban három egyforma méretű, 45 cm széles különálló ülés található, a padló pedig teljesen sík. Mindhárom ülés 13 centiméteres távon csúsztatható, valamint az ülések háttámlája és ülőlapja komfort pozícióba állítható. A C4 Picasso a második üléssorban kategóriája legnagyobb lábterével rendelkezik, de a könyökmagasságban mért szélesség tekintetében is az első helyen áll. Az első ülések közötti teret is szabaddá tették. Teljesen hátratolt ülések mögött a takaró alatti poggyásztér űrtartalma 500 liter, ami szintén kiemelkedően jó érték, de a hátsó ülések lehajtásával akár 1734 liternyi csomag szállítható. Az ötletesen összecsukható üléseknek köszönhetően az utastér könnyen és gyorsan átalakítható, anélkül, hogy az üléseket ki kellene venni a gépkocsiból.
A márka alapértékei közé tartozó kényelmes rugózásnak köszönhetően a C4 Picasso – változattól függetlenül – a legkényelmesebb autók közé tartozik. Az Exclusive szinttől a hátsó tengely légrugós felfüggesztéssel is megrendelhető, ami nemcsak még komfortosabb utazást tesz lehetővé, hanem a magasságszint tartását is biztosítja.
A Citroen mérnökei hangulatvilágítással is kedveskedtek a bent ülőknek (mintegy harminc fényforrás; Collection szinttől rendelhető a Luminosité csomagban, Exclusive szinten szériafelszereltség). A műszerfal középső borítóeleme alá, az ajtóbetétekbe és a tetőborításba beépített rejtett világítás kellemes fényt áraszt az utastérben, amely a műszerfal alsó részén elhelyezett kapcsolóval szabályozható. Az ajtónyitó gombokba és elöl a mennyezetlámpába épített kis LED lámpák egészítik ki a rejtett világítást. Természetesen illatos légfrissítő is van, a Collection szinttől szériában.
A C4 Picasso már a piaci bevezetésétől kezdve négyféle motorral vásárolható meg. A két dízelmotorhoz szériatartozék a részecskeszűrő (FAP). Az alapmotor a 127 lóerős 1,8i 16V hajtómű 170 Nm-es nyomatékkal, melyhez ötfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. A váltókart a műszerfalra költöztették. A sorban a következő a változó szelepvezérléses, 143 lóerős 2,0 literes 16 szelepes egység, ami már 200 Nm-re képes. Ehhez már elektronikusan vezérelt, hatfokozatú mechanikus sebességváltó tartozik, de rendelhető négyfokozatú automatával is.
Minden bizonnyal a C4 Picassók zömét nálunk is az 1,6 literes dízelmotorral fogják megvenni. Ez a jól bevált, 1,6 literes 110 lóerős, 16 szelepes HDi, ami már 1750-es fordulatszámon 240 Nm nyomatékkal bír (overboost funkcióval 260 Nm). A HDi 110 FAP motorhoz ötfokozatú kézi sebességváltó, vagy elektronikusan vezérelt, hatfokozatú mechanikus sebességváltó kapcsolódhat. Az erősebbik dízelmotor 138 lovas és kétliteres, nyomatéka hatfokozatú mechanikus sebességváltóval szerelve 270 Nm 2000 ford./percnél, a C4, C5 és C6 modellek kínálatában már szereplő hagyományos hatfokozatú automatával viszont 320 Nm.
A C4 Picasso valamennyi biztonsági berendezést átveszi, amelyeknek köszönhetően a Grand C4 Picasso 5 csillagot kapott az utasok védelmére az EuroNCAP teszteken. ESP, kipörgésgátló és hét légzsák tartozik a szériafelszereltségbe, emellett a vásárló rengeteg egyéb kényelmi és funkcionális felszerelést kap a pénzéért. Magyarországon Comfort, Tendance, Collection és Exclusive felszereltségi szintekkel vásárolható meg az ötüléses C4 Picasso. Az 1,8i 16V Comfort akciós ára 4 920 000 forint, Tendance kivitelben 5 170 000, Collection csomaggal 5 620 000 forintba kerül. A kétliteres benzines 5 780 000 forinttól kapható. Ötfokozatú kézi váltóval az 1,6 HDi Comfort változat akciós ára 5 300 000 forint (Tendance 5 550 000, Collection 6 000 000, Exclusive 6 660 000 forint), elektronikusan vezérelt, hatfokozatú mechanikus sebességváltóval az autó 5 730 000 forinttól érhető el. A 2,0 HDi Tendance változatért 6 270 000 forintot kell fizetni, míg a legdrágább, 2,0 HDi 16V 138LE FAP Aut. Exclusive változat árcéduláján 7 560 000 forint szerepel.