/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Rangidős: Honda CR-V 1,6 i-DTEC 4WD Executive

2015. július 16. 15:00   |   Autoblog
címkék:  

A kívül-belül felfrissített Honda CR-V minden területen remekel. Divatos a megjelenése, tágas és kényelmes az utastere, finom a rugózása és még jól is megy, ami a vadonatúj, duplaturbós 1,6-os dízelmotor érdeme.

Érdekes helyzetben van a Honda CR-V szabadidőautó Európában, hiszen mivel a középkategóriás Accord szedán nem kapott utódot, előlépett a Honda európai zászlóshajójává. A CR-V-nek minden tulajdonsága meg is van ahhoz, hogy a legjobb Honda legyen; egy többcélú jármű gazdag felszereltséggel, amely akár összkerékhajtással és kilencfokozatú automataváltóval is konfigurálható.

Az aktuális CR-V a 2011-ben bemutatott negyedik nemzedék frissített verziója, átrajzolt lámpákkal, hűtőráccsal és lökhárítókkal. Ezektől, különösen az új LED-fénycsíkos fényszóróktól komolyabb, sportosabb lett a megjelenése, de az alapvető formája és arányai nem változtak. A kompakt crossoverek közül némileg kilógó, 4,6 métert meghaladó hosszhoz csaknem 1,7 méteres magasság és rövid, 2630 mm-es tengelytáv társul, a karosszéria arányai tehát nem mondhatók ideálisnak, a CR-V mégsem hat esetlennek. A terjedelmes karosszéria harmóniáját csak az oda nem illő szürke lökhárítóbetétek (opció), a hátsó tetőlégterelő szárny és az ugyancsak extrának számító oldalfellépők csorbítják – utóbbiak tovább rontanak a 16,5 centiméteres hasmagasság révén amúgy is korlátozott terepjáró képességeken.

A CR-V a kategória egyik legnagyobb utasterével bír, ebben a versenyszámban csak a Nissan X-Trail és a Toyota RAV4 képes labdába rúgni mellette. Csomagtere pedig egyenesen a legöblösebb a maga 589 literével. Magasan ülünk az autóban, ám a fejtérre a panorámatetővel szerelt változatokban sem lehet panasz, abból elöl és hátul is bőséggel kijut. A tervezők a kényelemre helyezték a hangsúlyt, az ülések puhák, szélesek és komfortosak, hely pedig van bőven. A CR-V mindkét sorában kellemes az utazás, még a hátul középen ülő utas sem panaszkodik a közel vízszintes padló miatt. A lábtér hatalmas és a hátsó üléstámlák meredeksége is jó. A hatalmas, praktikus gumitálcával is kibélelt csomagtartó hátulról, karok segítségével egy mozdulattal bővíthető, melynek nyomán sík padlójú raktér jön létre.

Az Executive csúcskivitelű CR-V minden földi jót felvonultat. A motoros bőrülések, a tetőablak, az érintőképernyős navigáció egytől-egyig az alapellátmány részei, az egyedüli rendelhető extra a Honda Sensing biztonsági rendszer, amely magában foglalja a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert és az ütközés erejét mérséklő fékrendszert, a táblafelismerőt és holttérfigyelőt, a sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó asszisztenst, továbbá az adaptív sebességrögzítőt. Utóbbi kettő a kormányról vezérelhető, akárcsak a fedélzeti számítógép és a műszerfal felső részébe integrált kijelző.

A műszerpulton keverednek a modern és a koros, az újszerű és a hagyományos megoldások. A Civic futurisztikus berendezése ugyanúgy tetten érhető, mint a 2000-es évek tömeggyártású modelljeinek stílusa. Az anyag- és összeszerelési minőség remek, a vezetőhely ergonómiája kiváló, a kétképernyős középső kialakítás azonban átgondolatlan. A kilométeróra közepébe illesztett, kissé idejét múlt folyadékkristályos kijelző és a Google Android-alapú fő érintőképernyő kettőse bőven lefed minden funkciót, nincs szükség egy harmadikra is. Ráadásul megbontja a pult egységét. A kezelhetőség a temérdek funkció miatt kissé nehézkes, az új applikáció-alapú infotainment rendszer pedig, bár sokat tud és testre szabható, véleményem szerint nem elég érzékeny és gyors, emellett nagyon elvonja a figyelmet a vezetéstől.

A megújult Honda CR-V leginkább az új fejlesztésű, 1,6 literes duplaturbós dízelmotorja miatt izgalmas, ami a 2,2 literes egységet küldte nyugdíjba. A Honda új Earth Dreams motorcsaládjába tartozó erőforrás 160 lóerőt és 350 Nm nyomatékot ad le, így lelkesen mozgatja az 1,7 tonnás, összkerékhajtású autót, miközben a köbcentiméterek hiányát sem érezni rajta. Külön öröm, hogy szimpatikus a hangja, s a kétturbós rendszernek köszönhetően már 1500-as fordulatszámtól van nyomatéka és nagyjából 4000-ig szakadatlan a gyorsítás lendülete. Az 1,6-os CR-V méretét meghazudtolóan képes megindulni és előzéskor is megnyugtatóan húz. Fogyasztása azonban köszönőviszonyban sincs a gyári adatokkal, csak nagy óvatossággal vihető 7 liter alá. A hozzá kapcsolt hatfokozatú kézi váltó Hondásan korrekt darab, de talán az új kilencfokozatú automata jobban passzolna hozzá.

A Honda CR-V kifejezetten finom rugózásával is belopja magát a szívünkbe, amely a mai mezőnyben kész felüdülést jelent. Magabiztosan lép át a kátyús, gödrös utakon, szinte észrevétlenül vasalja ki az úthibákat.

A felújított Honda CR-V formájával és tudásával nem az érzelmekre hat, viszont mindent jól csinál, a használattal megszerethető. A korábbi CR-V tulajdonosok és a családosok biztosra mennek vele, bár hét üléssel nem rendelhető. Talán majd az utódban, amelyet a Honda még nagyobbnak képzel el. A CR-V remek választás az új 160 lovas dízelmotorral, s maximálisan 11,5 milliós árával még mindig jóval olcsóbb a hasonlóan felextrázott német konkurenseknél. Legközelebbi konkurense, az ugyancsak hatalmas utas- és csomagteret felvonultató, hétszemélyes Nissan X-Trail Tekna 400 ezer forinttal kevesebbe kerül, motorja viszont 30 lóerővel gyengébb.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt szabadidőautó
  • Motor
  • 1597 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes, common-rail turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 120 kW (160 LE) @ 4000 RPM
  • 350 Nm @ 2000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4605 mm
  • Szélesség: 1820 mm
  • Magasság: 1685 mm
  • Tengelytáv: 2630 mm
  • Csomagtér: 589/1669 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 202 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 9,6 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    5,3 / 4,7 / 4,9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 11 099 000 Ft
  • Tesztautó ára: 11 634 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!