/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Réteges öltözet: Subaru XV 2.0D Comfort

2013. január 30. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Az XV nem más, mint a nálunk még egyelőre nem kapható, 2013-as Impreza modell megemelt, városi terepjárós fizimiskával felruházott kivitele, és könnyen bele lehet bolondulni. Pláne így télvíz idején.

A Subaru XV a Legacy-ból képzett Outback és a Forester után a japán rétegmárka harmadik szabadidő-járműve. „Trendi” autónak szánták, azaz átlagon felüli képességei mellett a kinézetével is le kell, hogy nyűgözze a vásárlókat. Koncepcióját tekintve, a 4,45 méter hosszú és 1,57 méter magas Subaru XV egyesíti magában a szabadidő-autók funkcionalitását és a városi autók vonzerejét. Hasmagassága például 22 centiméter, amely nagy magabiztosságot ad neki. Ami pedig a divatos megjelenést illeti, nos, a narancssárga szín és a fekete közepű, egyedi kialakítású 17 colos könnyűfém kerekek telitalálatnak bizonyultak. Ebben a kombinációban szinte ellenállhatatlan az XV, rengetegen fel is kapták rá a fejüket.

Az XV formaterve friss és jól eltalált, a márkánál az új hullámot képviseli. Az autó hosszú, ereszkedő orr-résszel, merészen húzott fényszórókkal, hatalmas szélvédővel és zömök farral rendelkezik. Robosztussá teszik és nagyon jól mutatnak rajta a kidomborított sárvédők, a fekete műanyag kerékjárati ívek, valamint a fémszínű betéttel ellátott küszöbidomok és első-hátsó peremvédők. Sőt, a jármű oldalán látható „XV” grafika is remekül sikerült; ha az enyém lenne az autó, biztosan rajta hagynám. Az olyan részletmegoldásokon is megakad a szem, mint az első lökhárító sarkaiba, a műanyag védőkeretbe ágyazott nappali menetfények, vagy az alsó peremvédő közepére telepített hátsó ködlámpa. Úgy gondolom, hogy az XV az első új generációs Subaru, amely széles rétegeknek imponálhat a kinézetével. Mással össze nem téveszthető, egyéni formája van, és mint mondtam, jár egy hátba veregetés a különleges narancs fényezésért.

A Subaru XV belterében látszik az igyekezet, hogy a mérnökök a jelenlegi modellekben tapasztaltakhoz képest igyekeztek javítani a minőségen; igényesebb anyagokkal dolgoztak és otthonosabb környezetet teremtettek. Valóban korrekt a minőség, puhák az anyagok ahol kell, és a dekorbetétek is szépek, különösen a középkonzolé. Az ülésekre fehér szegélyvarrás került, ami ugyancsak jót tesz az esztétikumnak és a közérzetünknek. Máshol is volt javítani való; az üléshelyzet például príma lett. Testmagasságtól függetlenül mindenki kialakíthatja a számára kedvező pozíciót a tág határok közt állítható széknek és a négy irányban állítható kormánykeréknek köszönhetően, s maga az ülés is jól szabott. Jó dolog, hogy keskeny a középkonzol, így nem nyomja az ember térdét, továbbá az, hogy magasra kerültek a klímaszabályzó rendszer tekerőgombjai. A váltókar előtt így egy öblös tárolórekeszt is ki tudtak alakítani.

Viszont van egy-két dolog, ami nincsen kellőképpen átgondolva. A műszerfal tetején trónoló digitális kijelző például idegenül hat az XV kissé ódivatú környezetében. Ha talán a rádió kijelzője és a fő mérőműszerek közti pici képernyő modernebb lenne, harmonikusabb lenne az összkép. E tekintetben a Subaru még mindig jelentős lemaradásban van a német konkurenciától. Még egy ergonomiai baki, hogy a fedélzeti számítógép amúgy látványos és informatív menüjében a kormányoszlop baloldalára telepített fülekkel lehet barangolni. Használatuk gyakorlatot és eleinte sok figyelmet igényel a pilóta részéről; szerencsésebb lett volna egy nyomógombos megoldás, mondjuk az egyik bajuszkapcsolón.

Az XV-ben egyébként tisztességesen el lehet férni, de a négykerék-hajtási rendszer miatt kompromisszumokat kell kötni. Magas a padló és vaskos a középső kardánalagút, olyannyira, hogy az autó hátul csak két személynek ajánlott. Az üléspad kialakítása is ezt sugallja. Egyébként az átlagnál magasabb felnőttek is elférnek egymás mögött. A csomagtér 380 literes, de sokkal kisebbnek tűnik – ebben is az összkerék-hajtás a ludas. Magasabb csomagokat kizárólag akkor lehet bepakolni, ha otthon hagyjuk a kalaptartót.

A Subaru XV egy 114 lóerős 1,6-os és egy 150 lóerős 2 literes benzinmotorral, valamint egy 147 lovas 2 literes boxer dízelmotorral kapható Magyarországon, amelyek közül egyértelműen az általunk is tesztelt gázolajos a legbölcsebb választás. Az XV másfél tonnás tömegét mozgatni kell elfogadható fogyasztás mellett – erre pedig a 147 lovas boxer dízel erőforrás a legalkalmasabb. A még a mai mezőnyben is nagyon kulturált és erős common rail befecskendezéses egység 1600-as főtengely-fordulatnál leadja 350 Nm-es maximális nyomatékát, így alapjárattól is elegendő a szufla benne. A Foresterben nem éreztem ilyen potensnek, ott 2000-es fordulatszám alatt alig volt benne élet.

A dízelmotor jobban is viszi az XV-t, mint a picivel nagyobb, de hasonló tömegű Forestert. Nem túlzás kijelenteni, hogy a 2 literes dízel XV sportos menettulajdonságokra képes. 9,3 szekundum alatt felgyorsul 100 km/órára és csaknem eléri a 200 km/órás végsebességet. Nincsenek megoldhatatlan helyzetek, kivitelezhetetlen előzések. Sőt, nehéz megállni, hogy ne nyomjuk a gázpedált, olyan elemi erő van az autóban. Persze a legkisebb „elkanászodás” is a fogyasztás azonnali megugrásához vezet, ami előszeretettel ingadozik 7 és 8 liter között, nem pedig az elvárható 6 és 7 liter között. Ebből a szempontból picit csalódást keltett a vízszintes hengerelrendezésű gázolajos egység, odafigyelve is alig lehetett az étvágyát 7 liter alá szorítani.

A 2 literes boxer dízelmotorral felszerelt Subaru XV remek autó. Erős a motorja, jó a váltója, éppen a megfelelő mértékben feszes a rugózása, kiegyensúlyozottan, stabilan viselkedik az úton. Nemcsak a márka feltétlen híveinek ajánlható, hanem bárkinek, aki útviszonyoktól függetlenül szeretné biztonságban elérni az úti célját. A japán márka legendás hírű szimmetrikus összkerékhajtása ebben az autóban is bizonyít, agilissá és biztonságossá téve azt.

Az XV egy egyedi, izgalmas ajánlat a kompakt crossoverek mezőnyében. 6,5 millió forinttól megvásárolható (1,6i), 2 literes benzines boxermotorral pedig 7,15 millió forinttól vihető el. Értelemszerűen a boxer dízel hajtóművel kérnek érte a legtöbbet, a belépő ár itt 7,99 millió forint. Nem kevés, és ezután még két magasabb felszereltség választható. Az Exclusive kivitel ára például 9 250 000 forint, egy hasonlóan felextrázott Forester 1,2 millióval drágább. A városi crossoverek legnépszerűbbje, a Nissan Qashqai tágasabb az XV-nél és egy-kétszázezer forinttal olcsóbb is.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt crossover
  • Motor
  • 1998 cm3
  • négyhengeres, 16 szelepes bokszer turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 110 kW (147 LE) @ 3600 RPM
  • 350 Nm @ 1600 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4450 mm
  • Szélesség: 1780 mm
  • Magasság: 1570 mm
  • Tengelytáv: 2635 mm
  • Csomagtér: 380/1250 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 198 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 9,3 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    6,8 / 5 / 5,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 7 990 000 Ft
  • Tesztautó ára: 8 490 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!