Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Seat Alhambra 1,9 PD TDI

2002. április 19. 23:53   |   Demcsak Gergely
címkék:  

Az Alhambra ugyanabban a portugáliai gyárban készül, ahol a VW–Ford együttműködés eredményeként a hasonló technikával és alapokon gyártott Sharan és Galaxy, mégis karakterisztikusan Seat. A megújított márkacsalád vele lett teljes. Megjelenésében talán az áramvonalas, elnyújtott külső és a hatalmas embléma a legmeghatározóbb. Szép autó. Nagy ablakai, magas övvonala, tiszta lámpái harmóniát sugallnak, és hasonlót érzést [...]

Az Alhambra ugyanabban a portugáliai gyárban készül, ahol a VW–Ford együttműködés eredményeként a hasonló technikával és alapokon gyártott Sharan és Galaxy, mégis karakterisztikusan Seat. A megújított márkacsalád vele lett teljes.

Megjelenésében talán az áramvonalas, elnyújtott külső és a hatalmas embléma a legmeghatározóbb. Szép autó. Nagy ablakai, magas övvonala, tiszta lámpái harmóniát sugallnak, és hasonlót érzést vált ki belső tere is. A feltűnően szélesre nyíló ajtókon igen könnyű beszállni. Az utas magasabban ül, mint egy hagyományos személyautóban, de attól nem kell tartania, hogy a ki-be szállástól minduntalan koszos lesz a ruhája, mint ahogy az egy terepjáróban könnyen előfordul. Belül kényelmesen elérhetők a kezelőszervek, látszik az átgondolt ergonómiai tervezés. Picit zavaró, hogy az italtartó használata esetén nem lehet hozzáférni a rádióhoz, s az eldugott hamutartóhoz is csak nehézkesen. A műszerfal piros megvilágítása helyett pedig szerintünk egy kevésbé agresszív szín jobban kímélné a szemet. Bírálatunk ezzel ki is merült, az utastérben minden mást csak dicsérni tudunk.

A legváltozatosabb helyeken elrejtett, szép számú tárolórekesz ötletességről árulkodik. Az Alhambrában öt személy csomagokkal is kényelmesen utazhat, hét utas esetén azonban csak kézipoggyász elhelyezésére van lehetőség. Az ülések lehajtásával vagy kivételével viszont a legváltozatosabb elrendezésű és nagyságú tér áll rendelkezésre.

Tesztautónkat a nagyobbik, 115 lóerős dízelmotor mozgatta, dicséretes vehemenciával. (A Volkswagen politikájának megfelelően a család legerősebb dízelét, a 130 lóerőset egyelőre a Sharan kapta meg.) A hatsebességű váltóval a fordulatszám mindig abban a tartományban tartható, ahol a nyomatékleadás a kívánatosan legnagyobb, emellett országúton, hatodikban igazán figyelemre méltó a fogyasztás is. Az Alhambra kellemes rugózású, dőlése nagy tempóval vett kanyarokban sem vészes, hepehupás úton azonban a képbe nem illő zörejek hallatszanak.

A Seat buszlimuzinja igen vonzó választás lehet a megcélzott piaci réteg számára. Ám gazdag felszereltsége, tágas utastere, sportos külleme jóvoltából nem csak a nagycsaládosoknak nyújthat megfelelő mobilitási megoldást. Ízlés kérdése is, de az Alhambrát mi a dízelmotorral ajánljuk igazán.

Műszaki adatok
Jelleg: hétüléses buszlimuzin, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros, adagolófúvókás turbódízelmotor. Hengerenként két szelep. 1896 cm3, 85 kW/115 LE 4000/min-nál. Max. nyomaték 310 Nm 1900/min-nál. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,9 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS. Kerékméret 7J x 16, gumiméret 215/55 R 16. Üzemanyag 70 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4634 mm, szélesség 1810 mm, magasság 1762 mm, tengelytáv 2841 mm. Csomagtér 256/852/2610 liter (7/5/2 utas). Saját tömeg 1678 kg, megengedett össztömeg 2430 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 181 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 13,7 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,3/5,2/6,3 liter, tesztfogyasztás 7,2 liter.

Gazdasági adatok
Alapár (Seat Alhambra 1,9 PD TDI Sport): 8 605 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, elektromos ablakemelők elöl és hátul (a hátsó oldalablak is), 2 légzsák, klímaberendezés, magasságállítható sportülések elöl egy-egy kartámasszal + 5 kivehető sportülés, tengely- és magasságállítható bőr bevonatú kormány, váltógomb, váltókar és kézifékkar, krómkeretes műszerek, csomagtérroló, elektromosan állítható, fűthető és behajtható tükrök, tetőléc, fényezett lökhárítók és tükrök, ködlámpa, könnyűfém keréktárcsák, Scala rádió 10 hangszóróval.
Extrák: ESP 182 900 forint, elektromos üvegtető 292 400 forint, klímaberendezés 141 500 forint, oldallégzsák elöl 51 700 forint, levehető vonóhorog 202 900 forint, xenon fényszóró 210 900 forint.
Garancia: 1 év teljes körű, 3 év szavatosság.
Szervizperiódus: 15 000 km.
Alkatrészkosár (bruttó árak): fékbetét 26 000 forint, első-hátsó lökhárító 112 800/55 800 forint, fényszóró 42 600 forint, hátsó lámpa 17 300 forint, külső tükör 43 200 forint, oldalablak 24 100 forint.
Kötelező felelősségbiztosítás (Budapesten, 35 év felett): 58 560 forint/év.
Casco biztosítás (közelítő összegek): 10 százalék vagy 200 000 forintos önrésszel 396 000 forint/év, 20 százalék vagy 300 000 forintos önrésszel 336 096 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Megjelent a Piac és Profit magazin 2001. áprilisi számában.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • hétüléses buszlimuzin
  • Motor
  • 1896 cm3
  • négyhengeres, soros, adagolófúvókás turbódízelmotor, hengerenként két szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 64 kW (85 LE) @ 4000 RPM
  • 310 Nm @ 1900 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4634 mm
  • Szélesség: 1810 mm
  • Magasság: 1762 mm
  • Tengelytáv: 2841 mm
  • Csomagtér: 256/852/2610 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 181 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 13 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    8 / 5 / 6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 8605000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Nincs kapcsolódó cikk.


Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

kereső optimalizálás