/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Renault Laguna 5 350 000 forinttól

2007. október 16. 17:44   |   Autoblog
címkék:  

Hazánkban 5 350 000 forinttól vásárolható meg az ötajtós Berline, hétféle motorral és ötféle felszereltséggel. A Grandtour kombi januárban érkezik.


Magasra tör a Renault az új Lagunával: a modell a Renault felsőkategóriába való visszatérését hivatott előkészíteni, a kitűzött cél az, hogy az új Laguna minőség és megbízhatóság terén a szegmens három legjobb autója közé kerüljön. A befektetett egymilliárd euró meg is hozta a gyümölcsét; az új Laguna ég és föld az előzőhöz képest, nemcsak csendesebb és igényesebb, hanem vezetési élményben is lepipálja azt. Hazánkban 5 350 000 forinttól vásárolható meg az ötajtós Berline, hétféle motorral és ötféle felszereltséggel. A Grandtour kombi változat 2008. januárjában érkezik.


Igen egyedi lett az új Laguna stílusa; az elejével még csak-csak, de a hátuljával a magasra helyezett csíklámpák miatt nem bírok megbarátkozni. Persze ettől még örvendetes, hogy az új Laguna nem simul bele a szürkülő középkategóriába. Masszívnak és alaposan kidolgozottnak hat. Az autó 4,69 méter hosszú és 1,81 méter széles, arányai kiegyensúlyozottak. Véleményem szerint sokkal szebb a kombi, a Laguna Grandtour, melyet erősen megdöntött hátsó szélvédője tesz különlegessé. Az elnyújtott üvegezett felületet folytató harmadik oldalablak formája a sportos vonalat hangsúlyozza, csakúgy, mint a szelvényezett tető-kereszttartók. Miközben 2,76 méteres tengelytávolsága ugyanakkora, mint a Berline-é, a Grandtour teljes hossza 4,8 méter. A Grandtour-ban a hátsó háttámlák a csomagtartó vagy a C-oszlop felől egyaránt egy mozdulattal kireteszelhetők. Egyetlen gombnyomásra egy 2,01 méteres, teljesen sík padlófelületet kapható. Az átlagos méretű, 501 literes csomagtartó így 1593 literesre bővíthető. A padlószőnyeg alatt rakodóhely található, amelyben a kalaptartó elhelyezésére alkalmas különleges helyet alakítottak ki. A nejlonzacskók szállítását mozgatható kampók könnyítik meg. Az opcióként kapható nyitható hátsó szélvédő még nagyobb segítséget nyújt a berakodáshoz.


Az új Laguna utastere összhangban van az autó külsejével. Az utastérben a kidolgozottság, az anyagok külleme és az érzékelt minőség a meghatározó. Nagyon szép és modern formájú a műszerfal, “slush” borítása pedig elképesztően puha, egy ujjal akár egy centiméterre is benyomható. Remek, hogy a középkonzol alját lekerekítették, így nem ér alacsonyra és nem vágja az elöl ülők térdét. Valóban sokat fejlesztettek az ergonómián, nagyon tetszettek például a légkondicionáló kezelőszervei, a hőmérsékletet például kényelmesen, billenőkapcsolókkal lehet szabályozni. A klíma egyébként három automatikus programot kínál. Az Auto üzemmód jelenti az alapjáratot, a Soft program a lágyabb és csendesebb hangulatoknak kedvez, a gyorsan és erőteljesen reagáló, egészen a hátsó traktusig elérő Fast üzemmódnál pedig a szellős és hatékony működés kerül előtérbe.


A teljes bőr természetesen az Initiale kínálatában szerepel szériában. Világos vagy sötétgrafit harmóniában is kapható. A műszerfalon végigfutó világos fa az ajtók díszlécein is megtalálható. A Privilége hangulat a felsőkategóriához méltó felszereltségi és szolgáltatási szintet fémjelez. A velúr szövet/bőr üléshuzatot sötét grafit vagy bézs színárnyalatban kínálják, melyek jól illeszkednek a sötét króm bevonatokhoz. A metálfényű díszítéssel és a Dynamique szintre sajátosan jellemző erősebb oldaltartással rendelkező ülésekkel párosítva a bőr – szövet üléshuzat (opcióként Alcantara) jól illik a sötétgrafit hangulathoz, amely az egyenetlen vastagságú és alumíniumbetétes kormánykerék révén sportos hangulatot áraszt. A sort az Authentique és az Expression hangulat egészíti ki, grafitszürke szövet üléshuzattal és az alapfelszereltségben kapható, újgenerációs ostorcsapás-elleni (a fej hátracsapódását megakadályozó) fejtámlákkal.


Egy dolog viszont érthetetlen és dühítő az új Lagunával kapcsolatban: a szűkös helykínálata. Elöl nagyon magas az üléshelyzet, melyet tetéz az alacsony mennyezet. A dupla panoráma napfénytetővel rendelkező modellekben még rosszabb a helyzet, ezekben a kivitelekben 180 centiméteres magasság fölött a fej már érheti a plafont. A két centis hátsó lábtér bővülés sem érzékelhető, a második üléssorban csak átlagos magasságú felnőttek mögött lehet tisztességesen elférni. További bosszantó dolog, hogy az ember lábfeje csak nehezen tuszkolható be az első ülések alá. A fő konkurensnek számító Ford Mondeo és Volkswagen Passat utastere nagyságrendileg tágasabb az új Lagunáénál. 

Galéria megtekintése

Nagyítás Klikk a galériához!


Egyelőre hét motorral rendelhető a Laguna, melyekhez hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltó csatlakozhat. A benzineseknél az alap a 110 lóerős 1,6 literes erőforrás 151 Nm-es nyomatékkal. Ezt követi a Renault-Nissan közös fejlesztésű, 2,0 literes 16 szelepes, 140 lóerős és 195Nm nyomatékú benzinmotorja. A Laguna ezzel a motorral 9,1 másodperc alatt gyorsul százra. Kétliteres, turbós benzinmotorral is kapható a Laguna, melynek legnagyobb teljesítménye 170 lóerő és 270 Nm nyomatékot állít elő. Hatfokozatú proaktív automataváltó csatlakozik hozzá. Később érkezik a paletta csúcsára a többszörösen díjnyertes, 3,5 literes V6-os erőforrás.


Dízelfronton rögtön egy meglepetés ér minket: a Lagunába is bekerült az 1,5 literes dCi motor, 110 lovas teljesítménnyel és 2000 ford./perc fordulatszámon leadott 240 Nm-es nyomatékkal. A kisméretű hajtómű a nehezebb és kevésbé gazdaságos 1,9 dCi motor helyébe lép. Ebben a szegmensben a legjobb teljesítmény/fogyasztás arányt nyújtja úgy, hogy közben igen környezetkímélő is (136g CO2/km). A manuális sebességváltóhoz csatlakozó motor 100 km-en mindössze 5,1 litert fogyaszt, ami közel 1300 km-es elméleti hatótávolságot biztosít. A “Renault Kötelezettségvállalások 2009” terv keretében a 110 LE-s Laguna dCi fontos szereplője lesz a Renault eco2 környezetvédelmi vállalásainak. Nagy előny továbbá, hogy az új Renault Laguna minimum 15 kilogrammal könnyebb, mint az előző kiadású modell.


Valószínűleg a kiváló, általunk is próbált 2.0 dCi motor lesz a favorit, mely háromféle 130, 150 és 175 LE-s változatban áll rendelkezésre. A motor részecskeszűrővel is kapható. A 320, 340, illetve 380 Nm-es maximális nyomatékkal rendelkező erőforrás 5200 ford./percig pörög. Ereje teljében van és hihetetlenül csendes, futáskultúráját és zaját tekintve alig lehet megkülönböztetni egy benzines motortól. A 2,0 dCi hatfokozatú kézi váltóval 6 litert fogyaszt átlagosan, ami nem áll messze a valóságtól, a próbautat ugyanis a számítógép szerint 6,4 literes átlaggal abszolváltuk.


Védelem terén természetesen a francia autó hozza a maximumot. Az oldalütközéssel külön foglalkoztak, mivel a védelmi terület gyengesége miatt jelentős halálozási oknak minősül. Ahhoz, hogy az észlelés és a reakció akár kétszer gyorsabb legyen, az új Laguna egy egyedülálló, 2 érzékelős rendszerrel rendelkezik, amelyek az első ajtóban és a B oszlopban találhatók. A reakcióidőt külön algoritmus igazítja az ütközés erejéhez, és ez az algoritmus két új generációs, két légkamrás (mellkas + medence) és két nyomásértékkel működő oldallégzsákot vezérel. A jogszabályok 50 km/óráig terjedő hatékonyságot írnak elő, míg a belső bevizsgáláson kapott határértékek szerint az új Laguna 70 km/óráig nyújt védelmet. Ez a hatékony berendezés az utasok körül elhelyezett 6 – 8 légzsákra épül. Az első biztonsági öveken a kettős előfeszítés immáron az öv mindkét végén kifejti hatását (a külső hasi részen és a csévélőnél). Az ülőlapba beépített alácsúszásgátlóval párosítva ez a megoldás nemcsak a medencerészt tartja megfelelően az ülésben, hanem frontális ütközés esetén a test felső részét is jobban megtartja a mellkas magasságában. Az új Lagunában mostantól mind az 5 üléshez az övek becsatolására figyelmeztető lámpa tartozik, amit elöl hangjelzés egészít ki.

Árak


Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!