Új Renault Laguna 5 350 000 forinttól
Hazánkban 5 350 000 forinttól vásárolható meg az ötajtós Berline, hétféle motorral és ötféle felszereltséggel. A Grandtour kombi januárban érkezik.
Magasra tör a Renault az új Lagunával: a modell a Renault felsőkategóriába való visszatérését hivatott előkészíteni, a kitűzött cél az, hogy az új Laguna minőség és megbízhatóság terén a szegmens három legjobb autója közé kerüljön. A befektetett egymilliárd euró meg is hozta a gyümölcsét; az új Laguna ég és föld az előzőhöz képest, nemcsak csendesebb és igényesebb, hanem vezetési élményben is lepipálja azt. Hazánkban 5 350 000 forinttól vásárolható meg az ötajtós Berline, hétféle motorral és ötféle felszereltséggel. A Grandtour kombi változat 2008. januárjában érkezik.
Igen egyedi lett az új Laguna stílusa; az elejével még csak-csak, de a hátuljával a magasra helyezett csíklámpák miatt nem bírok megbarátkozni. Persze ettől még örvendetes, hogy az új Laguna nem simul bele a szürkülő középkategóriába. Masszívnak és alaposan kidolgozottnak hat. Az autó 4,69 méter hosszú és 1,81 méter széles, arányai kiegyensúlyozottak. Véleményem szerint sokkal szebb a kombi, a Laguna Grandtour, melyet erősen megdöntött hátsó szélvédője tesz különlegessé. Az elnyújtott üvegezett felületet folytató harmadik oldalablak formája a sportos vonalat hangsúlyozza, csakúgy, mint a szelvényezett tető-kereszttartók. Miközben 2,76 méteres tengelytávolsága ugyanakkora, mint a Berline-é, a Grandtour teljes hossza 4,8 méter. A Grandtour-ban a hátsó háttámlák a csomagtartó vagy a C-oszlop felől egyaránt egy mozdulattal kireteszelhetők. Egyetlen gombnyomásra egy 2,01 méteres, teljesen sík padlófelületet kapható. Az átlagos méretű, 501 literes csomagtartó így 1593 literesre bővíthető. A padlószőnyeg alatt rakodóhely található, amelyben a kalaptartó elhelyezésére alkalmas különleges helyet alakítottak ki. A nejlonzacskók szállítását mozgatható kampók könnyítik meg. Az opcióként kapható nyitható hátsó szélvédő még nagyobb segítséget nyújt a berakodáshoz.
Az új Laguna utastere összhangban van az autó külsejével. Az utastérben a kidolgozottság, az anyagok külleme és az érzékelt minőség a meghatározó. Nagyon szép és modern formájú a műszerfal, “slush” borítása pedig elképesztően puha, egy ujjal akár egy centiméterre is benyomható. Remek, hogy a középkonzol alját lekerekítették, így nem ér alacsonyra és nem vágja az elöl ülők térdét. Valóban sokat fejlesztettek az ergonómián, nagyon tetszettek például a légkondicionáló kezelőszervei, a hőmérsékletet például kényelmesen, billenőkapcsolókkal lehet szabályozni. A klíma egyébként három automatikus programot kínál. Az Auto üzemmód jelenti az alapjáratot, a Soft program a lágyabb és csendesebb hangulatoknak kedvez, a gyorsan és erőteljesen reagáló, egészen a hátsó traktusig elérő Fast üzemmódnál pedig a szellős és hatékony működés kerül előtérbe.
A teljes bőr természetesen az Initiale kínálatában szerepel szériában. Világos vagy sötétgrafit harmóniában is kapható. A műszerfalon végigfutó világos fa az ajtók díszlécein is megtalálható. A Privilége hangulat a felsőkategóriához méltó felszereltségi és szolgáltatási szintet fémjelez. A velúr szövet/bőr üléshuzatot sötét grafit vagy bézs színárnyalatban kínálják, melyek jól illeszkednek a sötét króm bevonatokhoz. A metálfényű díszítéssel és a Dynamique szintre sajátosan jellemző erősebb oldaltartással rendelkező ülésekkel párosítva a bőr – szövet üléshuzat (opcióként Alcantara) jól illik a sötétgrafit hangulathoz, amely az egyenetlen vastagságú és alumíniumbetétes kormánykerék révén sportos hangulatot áraszt. A sort az Authentique és az Expression hangulat egészíti ki, grafitszürke szövet üléshuzattal és az alapfelszereltségben kapható, újgenerációs ostorcsapás-elleni (a fej hátracsapódását megakadályozó) fejtámlákkal.
Egy dolog viszont érthetetlen és dühítő az új Lagunával kapcsolatban: a szűkös helykínálata. Elöl nagyon magas az üléshelyzet, melyet tetéz az alacsony mennyezet. A dupla panoráma napfénytetővel rendelkező modellekben még rosszabb a helyzet, ezekben a kivitelekben 180 centiméteres magasság fölött a fej már érheti a plafont. A két centis hátsó lábtér bővülés sem érzékelhető, a második üléssorban csak átlagos magasságú felnőttek mögött lehet tisztességesen elférni. További bosszantó dolog, hogy az ember lábfeje csak nehezen tuszkolható be az első ülések alá. A fő konkurensnek számító Ford Mondeo és Volkswagen Passat utastere nagyságrendileg tágasabb az új Lagunáénál.