/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új utakon: Volkswagen Tiguan Track & Field 2,0 CR TDI

2008. május 13. 16:44   |   Autoblog
címkék:  

Persze erdei csapásokra, mély sárba ez az autó sem való, de azért a divatterepjáróknál jóval többre képes.


Sokáig úgy tűnt, hogy a Volkswagen nem száll be a kompakt szabadidő-autók piacára, de végül, tizenhárom évvel a Toyota RAV-4 színre lépése után útjára bocsátotta a Tiguant. Megérte várni rá; különösen a 2 literes common rail befecskendezéses dízelmotorral jó a kocsi.


A Tiguan önálló megjelenésű autó, ugyanakkor voltak, akik kapásból rávágták, hogy Touareg, míg mások letouranozták. (Belül egyébként kiköpött Golf Plus). Így vagy úgy, a Tiguan trendi, szép autó, negatív jelzőkkel nem, csakis elismerő szavakkal illették, akik látták. Nálunk egy Track&Field kivitel járt, kacsacsőrre emlékeztető, púpos orral, mely a jobb terepjárást, az akadályok simább megközelítését szolgálja. Szépen kimunkáltak és volkswagenesen látványosak a lámpatestek, a hűtőrács pedig a jellegzetes V-alakot formázza. A hosszabb és magasabb orr miatt a Tiguan Track&Field terepszöge 28 fokos, nem pedig 18, mint az urbánusabb Sport&Style változaté. A motort védőlemez óvja, a kerekek pedig 16 hüvelykesek és ballonos gumikat húztak rájuk. Szokatlan, hogy a súlyos csomagtér-ajtó felnyitásához egészen alulra kell nyúlni, nem az emblémát kell nyomkodni. Összességében csinos autó a Tiguan, s abszolút nem hivalkodó, mely vásárlásnál szintén nyom a latban. 


A Tiguan belső tere nagyon tágas, kényelmes, és nívós anyagokból építkezik. Remek a helykihasználás, nemcsak elöl, hátul is kimondottan kényelmesen lehet utazni. A kulcs a Golf Plusból átemelt hátsó, sínen tologatható és több fokozatban dönthető támlájú üléspad, mely hátsó pozícióban hatalmas lábteret ad. Értelemszerűen vagy a hátul ülők lábtere, vagy az alapesetben 470 literes csomagtér növelhető meg jelentősen. 186 centiméteres magasságommal mindenesetre úgy fértem el magam mögött, hogy térdeim nem értek az első üléstámlához és még fejterem is maradt bőven. A hátsó üléspad lehajtáskor szolgai módon behasal a csomagtér síkjába, ekkor másfél köbméteres üreg alakul ki. Sőt, az első utasülés is lehajtható, így hosszú tárgyak is fuvarozhatók. Praktikumból jeles.

Galéria megtekintése

Nagyítás Klikk a képre a galériához!


A Tiguan modellekbe a 4MOTION állandó összkerékhajtás legújabb Haldex kuplungos generációját szerelték, mely mindössze 44 kilogrammot nyom. Amint a rendszer a tengelyek között fordulatszám-eltérést észlel, a hátsó kerekeket is aktívan bevonja a hajtásba. Alapban tehát a nyomaték 90%-a az első kerekekre jut, extrém esetben azonban a hajtóerő közel 100%-a a hátsó tengelyre tevődhet át. A tavaly szeptemberi nyúzópróbán a Tiguanokkal mély gödrökön, árkokon és rámpákon keltünk át, meredek falakra kapaszkodtunk fel; néhányszor egy-két kerék el is hagyta a talajt. Aki döntően városban tervezi használni Tiguanját, vegye meg a 18 colos kerekeken álló, dögösebb Sport&Style változatot, ám aki úttalan utakon is fog közlekedni, válassza a mozgékonyabb terep kivitelt. Persze erdei csapásokra, mély sárba ez az autó sem való, de azért a divatterepjáróknál jóval többre képes.


Nagyon jó autó a Tiguan, s ebben kulcsszerepe van az új common rail közvetlen befecskendezéses, kétliteres turbódízel hajtóműnek, mely a nyers hangú, drágán gyártható, porlasztószivattyús PD TDI motorgenerációt váltotta le. Az erőforrás már ma teljesíti a 2009-től hatályba lépő Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát. Ég és föld a különbség a két motor között, az újabbik finoman, civilizáltan jár, nem hangoskodik és nem ráz. (A szigetelés általában véve jó). Nemcsak kultúrált, hanem erős is, a PD TDI-nél egyenletesebben húz. 1750-nél ébred a 320 newtonméteres nyomatéka és egészen jó a pörgési kedve. 140 lóerőt ad le, de választható az erősebbik, 170 lovas verzió is. Amúgy talán az előbbi a legmegfelelőbb motor az autóhoz; a nyers számadatok: 10,5 másodperc nulláról százra, 186 km/órás végsebesség és 7,2 literes átlagfogyasztás. Utóbbitól a valóság sem áll messze: normális használattal 7,5-8 liter körül el lehet járni a Tiguannal.


A common rail erőforrás meggyőzően teljesít, potens és rugalmas, előzéshez nem kell feltétlenül visszakapcsolni a hatfokozatú váltót. A terepjáró jelleg következtében az alsó fokozatok rövidek, az egyes szemvillanás alatt lepörög, a kettes sem tart sokáig – 30-nál pedig akár lőhetjük is a harmadik fokozatot. Városban kicsit bosszantó, hogy állandóan huzigálni kell a váltókart. Máskülönben a szerkezet príma darab, a kar puhán és pontosan jár a kulisszában. A Tiguan nem sokkal nehezebb egy Golfnál, de karosszériája masszív, a terepakadályok leküzdésekor sem csavarodik, a burkolatok nem nyöszörögnek. A fékrendszer remek hatásfokú, a rugózásról pedig csak dicshimnuszokat lehet zengeni. Komolyan mondom, vetekszik a levegős rendszerekkel, a városi akadályversenyben és offroad körülmények között is jelest érdemel.


A Tiguannal a Volkswagen egy nagyon színvonalas autót alkotott, de sajnos többe kerül legtöbb konkurensénél. Hétmillió forint körül már hozzájuthatunk az 1,4 literes, 150 lóerős TSI Trend & Fun modellhez, a dízelmotorhoz 7 949 000 forintért válthatunk belépőt. A Track&Field 2,0 CR TDI változat alapára 8 335 000 forint, a 170 lovas verzió 350 ezer forinttal drágább. Tesztautónkat óriási panorámatetővel, príma bi-xenon fényszórókkal, Climatronic légkondicionálóval, esőérzékelős ablaktörlővel, tempomattal és még számos egyéb kényelmi extrával szerelték fel, ára így egészen 9,6 millióig szökött fel.

Oldal tetejére
Tesztadatok

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!