Visszatérnek a turbómotorok a Forma 1-be
Az FIA Motorsport Világtanács pénteki ülésén jóváhagyta a következő két évben bevezetésre kerülő szabályokat, és véglegesítette a 2013-ban érkező új motorformulát a Forma-1-ben. Ennek megfelelően búcsúznak a 2,4 literes V8-as motorok, 2013-tól 1,6 liter lökettérfogatú, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotorok veszik át a helyüket.
Hivatalossá vált, hogy a jövő évben érkeznek a menet közben módosítható hátsó szárnyak, amik az előzéseket lesznek hivatottak elősegíteni.
Az FIA azt is bejelentette, hogy tovább szigorít a karosszériára vonatkozó szabályokon, és a mérési módszereken, miután idén nyáron felmerült, hogy a Red Bull Racing és a Ferrari trükközik első szárnyával, ami egy bizonyos terhelés felett meghajlik, így nagyobb leszorítóerőt generál.
Ami pedig a hosszabb távú terveket illeti, 2013-tól érkezik az új motorformula. A jelenlegi 2,4 literes V8-as egységek helyét 1,6-os, akár 500 baros direkt befecskendezésű, turbófeltöltésű erőforrások veszik át. A jelenlegi 18 000-es maximális fordulatszám 12 000-re csökken, amitől a szakemberek 35%-os fogyasztás-csökkenést remélnek. A továbbfejlesztett és az eddiginél erősebb KERS-szel megmarad a jelenlegi teljesítményszint.
A versenyzők a jelenlegi nyolc helyett csak öt erőforrást használhatnak majd 2013-ban, ami az azt követő évben négyre fog csökkenni, tehát az idei felére. A pilótáknak egymást követő öt versenyen kell ugyanazt a váltót használniuk már a következő idénytől, a jelenlegi négy helyett.
A jelenlegi 18.000-es maximális fordulatszám 12.000-re csökken, amitől a szakemberek 35%-os üzemanyag-fogyasztás csökkenést remélnek, ám a továbbfejlesztett és az eddiginél erősebb KERS-szel megmarad az a teljesítményszint, ami az idei évben is volt.
Forrás: F1világ
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)