/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Mercedes-Benz E-osztály

2012. december 14. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Időszakos, de átfogó frissítésen esett át a Mercedes-Benz E-osztály. Átfazonírozták az autót és komfortosabbá tették az utasteret, tizenegy új vagy tökéletesített asszisztens-rendszert szereltek az autóba, és átdolgozták a motorpalettát is.

Design: kétféle arculat

A design intelligens változtatása új arculatot és arányokat adott az E-osztálynak. Tervezői a Mercedes új formavilágát alkalmazva fogalmazták újra a márka klasszikus értékeit. Az eredmény magabiztos, kulturáltan sportos fellépés lett. Teljesen új a frontrész és a fényszóró, amely egyetlen üveg alatt egyesíti az összes funkciós elemet. Benne a világító egységek őrzik meg az E-osztályra jellemző „négyszemű” jelleget. Széria a LED-es nappali menetfény és e technológiát képviseli a tompított fény is. Opcionálisan teljes LED-es fényszóró is elérhető.

Első ízben kapható az E-osztály két, különböző arccal: az alapkivitel és az Elegance felszereltségi szint a klasszikus, háromdimenziós limuzin-hűtőmaszkot kapja, háromlamellás optikával és a motorháztetőn álló csillaggal, míg az Avantgarde hangsúlyosan sportos megjelenését a sportkocsi-hűtőmaszk adja, amelynek közepében helyezkedik el a csillag.

Teljesen újraformálták a motorháztetőt és az első lökhárítót is. Új karaktervonal és áthelyezett díszlécek adnak mind a limuzinnak, mind a T-modellnek új kinézetet. Összességében hosszabbnak és elegánsabbnak, ugyanakkor dinamikusabbnak tűnnek. Átdolgozták a hátsó lámpákat és lökhárítót is. A világítóegység immár vízszintesen tagolt, kétszínű fénydiódás kivitelű.

Értékes enteriőr

Láthatóan felfrissítették és a kifejező küllemhez igazították az E-osztály belsejét is. Nemes anyagok, rafináltan tagolt felületek és precíz illesztések járulnak hozzá az utastér nívós összhatásához. Új az a kétrészes dekoráció, amely végighúzódik a műszerfal teljes szélességén. Ezt fa- vagy alumínium-optikával lehet megrendelni. Szintúgy új a három csőfoglalatos kombinált műszer, a fejegység trapéz-alakú, csillogó kerete, a szellőzők designja és a két középső szellőző közötti analóg óra. Hasonlóan jellegzetes az áttervezett, választókar-nélküli középkonzol, valamint az új multifunkciós kormánykerék, Direct Select választókarral és váltóbillentyűivel.

Alternatívaként kínálja a Mercedes az E-osztályhoz a COMAND Online multimédia-rendszert, nagy felbontású, 17,8 centiméteres, színes kijelzővel, internetcsatlakozással, beépített merevlemezzel, ami a navigációt is magában foglalja, valamint egy esetleges balesetnél segítséget nyújtó vészhívó rendszerrel. A COMAND Online kötetlen internetböngészést tesz lehetővé a jármű álló helyzetében. Az integrált alkalmazások közé tartozik a Google lokális keresés és időjárás-jelentés. Rendelkezésre áll továbbá a Google Streetview, a Google Panoramio és egy sor egyéb alkalmazás.

Verhetetlen biztonság

Az új E-osztályban mutatkozik be a jövendőbeli S-osztály számos új, vagy tökéletesített rendszere, hogy kényelmesebbé és veszélytelenebbé tegye a közlekedést. Nagy lépést tesz előre a Mercedes a Kettős multifunkciós kamera bevezetésével. Akárcsak az eddigi, egyedüli multifunkciós kamera, ez is a szélvédő mögött, a visszapillantó tükörnél helyezkedik el, de ez két „szemével” 45 fokos szögben, térben látja az autó előtti 50 méteres területet. Teljes hatótávja 500 méter, az általa szolgáltatott adatokat különböző rendszerek használják fel. A térbeli optikai információkat intelligens algoritmusok értékelik ki, így nagy látótérben ismerhetők fel az előttünk haladó, szembe jövő vagy keresztező járművek, illetve gyalogosok, különféle közlekedési jelzések és burkolati jelek, és ezeket térben, illetve a mozgásuk szerint lehet elhelyezni.

A Kettős multifunkciós kamerával egyidejűleg vezeti be a Mercedes a többfokozatú radaros érzékelés tökéletesített változatát. Mind a limuzinban, mind a T-modellben széria a radaralapú ütközés megelőző figyelmeztetés (Collision Prevention Assist), adaptív fékasszisztenssel. Ez jelentősen csökkenti az utoléréses baleset rizikóját. Szintén alapfelszerelés az Attention Assist, amely kibővített tartományban ismeri fel a fáradságot, illetve méri az előző pihenő óta eltelt időt. Érzékenységi fokozata beállítható.

Kívánságra további, kibővített funkciójú asszisztens-rendszerek kerülnek az autóba. Például a kormány-asszisztenssel kiegészített Distronic Plus, amellyel könnyebben a forgalmi sávban tarthatja a vezető az autót. Vagy a BAS Plus fékasszisztens, amely immár képes felismerni a keresztező forgalmat és gyalogosokat, majd e jelek alapján erősíteni a jármű fékezését. Rendelkezésre áll a PRE-SAFE rendszer új generációja is. A PRE-SAFE fék felismeri a vészhelyzetet, majd 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg a balesetet. Arra is képes, hogy a hátulról jövő ráfutásos baleseti veszélyt felsimerje, és a követő jármű vezetőjét a hátsó vészvillogó gyorsított villogásával figyelmeztesse. Ha a baleset elkerülhetetlen, a PRE-SAFE utasvédelmi intézkedéseket vezet be.

De a listának még nincs vége. Az aktív sávtartó asszisztens immár felismeri a foglalt szomszédos forgalmi sávot is, többek között a szembejövő forgalom figyelésével. Ütközésveszély esetén a szaggatott vonal átlépését is megakadályozza féloldali fékezéssel, amely az autót visszatéríti a saját forgalmi sávjába. Az adaptív távfény-asszisztens PLUS azáltal teszi lehetővé a távfény tartós használatát, hogy a többi járműnek kitakarja a fénykéve megfelelő részét, miközben a távfény folyamatosan bekapcsolt állapotban marad. Az aktív parkoló-asszisztens automatikus kormányzással és fékezéssel manőverez be az úttal párhuzamos és merőleges üres helyre. A jelzőtábla-asszisztens már nemcsak a sebességkorlátozásokat ismeri fel, hanem az előzési tilalmat és a megfelelő feloldó táblákat is. Megfelelően kitáblázott behajtási tilalomra optikai és akusztikai figyelmeztetést is ad. A 360 fokos kamera a jármű mind a négy oldalát figyeli, és homogén körlátást ad virtuális madártávlatból.

Motorok

Az E-osztály limuzin és T-modell erős és hatékony benzin- és dízelmotorok széles választékával áll rendelkezésre. Valamennyinél szériatartozék a Start-Stop rendszer.

Újdonság a BlueDIRECT benzinmotor-család kibővítése egy négyhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrással. Műszaki jellemzői többek között a többszöri befecskendezés gyorsan kapcsoló piezo-porlasztói, a többszikrás gyújtás, a turbófeltöltés, a kétoldali változó szelepvezérlés és a szabályozott olajszivattyú. Újonnan fejlesztették ki hozzá a benzinmotorban első ízben alkalmazott gördülő-csapágyazású kiegyensúlyozó tengelyt és a kapcsolható vízpumpát.

Világelsőként kombinálták a réteges töltésű szegény keverékes égést turbófeltöltéssel és extrém nagyarányú kipufogógáz-visszavezetéssel. Az E-osztály kombinált fogyasztása ezzel a motorral 5,8 liter (135 g/km CO2), így ez a kategória egyetlen „A” hatékonysági osztályú járműve, amely ráadásul már most teljesíti a majd csak 2015-tól érvényes EU6 szabványt. Szintén a BlueDIRECT családba tartoznak a már ismert V6-os és V8-as benzinmotorok. A kínálat egy új, hathengeres motorral bővül E 400-ként, biturbó feltöltéssel. Az autó továbbra is kétféle váltóművel érhető el: hatfokozatú manuálissal és 7G-TRONIC PLUS automatával.

Az új E-osztályhoz négyféle futóművet kínál a Mercedes-Benz. A komfortos Direct Control futómű, szelektív csillapítórendszerrel, széria az alapkivitel és az Elegance részére. A sportos Direct Control futómű, szelektív csillapítórendszerrel, 15 milliméterrel leültetve, széria az Avantgarde részére. A leültetett sportfutómű a külső sport-csomaggal és az AMG sport-csomaggal kapható. Az Airmatic légrugózás, elektronikusan szabályozott csillapítással, széria a V8-as modellekhez. A T-modell hátsó hídja mindig légrugózású, integrált szintszabályozással.

Az E-osztály valamennyi modelljét elektromechanikus direkt-kormánnyal szerelik fel a jövőben. Ez a sebességfüggő rásegítést kombinálja az elfordítás függvényében változó áttétellel.

 

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/