/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A jövő szuperkényelmes Citroënje

2016. augusztus 29. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën bemutatta a Cxperience koncepcióautót, amelynek hivatalos premierje a 2016-os Párizsi Autószalonon lesz. A márka know-how-jának és hagyományainak megfelelően a Cxperience Concept is a kényelem jegyében született, tökéletesen demonstrálva a Citroën Advanced Comfort program eredményeit, amely a vezető és az utasok maximális kényelmét szolgáló fejlesztéseket takar.

A 22”-os kerekeken gördülő, impozáns karosszériát (4,85 m hosszú, 2 m széles) alacsony tetővonal (1,37 m) és a nagyon rövid túlnyúlások (3 m-es tengelytáv) jellemzik. A frontrész kialakítása letisztult, visszaköszön rajta a márkára jellemző, 2 soros lámpamegoldás és a lámpákig húzódó, márkajelzést is magában foglaló, kettős krómcsík. Az összhatást a karosszéria széleinél, alul elhelyezett 3-as LED kanyarfényszórók teszik teljessé. A hatékonyság érdekében az első lökhárítók vezérelt légbeömlőket kaptak, az oldalsó mozgó „fedőelemek” az aerodinamikai szempontok szerint képesek kinyílni és bezáródni, emellett a manőverezést is segítik.

Hátul a markáns sárvédők erősítik a karosszéria karakterét. A homorú hátsó üveg aljánál egy vezérelt légterelő található. A hátsó 3D lámpákon visszatér az első LED menetfények V alakja, kialakításuknál lézer száloptikás technológiát használtak. A Cxperience kétfelé nyíló ajtói 90°-ban tárulnak ki (a kerekek síkjáig), megkönnyítve a beszállást az utastérbe.

A Cxperience Concept utasterét a letisztult, modern dizájn és a minőségi anyaghasználat jellemzi. A citrussárga szín frissességet és energiát visz az utastérbe, az egyküllős kormánykerék finom utalás a márka múltjára.

A komfort mindig is a Citroën egyik fő territóriuma volt, a Citroën kényelem a márka egyik fő ismertetőjegye. A Citroën Advanced Comfort programmal a márka pedig újradefiniálja a kényelem fogalmát. A Cxperience Concept utasterén kívül maradnak a zavaró külső tényezők és az útegyenetlenségek is. A koncepcióautónál is alkalmazott, nemrégiben bemutatott progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés egy olyan Citroën innováció, amely nagymértékben javítja az úthiba-elnyelő képességet és a vezetés kényelmét.

A koncepcióautó memóriahabos ülései kivételes puhaságot és tartást nyújtanak. A hatalmas oldalsó üvegfelületeknek és a dupla üvegtetőnek köszönhetően az utastér valósággal fürdik a fényben. Az igazi „feel good” hangulatot a belső hangulatvilágítás és a tisztított levegő fokozzák.

A műszerfal közepébe integrált 19’’-os,16/3 arányú képernyő a legfontosabb fedélzeti berendezés. Az érintőképernyő 1/3-2/3, vagy 2/3-1/3 arányban felosztható, de teljes képernyős üzemmódban is használható, az utasok igényei szerint. Mindenki számára biztosított az internetezés, a zenehallgatás, a filmnézés, vagy az utazásra vonatkozó információk elérése.

Egyes funkciók elérése és aktiválása egy okostelefon és egy hordozható tablet segítségével történik. Elöl, a középkonzolon található egy okostelefon-tartó, amely mágneses indukció segítségével tölti a készüléket és hozzákapcsolja azt a képernyőkhöz. Az okostelefon egyben az indítást és számos funkció elérését is szolgálja (kényelem, fotók, videók stb.). A hátsó tablet segítségével állíthatók a hátsó ülések, a klímaberendezés, de ez biztosítja a médiamegosztást is az új Share with U applikáció segítségével. Ez az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy médiafájljainkat megosszuk a többi utassal.

A Citroën Cxperience Concept az első és hátsó kamera kiegészítéseként külső visszapillantó tükrök helyett is kamerákat használ. A 360°-os kilátás megkönnyíti a manőverezést és a vezetést. A koncepcióautó fedélzetén megtaláljuk az új Citroën C3-ban bemutatkozó ConnectedCAM Citroën integrált kamerát is.  Ez a HD felbontású kamera rögzíti mindazt, ami a vezető előtt történik. Az út közben szerzett élmények képek és videók formájában rögzíthetők és akár meg is oszthatók a közösségi oldalakon.

Az utastéri kommunikáció támogatása érdekében a tervezők az első fejtámlákba két hangszórót integráltak mélysugárzókkal és mikrofonokkal. Mindenki eldöntheti, kivel szeretne kommunikálni, de természetesen lehetőség van az elszigetelődésre és saját zenéink élvezetére is.

A Citroën Cxperience Concept meghajtását egy 150-200 LE teljesítményű benzinmotor és a többletenergiát szolgáltató villanymotor látja el (akár 80 kW teljesítmény). A kocsi 60 kilométert tehet meg tisztán elektromos üzemmódban. Városon kívül, a belsőégésű motor belépésével akár 300 LE teljesítményt élvezhetünk. A 13 kWh kapacitású akkumulátor hagyományos töltővel 4 óra 30 perc alatt feltölthető, de 2 óra 30 percre csökken a töltési idő a 6,6 kW-os töltő segítségével, amellyel az autó 32 A-es hálózathoz csatlakoztatható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/