/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A főnök Ferrari Testarossája

2017. november 09. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

A Fiatot 20 éven át kormányzó, extrovertált Gianni Agnelli egyszerűen nem járhatott hétköznapi autókkal, számos stílusos és egyedi járművet készíttetett magának. Ilyen ez az egy darabban létező Ferrari Testarossa Spider is, amely tartogat néhány műszaki csemegét.

1986-ban a Ferrari csúcsmodellje a Testarossa volt, így Agnelli választása a tizenkét hengeres motorral hajtott modellre esett. Nyitható tetejű kocsit szeretett volna, ami nem piros; a Ferrari elkészítette neki. Nevének kezdőbetűit felcserélve eljutott az „AG”-ig, ami a periódusos rendszerben az ezüstöt jelöli, a gép így ezüstmetál fényezést kapott, a belső teret pedig sötétkék bőrbe húzták. Az ágaskodó lovas jelvényeket is fémből készítették el.

A Ferrari mérnökei egyébként nem csupán levágták a tetőt, hanem komoly munkát fektettek az autóba. A padlólemezt megerősítették, s egy motoros működtetésű bukócsövet is beépítettek a kocsiba, ami a puhatetőt is támasztja. Az ötfokozatú manuális váltóművet szintén nem a polcról vették le, gombnyomásra ugyanis automata üzemmódra volt képes átváltani. A kuplungpedál ilyenkor visszahúzódott a tűzfalba, mint valami James Bond filmben. Agnelli régi lábsérülése miatt nagyon értékelte a sportkocsi eme tulajdonságát. Ferrari F40-esét is hasonlóképpen alakíttatta át. Az erőforrás maradt az eredeti 5 literes V12-es egység, 390 lóerős teljesítménnyel.

Agnelli ismert volt különleges kívánságairól, ami a járműveit illette. Övé volt például a világ egyetlen Lancia Delta Integrale Spidere és Fiat Multipla Spidere is, de persze egyik sem lett olyan híres, mint a Testarossa Spider. Tavaly egy aukción 1,3 millió dollárt adtak érte, 23 ezer kilométerrel az órájában. Reméljük, az új tulajdonos többet használja majd, mint Agnelli tette.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/