Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Peugeot nyerte a Dakar-ralit

2018. január 23. 12:20   |   Autoblog
címkék:  

8793 km hosszú, homokdűnéken és hegyi terepen, kövek között és váratlan akadályok tömkelegén át Peruból Bolívián keresztül Argentínáig vezető 40. Dakar-ralin a Carlos Sainz / Lucas Cruz egység győzelemre vezette a Peugeot 3008DKR Maxit. A Peugeot Total Team ezzel zsinórban a harmadik diadalát aratta a világ legkeményebb terepraliján.

A 40. alkalommal megrendezett idei Dakar-rali különösen embert és gépet próbálónak bizonyult. A közel 9000 km hosszú könyörtelen terepen a Peugeot 3008DKR Maxi – amely a 13 időméréses szakaszból 7-et megnyert – figyelemre méltó megbízhatóságról tett tanúságot. Csupán néhány apróbb sebességváltó probléma érdemel említést. A Peugeot 3008DKR Maxi n°306 sem műszaki okok miatt volt kénytelen feladni a versenyt. Az új BF Goodrich gumiabroncsok is kifejezetten megbízhatónak bizonyultak a kiszámíthatatlan dél-amerikai terepen.

Az előző 3 Dakaron szerencsétlenül járt Carlos Sainz – Lucas Cruz párost most jócskán kárpótolta a sors korábbi kudarcaiért. A két spanyol versenyző mindvégig kitűnően gazdálkodott erejével, s a 3008DKR Maxi n°303 volánjánál tökéletesen össze tudta hangolni a gyorsaság és a megbízhatóság szempontjait. A (két középső, vagyis) 6., illetve 7. időméréses szakasz megnyerésével a maratoni etapra olyan „nyerő” pozícióba kormányozták magukat, amelyből azután már nem engedtek. A 2010-es Dakaron egyszer már diadalt aratott duó tehát ismét győzelmet szerzett, miután a versenytársakhoz képest 43 perc 40 másodperces előnnyel ért célba Córdobában. Ezzel a győzelemmel busásan megtérült számukra az a rengeteg energia, amelyet a Peugeot tereprali-projektjébe fektettek.

Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret számára, akik a Peugeot színeiben a 2016-os és a 2017-es Dakar-ralin is diadalmaskodtak, meglehetősen mozgalmasnak bizonyult az idei verseny, amelyet sajnos két baleset is nehezített. A 7. szakaszban az n°300 egység egy, a pálya közepén álló quad kikerülésére kényszerült – amit egy váratlanul eléjük kerülő kő miatt a bal hátsó felfüggesztésük bánt. Később, a 13. szakasz elején, a címvédőknek egy fával gyűlt meg a bajuk, ami a kormányműben tett kárt. Mindkét esetben csapattársaik, Cyril Despres és David Castera segítségének köszönhetik a folytatást. A két szerencsétlen közjáték miatt azonban előbb az 1., majd a 2. helyüket is elveszítették az összesítésben. Az előző két Dakaron győztes párosnak azért így is sikerült a negyedik helyet megszereznie.

Három autó három másodpercen belül: a Dakar 14. versenynapja olyan szoros befutót produkált, amilyenre ritkán van példa a ralisportban. A második, harmadik és negyedik helyezettet – köztük a Toyota Gazoo Racing South Africa és az Overdrive Toyota egy-egy versenyzőjét, Nászer el-Attiját és Lucio Alvarezt – csupán egy hajszál választotta el egymástól. Ez azonban nem zavarta Giniel de Villiers-t és navigátorát, Dirk von Zitzewitzet abban, hogy magabiztos autózással megnyerjék az idei, 40. Dakar utolsó gyorsaságiját.

A dél-afrikai pilóta 2014 után tehát ismét győzelemnek örülhetett, ha az nem is a végső volt. Öt perccel célba érkezése után már az is egyértelművé vált, hogy a hatalmas előnyét biztonsági autózással védeni igyekvő Carlos Sainz nem hibázott: bekormányozta autóját a célba, és ezzel megnyerte élete második Dakar raliját.

Ezzel a rangsorban utolérte a szintén kétszeres Dakar-bajnok Nászer el-Attiját, akinek így legalább egy évet kell várnia a harmadik címre. Most sincs azonban oka az elkeseredésre, hiszen magabiztosan őrizte második helyét, és 2010, majd 2016 után immár harmadszor állhatott a dobogó második fokára. Az utolsó napon elért szakaszgyőzelmével Giniel de Villiers a harmadik helyen zárta az embert és gépet próbára tevő, kegyetlen terepralit.

A Peugeot egyébként ezzel a győzelemmel búcsút vesz a Dakar-ralitól, és a Peugeot Sport ezentúl a FIA Rallycross világbajnokságra (WorldRX) összpontosítja erőit. A szezon április 14–15-én indul Barcelonában, ahol Sébastien Loeb egy Peugeot 208 WRX volánjánál ül majd rajthoz. Ezzel a projekttel párhuzamosan a Peugeot Sport már a majdani elektromos Rallycross versenysorozatra is készül, amelynek elindulását 2020-ra tervezik. Ezen a megmérettetésen a márka a 208 alapváltozatának 100%-ban elektromos verziójával fogja képviseltetni magát.

A 40. Dakar-rali végeredménye:

Dakar-rali végeredmény


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!