A Toyota kikapott a Porschétól Le Mans-ban
címkék: 919 hybrid, audi, ford, ford gt, le mans, porsche, r18, toyota
Drámai befutóval ért véget az idei Le Mans-i 24 órás verseny. Egészen az utolsó percekig a Toyota haladt az élen, egy hajszálra volt attól, hogy ázsiai gyártóként második alkalommal megnyerje a legendás futamot. Ám a versenyautó az utolsó métereken megállt, a győzelem pedig a Porsche ölébe hullott. A harmadik helyen az Audit intették le, a német alakulat műszaki hibák tömkelegével küzdött egész nap.
Egyetlen másik autógyártó sem büszkélkedhet annyi győzelemmel Le Mans-ban, mint a Porsche. Az idei volt a 18. győzelme a világ legnehezebb hosszú távú versenyén. A Porsche tavaly vetette be először új fejlesztésű 919 Hybrid versenyautóit, amelyek meghozták a kívánt eredményt, fényes győzelmet arattak. Idén, a 84. Le Mans-i 24 óráson pedig megismételték a diadalt. Romain Dumas, Neel Jani és Marc Lieb az első helyen hozták be az autót. Csapattársaik, Timo Bernhard, Brendon Hartley és Mark Webber a 14. helyen futott be egy hosszúra nyúlt éjszakai szerviz után.
A Toyota elképesztő bravúrral fejezhette volna be a híres francia versenyt, az 1991-es Mazda győzelem után ázsiai gyártóként állhatott volna a dobogó legfelső fokára és története első Le Mans-i győzelmét gyűjthette volna be. Ám a technika ördöge három és fél perccel a verseny vége előtt közbeszólt. Az 5-ös számú Toyota TS050 versenyautó az utolsó sikán kijáratánál megállt, átengedve a győzelmet a Porschénak. Sikerült újraindítani a Toyotát, ami bekullogott a célba, de eredményét nem fogadták el. A második hely a Mike Conway, Stephane Sarrazin és Kamui Kobayashi által vezetett 6-os számú Toyotára szállt.
A harmadik és negyedik helyet az Audi R18 versenyautók szerezték meg 14 illetve 17 körrel lemaradva. Lucas di Grassi, Loïc Duval és Oliver Jarvis a harmadik, a Marcel Fässler, André Lotterer és Benoît Tréluyer trió a negyedik helyen ért célba. A négykarikásokat rengeteg meghibásodás hátráltatta, ami talán a győzelmükbe került. Az Audi Sport Team Joest 8-as számú autója a számos incidens ellenére például egész éjszaka az élbollyal haladt, vasárnap azonban egy hibás féktárcsa miatt fokozatosan 12 körre nőtt a hátránya. Az Audi 1999-es Le Mans-i debütálása óta egyébként 18. alkalommal vett részt a 24 órás futamon, ezalatt 13 győzelmet és 18 pódium helyet szerzett.
Szólnunk kell a Ford kiemelkedő teljesítményéről is. A GTE Pro kategóriában megismételte tavalyi diadalát, és ismét legyőzte a Ferrarit. A 68-as számú, Dirk Muller, Joey Hand és Sebastien Bourdais által vezetett Ford GT az első, míg a 69-es rajtszámú, Ryan Briscoe, Richard Westbrook és Scott Dixon által terelgetett Ford GT a harmadik helyen ért célba. A két Ford közé a Giancarlo Fisichella, Toni Vilander és Matteo Malucelli által fémjelzett Ferrari 488 GTE furakodott be.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)