/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Toyota kikapott a Porschétól Le Mans-ban

2016. június 19. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Drámai befutóval ért véget az idei Le Mans-i 24 órás verseny. Egészen az utolsó percekig a Toyota haladt az élen, egy hajszálra volt attól, hogy ázsiai gyártóként második alkalommal megnyerje a legendás futamot. Ám a versenyautó az utolsó métereken megállt, a győzelem pedig a Porsche ölébe hullott. A harmadik helyen az Audit intették le, a német alakulat műszaki hibák tömkelegével küzdött egész nap.

Egyetlen másik autógyártó sem büszkélkedhet annyi győzelemmel Le Mans-ban, mint a Porsche. Az idei volt a 18. győzelme a világ legnehezebb hosszú távú versenyén. A Porsche tavaly vetette be először új fejlesztésű 919 Hybrid versenyautóit, amelyek meghozták a kívánt eredményt, fényes győzelmet arattak. Idén, a 84. Le Mans-i 24 óráson pedig megismételték a diadalt. Romain Dumas, Neel Jani és Marc Lieb az első helyen hozták be az autót. Csapattársaik, Timo Bernhard, Brendon Hartley és Mark Webber a 14. helyen futott be egy hosszúra nyúlt éjszakai szerviz után.

A Toyota elképesztő bravúrral fejezhette volna be a híres francia versenyt, az 1991-es Mazda győzelem után ázsiai gyártóként állhatott volna a dobogó legfelső fokára és története első Le Mans-i győzelmét  gyűjthette volna be. Ám a technika ördöge három és fél perccel a verseny vége előtt közbeszólt. Az 5-ös számú Toyota TS050 versenyautó az utolsó sikán kijáratánál megállt, átengedve a győzelmet a Porschénak. Sikerült újraindítani a Toyotát, ami bekullogott a célba, de eredményét nem fogadták el. A második hely a Mike Conway, Stephane Sarrazin és Kamui Kobayashi által vezetett 6-os számú Toyotára szállt.

A harmadik és negyedik helyet az Audi R18 versenyautók szerezték meg 14 illetve 17 körrel lemaradva. Lucas di Grassi, Loïc Duval és Oliver Jarvis a harmadik, a Marcel Fässler, André Lotterer és Benoît Tréluyer trió a negyedik helyen ért célba. A négykarikásokat rengeteg meghibásodás hátráltatta, ami talán a győzelmükbe került. Az Audi Sport Team Joest 8-as számú autója a számos incidens ellenére például egész éjszaka az élbollyal haladt, vasárnap azonban egy hibás féktárcsa miatt fokozatosan 12 körre nőtt a hátránya. Az Audi 1999-es Le Mans-i debütálása óta egyébként 18. alkalommal vett részt a 24 órás futamon, ezalatt 13 győzelmet és 18 pódium helyet szerzett.

Szólnunk kell a Ford kiemelkedő teljesítményéről is. A GTE Pro kategóriában megismételte tavalyi diadalát, és ismét legyőzte a Ferrarit. A 68-as számú, Dirk Muller, Joey Hand és Sebastien Bourdais által vezetett Ford GT az első, míg a 69-es rajtszámú, Ryan Briscoe, Richard Westbrook és Scott Dixon által terelgetett Ford GT a harmadik helyen ért célba. A két Ford közé a Giancarlo Fisichella, Toni Vilander és Matteo Malucelli által fémjelzett Ferrari 488 GTE furakodott be.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/