Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ legerősebb dízel SUV-ja

2016. március 07. 19:15   |   DG
címkék:  

Az Audi megalkotta a világ legerősebb sorozatgyártású dízel szabadidőautóját. Az SQ7 TDI 435 lóerős és 900 Nm nyomatékkal büszkélkedhet, így 4,8 másodperc alatt elintézi a százas sprintet.

Az SQ7 TDI-ben egy vadonatúj fejlesztésű 4 literes V8-as TDI blokk dolgozik, amely mind teljesítményét, mind hatékonyságát tekintve párját ritkítja. A motor szekvenciális turbófeltöltést kapott, azaz a töltők egymástól függetlenül működnek: alacsony és közepes terhelésen csak az egyiket, míg nagy terhelésesen mindkettőt meghajtja a kipufogógáz. A 4 literes TDI motorba azonban beépítettek egy harmadik, elektromos sűrítőt is, amely a másik két turbó munkáját támogatja, főleg alacsony fordulatszámon, rendkívül dinamikus kigyorsításokat lehetővé téve.

A 4 literes TDI 900 Nm nyomatékot termel 1000 és 3250-es fordulatszám között, ami lehengerlő menetteljesítményekben mutatkozik meg. A testes autó 4,8 másodperc alatt lő ki 100 km/órára, a végsebességét pedig csak az elektronika korlátozza 250 km/órában. Az Audi közlése szerint a TDI emellett páratlanul takarékos is, hiszen csak 7,4 liter gázolajat kér 100 kilométerenként. A 4 literes TDI motor common rail rendszere 2500 baros befecskendezési nyomást fejt ki, NOx oxidációs és SCR katalizátora révén pedig megfelel a legszigorúbb Euro 6-os kibocsátási normának.

Sorozatgyártású motorba most első ízben szereltek elektromos kompresszort (EPC). Feladata, hogy indulástól és alacsony fordulatszámokon segítse az erőforrást, és kiküszöbölje a turbólyukat. Az elektromos egységnek nincs szüksége a kipufogógáz hajtóerejére, így akármikor működtethető és bárhová beépíthető, a turbólyukat pedig teljesen megszünteti. Kompresszorkereke 70 ezret fordul másodpercenként, a töltőnyomást pedig 250 milliszekundum alatt felépíti. A 4 literes TDI így azonnal, késlekedés nélkül reagál a gázpedál parancsára.

A 7 kW teljesítményű EPC-t egy szintén Audi fejlesztés, a 48 voltos elektromos alrendszer látja el energiával. Ehhez egy 48 voltos lítium-ion akkumulátor is tartozik, amelyet a csomagtér padlója alatt találunk meg. A 48 és 12 voltos elektromos rendszereket egy DC/DC konverter kapcsolja össze. A kívánt energiát egy 3 kW teljesítményű MOSFET generátor szolgáltatja, amely csökkenti az elektromos veszteséget és növeli a hatékonyságot. Ha szükséges, a 48 voltos tárolóegység képes a 12 voltos rendszert támogatni.

A V8-as biturbó dízelhez nyolcfokozatú automataváltó jár. Ugyanígy szériafelszerelés a középső önzáró differenciálművel operáló quattro állandó összkerékhajtás, az elektromechanikus kormányzás, az Audi drive select menetdinamikai rendszer és az adaptív légrugózás. Az SQ7 TDI 20 colos kerekekkel és 285/45-ös gumikkal érkezik, de akár 22 colos garnitúra is rendelhető hozzá. Felárért úgynevezett dinamikus vezetés csomag is elérhető az autóhoz, amely sportdifferenciálművet, aktív mozgáskiegyenlító rendszert és négykerék-kormányzást foglal magában. Az egymástól függetlenül állítható első-hátsó stabilizátorrudak jótékony hatással vannak a kormányzás pontosságára és az agilitásra. A hagyományos, hidraulikusan aktivált stabilizátoroknál az Audi 48 volt alapú rendszere sokkal jobb. Nagyobb teljesítményű, gyorsabb és alacsony sebességnél is működik. Mivel nincs szükség olajra a működtetéséhez, karbantartásmentes is.

Az Audi SQ7 TDI megjelenésével is környezete tudtára adja képességeit. 5,07 méteres hosszával akkora, mint a normál modell, ám egyedi megkülönböztető jegyeket visel. S-specifikus hűtőrácsot és lökhárítókat, továbbá alumínium tükörházakat és alsó ajtóbetéteket vonultat fel, a kipufogórendszer pedig négy szögletes végződést kapott. A LED-es fényszórók háromdimenziós hatásúak és egyedi, dupla nyíl dizájnúak.  Az SQ7 TDI öt vagy hét üléssel választható, a két leghátsó elektromosan mozgatható. Exkluzív felszereltségként a csúcs-SUV barna bőrkárpittal is készülhet, amely esetben a mennyezet fekete Alcantara borítást kap. Opcióként a szegmensben egyedülállóként olyan hátsó szórakoztató rendszer is rendelhető, amelynek tabletjei hordozhatók.

Az Audi SQ7 TDI áprilistól rendelhető, németországi alapára 89 900 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!