/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A második generációs Cadillac Escalade

2005. november 14. 09:19   |   Autoblog
címkék:  

2006 második felében megérkezik az amerikai monstrum második generációja is, még tágasabb belső térrel és még erősebb motorral.

Az új Escalade karosszériája simább és tisztább stílusú lett, mint az elődé, javított aerodinamikai jellemzőkkel. Minden főbb karosszériaelem új, csakúgy mint a kerekek, amelyek gyárilag immár 18 colosak, és opcionálisan krómozott 22 colosak is rendelhetők. A megváltozott formavilág alacsonyabbnak és atletikusabbnak láttatja a nagyvasat, míg néhány formai megoldást a Cadillac Sixteen tanulmányautó ihletett. Ilyen a “tojástartó” mintás hűtőrács, valamint az első sárvédők szellőzőnyílásai. A Cadillac autók sajátosságaként három részes álló lámpákat találunk elöl, amelyek High Intensity Discharge (HID) technológiával működnek. Hátra LED-es, szintén függőleges hátsó lámpákat és LED-es harmadik féklámpát szereltek be a mérnökök, és természetesen nem maradt el a gazdag krómozás, illetve a beépített vonóhorog.


Az Escalade a General Motors full-size SUV padlóvázára épül és egy új 6,2 literes alumínium V8-as, változó szelepvezérléses motor hajtja. Az erőforrás 403 lóerőt és 565 Nm nyomatékot képes leadni, így a 2007-es Escalade a szegmens legerősebb SUV-ja lesz. A hatalmas blokk erejét – nem meglepő módon – egy új Hydra-Matic 6L80 típusú hatsebességes automataváltó viszi az útra. A karosszéria torziós merevségét egyébként az új Escalade esetében 49 százalékkal növelték, emellett az első nyomtávot 76,2, míg a hátsót 25,4 mm-rel szélesebbre vették, amely jót tesz az úttartásnak és a vezethetőségnek. Továbbá teljesen új az első futómű, a fogasléces kormánymű, de módosították a hátsó ötlengőkaros felfüggesztést is. Széria a négycsatornás ABS és a StabiliTrak menetstabilizáló elektronika is.

Az utastérben is számtalan dolog megváltozott, mindenekelőtt puhább és matt fényű anyagokat használtak burkolatként. A műszerek mutatói fehérek, kék belső világítással, míg a háttérvilágításról fehér LED-ek gondoskodnak. Az ülések, az ajtópanalek és a középkonzol bőrborítású. Az Escalade tágasabb is lett, mint a jelenleg futó változat, a műszerfalat ugyanis előrébb tolták, hogy növeljék az első utasok lábterét. A második és harmadik sorban ülőknek sem kell azonban helyszűkétől tartaniuk, rájuk ugyancsak megnövelt lábtér és fejtér, illetve válltér vár. A csomagtér a második üléssor mögött mintegy 118,9 litert hízott, de a harmadik üléssor mögött is további 65 liternyi hely áll rendelkezésre. A két hátsó ülés egyébként könnyen előrebuktatható vagy ki is vehető. A fedélzeten tartózkodók tájékoztatásáról és szórakoztatásáról egy érintőképernyős navigációs rendszer és egy Bose 5.1-es surround hangrendszer gondoskodik.

Az új Escalade a jövő év harmadik negyedévében érkezik Európába, de Amerikában már 2006 elején megvásárolható lesz hosszú tengelytávú (ESV) és pickup (EXT) változatban.  



Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/