Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Amikor a bio bevadul

2007. január 03. 11:53   |   Autoblog
címkék:  

A januári Detroiti Autószalonon mutatják be a Volvo XC60-as modelljét, az összekerekes autóba egy 3,2 literes bioethanolos erőforrást szerelnek.

A 265 lóerős és 340 Nm maximális forgatónyomatékot leadó hathengeres motor 85 százalékban bioethanolt, 15 százalékban pedig hagyományos benzint éget el. A felhasznált környezetbarát üzemanyag jótékony hatása leginkább az autó károsanyag-kibocsátásán mérhető le. A kizárólag hagyományos benzinnel működő motorokhoz képest 80 százalékkal kisebb a károsanyag-kibocsátása a Volvo 3,2 literes aggregátjának. A svéd gyár nem először szereli autóinak orrába ezt a 3,2-es erőforrást, mivel 2006 közepén már az XC 90 és az S80 is rendelhető volt ezzel a motorral. A mérnökök csupán átalakították bioethanolos üzemre, erejéből, menetteljesítményéből azonban semmit sem vesztett ezzel. Álló helyzetből 8,2 másodperc alatt éri el az XC 60 a 100 km/h-s sebességet, míg végsebessége 230 km/h. 

A Volvonak egyébként nem ez az első bioethanolos aggregátja, mert a C30 sportkupéban, az S40 és a V50 egyes változataiban már található környezetbarát üzemanyaggal működő négyhengeres motor (FlexiFuel). Egyelőre ezeket az autókat csak néhány európai országban lehet megvásárolni (Spanyolország, Belgium, Írország, Ausztria, Svédország, Franciaország, Norvégia és Hollandia). A gyár tervei szerint 2007-ben további országokban válna elérhetővé (például: Nagy-Britannia), ebben az esztendőben hétezer környezetbarát Volvo értékesítését vette tervbe a vállalat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!