/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Aston Martin V12 Zagato

2012. február 10. 16:09   |   Autoblog
címkék:  

Az első ízben tavaly májusban, a Villa d’Este szépségversenyen feltűnt Aston Martin V12 Zagatót annyira lelkesen fogadta a közönség, hogy két hónappal később máris megszületett a döntés a sorozatgyártásáról. Persze nem kell nagy számokra gondolni, a nettó 330 ezer fontos alapárral rendelkező szépségből mindössze 150 darab lát majd napvilágot.

Az Aston Martin V12 Zagato tavaly májusban a Villa d’Este seregszemléről elhozta a legjobb koncepcióautóért járó első díjat, majd a másik Zagato prototípussal egyetemben indult az embert és technikát alaposan próbára tevő nürburgringi 24 órás versenyen. A gépek teljesítették a feladatot és a nyár derekán az Aston Martin vezetősége úgy döntött, hogy limitált példányszámban utcai változatot épít belőle.

A V12 Zagato az Aston Martin és a neves olasz dizájnstúdió fél évszázados együttműködésének legfrissebb gyümölcse. A leghíresebb Zagato-féle Aston Martin, az 1960-63 között mindössze 19 példányban legyártott DB4GT szellemiségét viszi tovább, annak modern változataként értelmezhető. A vágyat keltő ikonikus DB4GT Zagato egy példányáért ma vagyonokat adnak a gyűjtők.

Minden egyes V12 Zagato elkészítése körülbelül 2000 munkaórát emészt fel. Ahogy a One-77 szuper-sportkocsi, úgy a V12 Zagato karosszériáját is alumínium és karbonszál felhasználásával konstruálják meg. A motorháztető, a „duplabuborékos" tető és az ajtók anyaga alumínium, míg a sárvédők, az ajtóküszöbök és a csomagtértető szénszálas műanyagból készült. A V12 Zagato számára négy egyedi színárnyalatot kevertek ki: Scintilla ezüst, Alloro zöld, Alba kék és Diavolo vörös. A festés önmagában 100 órát vesz igénybe!

A V12 Zagato elképesztően jól néz ki, szerintem bárhol megjelenik majd, rögtön megáll tőle az élet. Távolról nézve az arányossága és a lendületes vonalai tűnnek fel, közelről szemlélve pedig feltárulnak az aprólékosan kimunkált részletei. Egyszerre fenséges és agresszív megjelenésű autó. Itt-ott nyers karbonnal is találkozunk, ilyenek az első splitter (spoilerajak), az A-oszlopok, a hátsó lámpatestek, a tükörházak, valamint a hátsó légterelő szárny. A „kétpúpú" tető mellett jellegzetes Zagato stílusjegy a háromdimenziós kialakítású, kompozit anyagból készült hálós hűtőrács.  

Az utastér nem kevésbé káprázatos. Mindent egyedi hullámmintázatú, tartós és természetes kinézetű bőrbe húztak, az üléstámlákba és a hátsó polcra pedig „Z" betűt hímeztek. A műszerfalon és a középkonzolon selyemfényű karbon betéteket helyeztek el, a küszöbök pedig szénszálas betétet kaptak fém ‘V12 Zagato’ táblával.

Az Aston Martin V12 Zagatót 6 literes, 48 szelepes alumínium erőforrás hajtja, amely 517 lóerővel és 570 Nm-es nyomatékkal bír. A teljesítmény hatfokozatú kézi váltón és karbon kardántengelyen keresztül jut a hátsó kerekekre. A gyorsulás százra 4,2 másodperc, míg a végsebesség 305 km/óra. A masina lassításáról karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik, elöl 398, hátul 360 mm-es tárcsákkal.

A V12 Zagato exkluzivitása miatt nagyon drága autó, helyi adók nélkül 330 ezer angol fontba kerül, ami mai árfolyamon számolva 114 millió forintnak felel meg. Első szereplése a Kuwait Concours d’ Elegance rendezvényen lesz (február 15-18.), majd a márciusi Genfi Autószalonon, Európában is bemutatkozik. Az első kiszállítások ősszel indulnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/