/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Audi TT RS 340 lóerővel

2009. március 04. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

A TT RS 2,5 literes közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorja 340 lóerőt és 450 newtonmétert présel ki magából.


Ismét szerepel öthengeres aggregát az Audi palettáján, mégpedig a TT sorozat legerősebb tagjában, az RS-ben. A TT RS-t a többi RS modellhez hasonlóan a quattro GmbH gyártja majd. Az első vásárlóihoz várhatóan nyár végén érkező TT RS 2,5 literes közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorja 340 lóerőt és 450 newtonmétert présel ki magából. Az állandó összkerékhajtású, kompakt TT RS Coupé és Roadster modellek fantasztikus vezetési élménnyel fognak szolgálni.


A 2480 köbcentis TFSI aggregát 137 lóerős literteljesítménnyel büszkélkedhet, ami elég komoly. A nagyméretű turbófeltöltő 1,2 bar relatív töltőnyomást állít elő. A Coupé és a Roadster karosszériája jórészt alumíniumból készül, így az 1450 kilogrammos TT RS Coupé 4,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órás tempóra, pont mint az R8 sportkocsi. Az 1510 kilós Roadster esetében a sprint egytized másodperccel igényel többet. Az elektronikus úton 250 km/órára korlátozott végsebesség mindkét változat esetében kérésre 280 km/órára tolható ki.


A 450 Nm-es nyomaték 1600 és 5300/perces fordulatszám között rendelkezésre áll, az előzések így rutinná egyszerűsödnek. A motor pedig spontán reakcióival, pörgős karakterével és az Audi-öthengeresek mélyen zengő klasszikus hangjával újra és újra vérpezsdítő élményekkel szolgál. A bivalyerős öthengeres emellett hatékonyan bánik az üzemanyaggal is, a Coupé átlagosan 9,2 literrel is megelégszik (Roadster: 9,5 l/100 km). A motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltót kapcsoltak, amely rövidített utakon, könnyen és pontosan kapcsolható.  


A bal oldali kipufogócső visszacsapó szelepet is tartalmaz, amely ha a pilóta megnyomja a középkonzol széria sportkapcsolóját, még teltebb és intenzívebb hangzásról gondoskodik, miközben a motor gázadási reakciói még érzékenyebbé válnak. Az Audi kívánságra matt fekete csővégekkel, s ugyancsak hangszeleppel készülő sportkipufogót is kínál.


Az Audi TT RS quattro állandó összkerékhajtással készül. Szíve a hátsó tengely előtt elhelyezett, elektronikus szabályzású, hidraulikus lamellás tengelykapcsoló, amely szükség esetén az első kerekekről a forgatónyomaték akár nagyobb hányadát is a hátsókra irányíthatja. A tengelykapcsoló lamelláit ekkor hidraulikus nyomás préseli egymáshoz. A kormányzás kifinomult pontossága, a futómű közvetlen reakciói, a határhelyzetekben tanúsított semleges viselkedés, a kanyarokból kigyorsítva érzékelhető extrém tapadás és a motor újra és újra megtapasztalt ereje óriási élménnyé teszi az Audi TT RS vezetését.


A TT RS 10 millimétert ültető sportfutóművel készül, rugói és lengéscsillapítói feszes hangolásúak. Kívánságra az “Audi magnetic ride” adaptív csillapítási rendszer is rendelkezésre áll, amellyel a pilóta a lengéscsillapítók karakterisztikáját a sportkapcsoló segítségével kétféle jellegmező mentén is megválaszthatja. Dinamikus üzemmódban a TT RS szorosan az útfelületre tapad, míg a komfort-jellegmező inkább kényelmesen kiegyensúlyozott csillapítást biztosít.


A TT-sorozat csúcsmodellje 18-colos keréktárcsákra szerelt 245/40 méretű gumikon gördül, de 19, sőt, 20-as kerekekkel is kérhető. A felnik mögött méretes fékek dolgoznak, belső szellőzésű tárcsáik elöl 370, hátul 310 milliméter átmérőjűek. A tárcsákat négydugattyús, feketére fényezett és “RS” felirattal díszített alumínium féknyergek szorítják. Az ESP két fokozatban kikapcsolható. Az első tulajdonképpen sport-üzemmódot jelent, ahol elmaradnak a kipörgésgátló motoroldali beavatkozásai, a stabilizáló fékezések pedig jóval később jelentkeznek. A második fokozatban az ESP teljes mértékben deaktiválódik.


A TT RS persze kívülről is kifejezésre juttatja nagy teljesítményét. Az első lökhárító a versenyautókat idéző idomban (splitter) végződve keskenyedik lefelé. A szögletes keretbe foglalt légbeömlő nyílások méhsejt-szerkezetű betéteket tartalmaznak, s a TT RS logót viselő, magas fényű fekete singleframe hűtőrács is hasonló stílust képvisel. A LED-technikájú nappali világítással kiegészített Xenon plus fényszórók pedig már messziről azonosítják az Audi TT RS modelleket. Hátul diffúzorbetét kapcsolja össze az ovális kipufogóvégeket. Az Audi alapkivitelben rögzített hátsó szárnyat kínál az RS-hez, de kívánságra automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő is kapható. A Roadster vászonteteje feketében és sötétszürkében rendelhető.


Az Audi TT RS dinamikus megjelenése belső terében is meghatározó. Multifunkciós sportkormánya különösen vastag, alul lapított karimával, s perforált bőrbevonattal készül. A kombinált műszeregységbe integrált vezetőinformációs rendszer a töltőnyomást, a kenőolaj hőmérsékletét, sőt még a köridőket is kijelzi. Az ajtók fogantyúi két vékony csíkból állnak. A teljes belső teret a fekete tónus jellemzi. A fűthető sportüléseket bőr/Alcantara kombináció borítja, ezüstszínű díszvarrásokkal és a támlákon TT RS logóval. A díszítő berakások anyaga csiszolt alumínium, a szőnyegek ezüstszínű szegélyt, a lábtartók és a pedálok pedig alumíniumborítást kapnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/