/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az Auditól jön a legerősebb kompakt autó

2016. október 04. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi szedán karosszériával is elkészítette az RS 3 modellt, amelyet az idei Párizsi Autószalonon mutatott meg a nagyérdeműnek. A Győrben gyártott A3 Limosine modellből képzett RS 3 szedán teljesítményben a most futó ötajtós RS 3-at és a kategóriában minden más modellt is felülmúl, a leggyorsabb kompakt autó.

Az RS 3 szedán az Audi első kompakt méretű, RS megjelölésű négyajtós modellje. Orrában 2,5 literes öthengeres TFSI turbómotor dolgozik, amely kereken 400 lóerőt és 480 Nm nyomatékot ad le (1700-5850 fordulatszám között). Ezt a bődületes erőt mind a négy kerék megkapja, így a kocsi 4,1 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, s meg sem áll az elektronikusan szabályozott 250 km/órás végsebességig. Természetesen plusz pénzért az Audi kiiktatja ezt a korlátot és a sportkompakt akár 280 km/órával is száguldhat. Az előadást pedig egyedi, vérpezsdítő öthengeres motorhang kíséri, aminek az intenzitása a drive select rendszerből szabályozható.

Az elődjénél 26 kilogrammal könnyebb és 33 lóerővel izmosabb erőforráshoz S tronic hétfokozatú duplakuplungos váltóművet kötöttek, amelyen keresztül a hajtóerő a quattro állandó négykerék-hajtásra tevődik át. Többtárcsás kuplung osztja el a nyomatékot a tengelyek között, mégpedig olyan módon, hogy az RS3 szedán egy hátsókerék-hajtású sportautó élményét adja. A kormányzás, a váltómű, a motor és a kipufogórendszer karakterisztikája háromféleképpen állítható be. A menetstabilizáló elektronika (ESC) kerekenkénti nyomatékszabályozásra is képes, gyors kanyarvételnél például enyhén megfékezi az ívbelső kerekeket, hogy a kocsi még stabilabban forduljon. Az ESC sport módba kapcsolva pedig kontrollált driftelést is engedélyez, de teljesen ki is kapcsolható.

Az RS szedán súlypontja 25 mm-rel közelebb van az aszfalthoz, mint a sztenderd modellé, továbbá első nyomtávja 2, hátsó nyomtávja 1,4 centiméterrel szélesebb. 19 hüvelykes egyedi felnikre szerelt 235/35 méretű gumikon gördül (opcióként előre 255/30-asok is rendelhetők), amelyek mögött elöl 37, hátul 31 centiméter átmérőjű féktárcsák laknak. Ha valaki szükségesnek tartja, kérhet karbon-kerámia fékrendszert is.

Az RS 3 szedánról természetesen rögtön megállapítható, hogy a modellsorozat legsportosabb tagja. Háromdimenziós méhsejt mintázatú singleframe hűtőrácsa alatt quattro felirat virít, még lejjebb egyedi spoiler fut ki a szélekre. A LED-es fényszórórendszer alapfelszerelés, extraként matrix LED egységek is kérhetők. A fart csomagtartó élspoiler, hangsúlyos diffúzor és hatalmas ovális kipufogóvégek ékesítik. A modellhez elérhető az exkluzív Nardo szürke és Catalunya piros fényezés.

A kabinban pazar, integrált fejtámlás, steppelt fekete nappabőr sportülések, alul lapított RS sportkormány és fekete hátterű műszerek várják a beülőket. Az információs kijelző tartalmát bővítették, így nyomon követhető a turbónyomás és az olajhőfok, ezen kívül köridőmérésre is lehetőség van. Felárért megrendelhető az Audi virtuális műszerfal speciális RS kijelzővel, amely a fordulatszámmérőt középre helyezi.

A kompakt négyajtós RS modell nálunk nem lesz kapható, csakis Kínában és az Egyesült Államokban. Oda 2017 nyarán érkezik meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/