/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M

2014. október 30. 16:55   |   Autoblog
címkék:  

A november 21-én kezdődő Los Angeles-i Autószalonon mutatkoznak be a nagyközönség számára a BMW nagyteljesítményű, összkerékhajtású modelljei, az új X5 M és X6 M, amelyekkel továbbra is a BMW M GmbH diktálja a tempót a nagyteljesítményű szabadidő-autók szegmensében.

Amikor e két típus előző generációja 2009-ben a piacra érkezett, első ízben jelent meg a BMW M GmbH nagyteljesítményű gépeinek karaktere a BMW X-modelljeinek családjában. Az új X5 M és X6 M is sikerrel ötvözi a BMW X-családjának erényeit az M modellek kiemelkedő teljesítmény iránti elkötelezettségével. Utóbbiak hatásos igazolása az elképesztő menetteljesítmények: a nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltóval mindkét modell álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra.

A BMW X5 M és X6 M új M TwinPower Turbo erőforrása a BMW által összkerékhajtású modell számára valaha is kifejlesztett legerősebb motor. Innovatív M TwinPower Turbo technikájával – két kettős leömlésű turbófeltöltő, hengersorok közötti kipufogó-leömlő, VALVETRONIC szelepvezérlés és nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés – a 4,4 literes V8-as aggregát a 6000 és 6500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 575 LE, azaz elődjénél öt százalékkal nagyobb teljesítményt produkál. Még jobban érzékelhető a fejlődés az új motor forgatónyomatéki karakterisztikáján, amelynek csúcsa immár 70 newtonméterrel, azaz 10 százalékkal magasabbra ível. E 750 newtonméter 2200 és 5000 percenkénti fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

Az új BMW X5 M és X6 M EU-cikluson mért üzemanyag-fogyasztása ezzel szemben 20 százalékkal alacsonyabban alakul a korábbiaknál, így 13,9-ről átlagosan 11,1 literre csökkent. Szintén 20 százalékkal adódik kisebbre a kilométerenként 258 grammra mérsékelt kombinált szén-dioxid-kibocsátásuk. Az alapkivitelükhöz tartozó, Drivelogic nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltóval álló helyzetből mindkét modell mindössze 4,2 másodperc alatt sprintel százra, végsebességüket pedig az elektronika 250 km/órára határolja.

Az új BMW X5 M és X6 M színre fényezett külső elemeikkel vizuálisan laposan simulnak az útra, míg vegyes méretű (hátul szélesebb) abroncsozásuk széles nyomtávjaikat kiemelve hangsúlyozza prémiumkarakterüket. Egyértelmű külső megkülönböztető jegyeik révén az M modellek még határozottabban elkülönülnek a többi BMW X5 és BMW X6 változattól. Nagyméretű első légbeömlő nyílásaik, modellemblémával és Air Breather elemekkel kiformált oldalsó rácsaik, kettős tartóra rögzített M külső visszapillantó tükreik, négy végcsőben záródó, jellegzetes M kipufogórendszerük és a BMW X6 M hátsó légterelője kölcsönöz számukra azonnal felismerhető egyedi stílust. Az exkluzív megoldások ezen együttesét a szintén M-specifikus, alapkivitelben 20, extrafelszerelésként pedig 21 col átmérőjű M könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

A minőségi kidolgozású utastér sportos részletei, igényes anyagválasztása és a kifogástalan kivitelezés jól átgondolt kombinációjával kelt mély benyomást. Az M műszeregységet, az alumínium váltóbillentyűkkel kiegészített, bőrbevonatú M kormánykereket és az M váltókart elektromos állítású M első sportülések, M vezetőoldali lábtámasz és az opcionális szélvédő-kijelző (Head-Up Display) egészíthetik ki. Utóbbi alapváltozatához képest sebességfokozat-kijelzést, fordulatszám-sávot és kapcsolásjelző fényeket is tartalmazó M-specifikus megjelenítéssel egészül ki.

Az új BMW X5 M és X6 M vásárlói számos kifejezetten az M modellek számára fenntartott olyan extrafelszerelés közül válogathatnak, mint például a 21 colos M könnyűfém keréktárcsák, a teljes Merino bőrkárpitozás és a multifunkciós M ülések. A külső színek palettáján két új M árnyalat tűnik fel.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/