/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Mercedes zöld szörnyetege

2016. június 25. 19:40   |   Autoblog
címkék:  

Leleplezték a Zöld Pokol szörnyetegét, az új Mercedes-AMG GT R sportkupét. Az AMG GT család harmadik tagjában minden más Mercedesnél nagyobb arányban van jelen a versenytechnika, és ez látszik is rajta. Jövő márciusban érkezik.

Az AMG GT R nagyon hasonlít a GT3-as versenyautóhoz. A motorsportos ihletésű spoilerek mellett megkapta a különleges, tekinteteket vonzó AMG Panamericana hűtőrácsot, melynek formája a Mercedes-Benz 300 SL versenyautót juttatja eszünkbe, amely 1952-ben megnyerte a legendás Panamericana közúti futamot. A mélyre húzott első kötény és a kiálló hűtőmaszk cápaorr hatást kelt és alacsonyabbnak láttatja az autót. A GT R rendkívül dinamikusan fest.

Igazi mérnöki bravúr az auto aktív aerodinamikája, ami az alvázon, a motor előtt elhelyezve fejti ki a hatását. Race, azaz verseny módban, 80 km/órás sebességnél egy alsó karbon terelőelem ugrik elő, megváltoztatja a karosszéria alatti légáramlást és szívó hatást kelt. 250 km/óránál ez a megoldás 40 kilogrammal csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. Amint az alsó terelőelem lenyílik, elöl egy másik kinyit és a levegőt a dupla hátsó diffúzor irányába tereli. Az AMG GT R másik újdonsága az aktív szellőzőrendszer. Az elektronikusan felügyelt rendszer több friss levegőt irányít a hőcserélőkre, ha azok elérnek egy kritikus hőmérsékletet.

A GT R első karbon sárvédői 46 mm-rel szélesebbek. Egyedi dizájnelemek az oldalsó kopoltyúk, amelyek a motortér hőjét vezetik el. A tengelyvégeken ehhez a típushoz fejlesztett, 10-küllős, matt fekete AMG Performance kovácsolt kerekek feszítenek. Méretük igen impozáns, elöl 10 x 19, hátul 12 x 20 hüvelyk, és rálátást engednek a 39 centis féktárcsákra illetve a sárga féknyergekre. Opcióként karbon-kerámia tárcsák is rendelhetők, 40, illetve 36 centis méretben. A Michelin sportabroncsok mérete is királyi, elöl 275/35, hátul 325/30. A GT R hátulja a frontrészhez hasonlóan igen brutálisan fest: 57 mm-rel szélesebb sárvédők, agresszív dupla diffúzor, hatalmas középső kipufogóvég és nagyméretű fix légterelő szárny határozzák meg a látványt. Kipufogóvégből egyébként van még kettő, ezek feketék és kétoldalt bújnak meg. A lámpák között szellőzőt alakítottak ki.

Összességében az AMG GT R aerodinamikai koncepciója a fel- és a leszorítóerő optimális egyensúlyát valósítja meg, és az AMG GT-nél kisebb légellenállást nyújt. Csúcssebességnél a GT R 155 kilogrammal nagyobb súllyal nehezedik az aszfaltra, mint az AMG GT.

Az AMG GT R spéci felfüggesztést kapott, amelyet teljes mértékben felkészítettek versenypályás használatra is. A sofőrök ízlésük szerint hangolhatják a felfüggesztést, módosíthatják a rugók keménységét, az AMG Ride Control révén pedig a csillapítást is. Alapesetben a csillapítás folyamatosan változó, mindig az adott körülményeknek megfelelően. Azonban három különböző mód is rendelkezésre áll (Comfort, Sport, Sport Plus). A Comfort közútakra jó választás, a Sport tökéletes olyan versenypályákra, mint a Nürburgring Nordschleife, míg a Sport Plus a sima felületű, modern pályákhoz ideális, mint például a Hockenheim.

Az AMG GT R még érzékenyebben reagál az irányváltásokra, ugyanis hátsókerék-kormányzással szerelték fel. 100 km/órás sebességig a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, virtuálisan lerövidítve a tengelytávot. Ez rendkívül agilis viselkedésben és kiváló manőverező képességben nyilvánul meg. Amint az autó 100 km/óra fölé gyorsít, a hátsó kerekek az elsőkkel megegyező irányba fordulnak, növelve a jármű stabilitását. A hátsó tengelyre elektronikusan vezérelt korlátozottan önzáró differenciálművet is szereltek,

A kabinban versenyhangulat uralkodik. Könnyű, manuálisan állítható nappabőr/Dinamica mikroszálas kagylóüléseket látunk, sárga szegélyvarrással és sárga biztonsági övekkel. A mennyezet és a műszerfal also része Alcantara borítású. A középkonzol formája a motorsportban használatos NACA légbeömlőre emklékeztet, az AMG Drive Unit nyolc tekerőjét pedig V-alakban helyezték el mellette.

Az AMG GT R 4 literes V8-as, 32 szelepes, direkt befecskendezéses, száraz karteres ikerturbós erőforrása 75 lóerővel izmosabb, mint a GT S verziójé. 585 lóerőt és 700 Nm nyomatékot présel ki magából, utóbbit 1900 és 5500 közötti motorfordulaton. A Mercedes mérnökei a plusz teljesítményt új turbófeltölők alkalmazásával és átírt motorelektronikával érték el. Az erőforráshoz hétfokozatú duplakuplungos váltómű csatlakozik, amit rajtprogrammal is elláttak. Mind az erőforrás, mint a váltómű dinamikus felfüggesztési pontokat kapott. Az AMG GT R 3,6 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, csúcssebessége pedig 318 km/óra.

Az új Mercedes-AMG GT R november 21-től rendelhető és jövő márciusban kerül a márkakereskedésekbe.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/