Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Škoda Karoq

2017. május 19. 12:50   |   Autoblog
címkék:  

Tegnap este Stockholmban lerántották a leplet a Škoda új kompakt szabadidőautójáról, a Karoqról. A Karoq a márkára jellemző egyedülálló térkínálatú utas- és csomagteret új vezetői segédrendszerekkel, LED-es fényszórókkal, valamint digitális műszeregységgel kombinálja. A Karoq ötféle motorral, az év második felében kerül piacra.

170518_the_skoda_karoq_world_premiere_stockholm_05

Már első pillantásra is könnyen felismerhető: a Škoda Karoq egy teljesen új jármű. Érzelemdús és dinamikus formatervével, valamint számos kristályszerű részletével a Škoda márka új szabadidőautós formai nyelvezetének legújabb képviselője. Egyszerre kifejező és robusztus külseje egyértelmű utalás a kompakt szabadidőautó tervezett felhasználására. A Karoq pontosan akkora, mint testvérmodellje, a SEAT Ateca, 4382 mm hosszú, 1841 mm széles és 1605 mm magas. Tengelytávolsága 2638 milliméter. Jó 30 centiméterrel rövidebb, mint a márka másik kompakt SUV-ja, a Kodiaq.

A Karoq elejét a geometrikus formájú, precíz vonalú fényszórók jellemzik. Az Ambition felszereltségi szinttől fölfelé opcioként teljes egészében LED-technikájú fényszórók is elérhetők, amelyeket átlátszó üvegű optika jellemez. A fő fényszórók alsó élén végigfutó vékony fényvezető homogén fényű irányjelzőként és nappali menetvilágításként szolgál. A krómcsíkkal keretezett hűtőrács a márkára jellemző trapéz alakú formát kapott. A motorházfedél hangsúlyozott domborításának elülső élén található a márka logója.

Ka_00019

A jármű oldalát rövid első és hátsó túlnyúlások jellemzik, valamint a korán lefelé ívelő és az optikailag meghosszabbított tetővonal, illetve a keskenyedő far. A fényszóróktól egy precíz vonal fut a jármű hátuljáig, ez felosztja és feszesebbé teszi a karosszériát. A széles kerékjárati ívek még erőteljesebbnek láttatják az autót. A karosszéria szélességét a jármű hátulján vízszintes futású vonalak emelik ki. A lapos, ék alakú hátsó lámpatestek két részre oszlanak: külső részük az oldalfalak peremében, belső részük a csomagtérajtón található. Hátul minden fényforrás LED-es, a helyzetjelző világítási képe pedig C betűt formáz. Könnyűfém felniből 16, 17, 18, sőt 19 colos is kérhető az autóhoz.

A Karoq egy igazi mindenes, amely egyaránt megállja helyét a család, az üzleti élet, a mindennapok és szabadidő kihívásai során. Praktikumát és funkcionalitását a nagyvonalú térkínálat mellett a legmodernebb technikák és a jól átgondolt felszereltség emeli ki. A Škoda típusai között első ízben a Karoq alkalmaz digitális műszeregységet, amelyet a vezető szabadon az ízléséhez igazíthat. Négy elrendezés választható, azonban azt, hogy melyik kijelző jelenik meg a képernyő melyik részében, nagyban vagy éppen kicsiben, azt a vezető maga határozhatja meg.

Ka_00022

A kényelmi felszerelések esetében két további újítást ismerhetünk meg – az egyik a fűthető karimájú kormánykerék, a másik pedig a személyre szabható kulcs. Ez utóbbi esetében a jármű nyitásakor az adott kulcshoz tartozó felhasználó személyes beállításait tölti be a rendszer. Ez sok területre kiterjed, például a vezetői profilválasztásra, valamint a vezetői segédrendszerek, a belső és külső világítás, a Climatronic klímaberendezés, az infotainment rendszer, illetve az elektromos mozgatású ülések beállításaira. Ezen kívül akár mind az első, mind a hátsó ülések fűthetőek. Az utastérben az új, tíz választható színt kínáló LED-es hangulatvilágítás gondoskodik a megfelelő hangulatról.

A csomagtér térfogata alaphelyzetben 521 liter fix hátsó ülések esetén. Ledöntött hátsó ülésekkel 1630 literre bővül a befogadóképessége. Az opcionális VarioFlex hátsó üléssor esetén a csomagtartó mérete 479–588 liter között variálható. A VarioFlex rendszer a második üléssor három különálló üléséből áll, amelyek egyenként állíthatók és el is távolíthatók – így a kompakt szabadidő-autó akár 1810 literes csomagtérrel is büszkélkedhet. Simply Clever megoldásból több mint harminc is lehet a fedélzeten.

Ka_00026

Az infotainment rendszer elemei a konszern második generációs moduláris infotainment koncepciójának berendezései. Modern funkciókat és csatlakozási megoldásokat kínálnak, s mindegyik kapacitív érintőképernyővel rendelkezik. A Columbus és Amundsen csúcsberendezések még WLAN-hotspot funkcióval is rendelkeznek. A Columbus esetében kívánságra LTE-modul is elérhető, amely a jelenleg létező leggyorsabb mobiltelefonos internetkapcsolati szabvány. Ezzel az utasok okostelefonjukon vagy táblagépükön szabadon böngészhetik a netet és levelezhetnek.

A Škoda Connect új mobil online szolgáltatásai mind LTE-képesek, és két kategóriára oszlanak: az Infotainment Online szolgáltatásai információt és navigációs támogatást kínálnak, míg a Care Connect műszaki hiba és vészhelyzet esetén nyújt segítséget. Az Emergency Call (Segélyhívás) gombot – amely Európában csak 2018-tól válik majd kötelező szériafelszereléssé – már most kínálja a márka a Care Connect szolgáltatás keretében. További online szolgáltatások is elérhetők a Škoda Connect alkalmazás használatával. Ezzel az autó okostelefon segítségével a távolból ellenőrizhető, finomhangolható és megtalálható.

Ka_00021

Az autó és az okostelefon közötti intelligens összeköttetés a Karoq esetében új szintet ér el. A magasabb szintű infotainment rendszerek esetében a SmartLink+ már a szériafelszereltség része. Az induktív töltést is kínáló MobilBox az okostelefont a jármű tetőantennájához kapcsolja, s egyúttal vezeték nélkül tölti a készüléket.

A Škoda Karoq esetében vezetői segédrendszerek átfogó kínálata áll rendelkezésre. A kényelmet növelő új rendszer például a parkoló asszisztens, a sávtartó rendszer vagy éppen a torlódási asszisztens. Még fokozottabb biztonságról gondoskodik többek között a holttér-figyelő rendszer, a ráfutásgátló, amely prediktív gyalogosvédelmi funkciót is kínál vagy a vészhelyzeti segéd.

Motorok terén is a legmodernebb technikákat vonultatja fel a Karoq: összesen öt motorváltozatból áll a kínálat – két benzinesből és három dízelmotorból. A palettán mindkét benzinmotor újdonság és a dízel egységek közül is kettő új. Az erőforrások összlökettérfogata 1,0, 1,5, 1,6 és 2,0 liter, teljesítményük a 115 LE és 190 LE közötti tartományt fedi le. Mindegyik motor turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezéses, emellett kelléktárukban a stop-start rendszer, valamint a fékezési és motorfékfázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere is megtalálható.

Ka_00028

A legerősebb dízelmotor kivételével minden aggregát választható hatfokozatú manuális váltóval vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval. A 190 LE teljesítményű 2.0 TDI esetében szériafelszerelés az összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG váltó. Az új 1.5 TSI különlegessége az aktív hengerlekapcsolás technikája. Az új 1 literes TSI 115 lóerőt ad le és 175 Nm a nyomatéka, 10,6 mp alatt gyorsítja az autót százra. Az 1.5 TSI 150 lóerőt és 250 Nm nyomatékot mozgósít, gyorsulása 8,4 másodperc. A dízelek között az új 1,6 TDI 115 lovas, nyomatéka 250 Nm, gyorsulása 10,7 másodperc. A 2 literes TDI 150 és 190 lóerővel választható, előbbi nyomatéka 340, utóbbié 400 Nm. Nulláról százra 8,9, illetve 7,8 másodperc alatt gyorsítanak.

Kívánságra az Ambition felszereltségi szinttől fölfelé elérhető az Vezetői profil választás, amely a Normal, Sport, Eco, Individual és Snow (hó, a 4×4 változatok esetében) menetprogramokat kínálja. Az összkerékhajtású kivitelek Offroad üzemmódja tovább javítja a menetjellemzőket a szilárd burkolatú utakról letérve.

Az új Škoda Karoq egyelőre nem konkretizált időpontban, valamikor az év második felében kerül a márkakereskedésekbe.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!