/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az összkerékhajtású Škoda Octavia RS

2016. március 10. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Először kínálja a Škoda a népszerű RS-modellt összkerékhajtású verzióban is. A Genfi Autószalonon debütált Octavia RS 4×4 limuzin és kombi karosszériával, továbbá DSG-váltóval párosított 184 lóerős 2 literes TDI motorral lesz elérhető.

A Škoda Octavia RS 2013-ban bevezetett harmadik generációja lenyűgözte a vásárlókat: 2016. január végéig több mint 71 800 példányt szállított ki belőle a Škoda.  Az első összkerékhajtású Octavia Combi megjelenésétől (1999) kezdve összesen több, mint félmillió Škoda 4×4 talált gazdára. A Limousine és Combi változatban is elérhető Octavia RS egyszerre sportos és felettébb praktikus autó.

Az Octavia RS 2000-ben megjelent első generációja volt az első sportos karakterű RS-modell, amellyel a Škoda piacra lépett. A három generációból összesen, 2000-től 2016. január végéig megközelítőleg 226 400 darabot adott át a Škoda a megrendelőknek.

Az új összkerékhajtással párosítva a Škoda Octavia RS a tökéletes autó a hétköznapokban, szabadidős tevékenységekhez, családi programokhoz és a szakmai életben is. Nagyszerűen helytáll minden vezetési szituációban. A hatfokozatú DSG-váltó és az összkerékhajtás exkluzív együttesének köszönhetően az autó 7,6 másodperc alatt gyorsul fel százra, a legnagyobb sebessége pedig 228 km/óra (Combi: 7,7 mp, 224 km/óra). A maximális forgatónyomaték 380 Nm, amely az 1750-3250-es fordulatszám-tartományban végig rendelkezésre áll.

A korszerű összkerékhajtásnak köszönhetően egyszerű vezethetőség és kiváló tapadás jellemzi az autót bármely útfelületen. Modern összkerékhajtásának alapja az elektronikusan vezérelt lamellás kuplung, amely a motor felől érkező forgatónyomatékot a pillanatnyi helyzettől függően osztja szét a négy kerék között. A kerekek akkor sem pörögnek ki, ha hirtelen indul vagy erősen gyorsul a jármű. Az izgalmas vezetési dinamikán kívül, magas szintű aktív biztonságot is szavatol a rendszer.

Ugyanakkor az Octavia RS 4×4 kivitelben minden megvan, ami lenyűgöző az elsőkerék-hajtású Octavia RS-ben is: sportfutómű többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel, elektronikus differenciálzár-hatású funkció bővített változata (XDS+) a dinamikusan vett kanyarokért, progresszív áttételezésű elektromechanikus szervokormány és adaptív lengéscsillapítás-szabályzás. Utóbbi, a DCC, amellyel a futómű-karakterisztika Normal, Comfort és Sport üzemmód szerint állítható, most először kerül az Octavia kínálatába. A DCC-vel kombinált menetdinamikai szabályzórendszer Eco és Individual üzemmódot is kínál.

A számtalan vezetői segédrendszer, amelyek a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet szolgálják, egyúttal az Octavia RS 4×4 kiemelkedő műszaki színvonalát is hangsúlyozzák. A legújabb különlegesség az infotainment rendszerek terén az új okostelefonokhoz használható vezeték nélküli akkumulátor-töltési lehetőség, amely 2016 nyarától lesz rendelhető Magyarországon.

Az RS 4×4 az újabb példa az Octavia harmadik generációjának sokféleségére. Összesen tizenhárom különböző verzió készül belőle.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/