Bemutatkozott az új Nissan Qashqai
Sportosabb külső, minőségi belső több hellyel és hatékonyabb motorok. Így lehetne legkönnyebben leírni az alapjaiban megváltoztatott japán SUV második kiadását
A Nissan végre bemutatta kissé már kiöregedett városi terepjárójának következő generációját, mely óriási fejlődést mutat elődjéhez képest.
Először is az újdonság 49 mm-rel hosszabb, ugyanakkor viszont szélesebb és laposabb, ezáltal belül is sokkal praktikusabb, élhetőbb. A külső egyébként nagyon hasonlít az X-Trailére, csupán a hátsót dolgozták át a tervezők. Ez – főleg a lámpák – egy kissé Ford Focus kombisra sikerült.
A belső tér összegyúrásánál kukába dobták az elődét, és teljesen új alapokról építkeztek a japánok. Ez már a képeken is láthatóan sokkal jobb minőségű anyagokat és szebb dizájnt jelent – nem beszélve a több utas- és csomagtérről. Természetesen ez sem lenne elég modern XXI. századi technológiai arzenál nélkül, így már a Qashqai-ban is megtalálhatók olyan vezetőt segítő rendszerek, mint az ütközést elkerülő, a fáradtságot figyelő, a táblafelismerő, a sávfigyelő, vagy az intelligens parkolóasszisztens. Mindezek ellenére sikerült faragnia a mérnököknek az autó nyers tömegén, így nagyjából 40 kilogrammal könnyebb az új Qashqai elődjénél.
Ami a hajtásláncot illeti, kettő benzines és szintén két dízel változat lesz elérhető, első- vagy összkerékhajtással, manuális, vagy Xtronic automatával. A belépő szintet a Renault-val közösen fejlesztett 1.2 literes DIG-T turbós benzines jelenti, mely 115 lóerőt és 190 Nm-t képes mozgósítani. Ez kézi váltóval és fronthajtással 100 km-enként beéri mindössze 5,6 liter üzemanyaggal, miközben széndioxid-kibocsátása csupán 129 gramm kilométerenként. A másik benzines a szintén turbóval lélegeztetett 150 lóerőt és 240 Nm-t produkáló 1.6 literes DIG-T motor lesz ugyancsak 5,6 literes átlagfogyasztással és 132 grammos kilométerenkénti emisszióval.
A leghatékonyabb erőforrásoknak természetesen a dízelek ígérkeznek. Itt a már jól ismert 1.5 dCi 110 lóerős változata lesz elérhető 3,8 literes átlagfogyasztással, valamint 99 g/km széndioxid-kibocsátással, illetve a 130 lovas 1.6 dCi 4,4 literes fogyasztással, valamint 115 g/km emisszióval.
Az angliai Sunderlandi üzemben készülő Qashqai-ok jövő év elején kerülnek a kereskedésekbe a mostaninál talán picit magasabb árcédulával.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)