Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Renault Mégane RS

2017. szeptember 12. 14:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Ő lehet a Nürburgring új királya? Egyelőre nem tudjuk, de az biztos, hogy ismét egy eszméletlen elsőkerekes sportautót alkottak meg a francia mérnökök. Meglepetésre 1.8 literes turbómotor került a legvadabb Mégane-ba 280 lóerős teljesítménnyel.

Folytatódik a downsizing trend az autógyártóknál, amely a sportmodelleket is érinti, ugyanis a Renault a Frankfurti Autószalonon bemutatott új Mégane RS-be már csak 1.8 literes turbós benzinmotort szerel.

Az egység az Alpine A110-ben debütált korábban, így nagy meglepetés nem érte a szakma egy részét, akik azt tippelték, a franciák egyszerűen átemelik a már kész hajtásláncot a hot hatch-be. Kisebb motor ide vagy oda, a számok terén nem szerénykedik az új RS: 280 lóerő mellett 390 Nm tekeri az első kerekeket hatfokozatú kézi kapcsolású- vagy duplakuplungos automataváltón keresztül – így tehát bárki megtalálhatja a számára megfelelő Mégane-t.

Az EDC (Efficient Dual Clutch) automata egyébként több hasznos funkciót is kapott, mint például a kormány mozgását követő váltókarok, a rajtelektronika, valamint a „Multi-Change Down” technológia, amely révén fékezés közben akár több fokozatot is villámgyorsan visszakapcsolhat a sofőr. Természetesen vezetési módok választására is van lehetőség, méghozzá ötféle fokozatban: Komfort, Normál, Sport, Verseny és Személyre szabott.

A további újdonságok listáján találhatjuk a kétféle (Sport és CUP) kasztnihoz járó 4Control összkerék-kormányzást, a plusz csillapítást biztosító első és hátsó hidraulikus kompressziós gátlókat és a CUP változathoz járó Torsen önzáró differenciálművet.

Az alapmodellhez képest az RS első kerékívei 60mm-rel, míg a hátsók 45-tel kerültek szélesebbre, az új első lökhárító ritkább rácsozást, érdekes ködlámpákat és az R.S. jelzést is megkapta, míg a hátsó lökhárítón a diffúzorok között találjuk meg a méretes kipufogóvéget. A megfelelő úttartásról a 18 illetve 19 collos felnik és a Michelin sportgumik felelnek, míg a szempárok figyelmét az új Volcanic Orange csillogó narancsszín kelti fel.

A belsőt az integrált fejtámlás sportülések, a piros varrás, a különleges kormány és a fémpedálok teszik vadabbá, de felárért hasított bőr és szénszálas műanyag is elérhető. A vezetőt és utasait olyan segédrendszerek tartják biztonságban, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a közelségérzékelő, a közlekedési táblákat felismerő kamera, a holttérfigyelő, parkradarok és kamera, aktív vészfékasszisztens vagy épp az adaptív tempomat.

Az új Mégane RS még idén forgalomba kerül Európaszerte, ez alól csak az Egyesült Királyság képez kivételt, ahol csak jövő tavasztól lesz kapható a hot hatch. Akik pedig egy erősebb gyári variánsra várnak, azoknak jó hír, hogy a Trophy változat 300 lóerővel és 400 Nm-rel fog érkezni a kereskedésekbe Cup kasztnival 2018 vége felé.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!