Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az Opel Grandland X SUV-ot

2017. április 20. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Sorra küldik harcba új modelljeiket a gyártók a virágzó SUV-piacon. Az Opel sem tétlenkedik, a Mokkával megegyező méretű Crossland X után bemutatta a Grandland X-et, a Peugeot 3008-cal közös műszaki alapokra helyezkedő ötszemélyes szabadidőautót. A csinos Grandland X világpremierjét az idei Frankfurti Autószalonon (2017. szeptember 14-24.) tartják.

A Grandland X az Opel X‑családjának harmadik tagja, a nála egyaránt húsz centiméterrel rövidebb Opel Crossland X és a bestseller Opel Mokka X után. Ugyanakkor kibővíti a márka gazdag, az Astrától a Zafiráig terjedő kínálatát a különösen népszerű kompakt kategóriában. Tudniillik egyedül a kompakt osztályban húsz százalékkal nőtt a SUV-jellegű autók részaránya az utóbbi hét évben.

Bármilyen irányból nézve sportos a 4477 milliméter hosszú, 1844 széles és 1636 magas Opel Grandland X. Frontját, a hűtőmaszk védőelemei fölött, az Opel-villám uralja. Az innen kiinduló krómszárnyak lágyan futnak ki a karcsú LED-fényszórók dupla ívéig. Ez szélesíti a jármű elejét, és mutatja a Grandland X stabil állását. A motorháztetőbe most is „belevasalták” az Opelre jellemző élt – jól érvényesül a szoborszerű megformálás, németes precizitással ötvözve.

Az oldalnézeten folytatódik a nyersebb SUV-stílus attraktív kombinálása az elegáns vonalakkal. Izmosan domborodó kerékívek és alsó védőburkolatok adnak terepes vonzerőt a Grandland X-nek, kontrasztot képezve az ajtók letisztult vonalaival és a továbbgondolt sarlóval, amely az Opel-család tagjaként mutatja be az autót. Individualitást az opcióként kapható kétszínű fényezés nyújt: fekete színű tető ellenpontozza a karosszéria többi részét. Sima átmenetet az „áttört” C-oszlop teremt közöttük, egyben dinamikus összeköttetést létesítve a farral. Hátul az ezüstös alsó védőlemez, jobb- és baloldalt beleillesztett kipufogóvégekkel, valamint a keskeny LED-lámpák emelik ki az újdonság sportos karakterét.

A Grandland X minőséget sugárzó utasterében a tisztán tagolt és horizontálisan a vezető felé tájolt műszerfal, illetve érintőképernyős középkonzol tűnik fel. Az utóbbin, a gyors és ösztönös eligazodás érdekében, egymás alatt három sorban rendezték el az infotainment, a klíma és a futómű vezérlőközpontját. Az utasok nem csupán a be- és kiszállást megkönnyítő, de a körkilátást is javító magas üléshelyzetnek örvendhetnek, hanem a 2675 milliméteres tengelytávnak köszönhető tágasságnak is. A csomagtartó 514-től 1652 literig terjedő térfogattal várja a poggyászt és a sportfelszerelést. Ezáltal a legtágasabb kompakt kombikkal is felveszi a versenyt a Grandland X.

Első osztályú a Grandland X modern asszisztens- és komfortmegoldásainak portfóliója: adaptív sebességszabályozó gyalogos-felismeréssel és automatikus vészfékezéssel, fáradtság-riasztás, automatikus parkolóasszisztens, 360-fokos körkamera, és még sok minden. A kimagasló komfortról AGR-minősítésű ergonomikus ülés, kormánykerék-fűtés, fűthető első és hátsó ülés, valamint láblendítésre felnyíló csomagtér-ajtó gondoskodik.

Kiválók a Grandland X utasainak csatlakozási lehetőségei is, az IntelliLink rendszerek legújabb generációjával és az Opel OnStar személyes online-asszisztenssel, amelynek új szolgáltatása a szállodafoglalás és a parkolóhely-keresés. Az okostelefon induktívan, kábel nélkül tölthető fel. Vezető szerepet játszik az Opel világítástechnikája is, hiszen a Grandland X adaptív, teljesen LED-es fényszórója stadionvilágításnak is beválna. A kanyarfény, a távfény-asszisztens és az automatikus hatótáv-szabályozás mindig a helyzetnek és a környezetnek megfelelően teszi láthatóvá az utat, így sötétben is adottak az örömautózás feltételei.

A Grandland X-be bekerült a PSA csoport autóiban fellelhető elektronikus Grip Control kipörgésgátló is, ami különösen téli gumikkal remek útfogást garantál. A vezető öt mód közül választhat, majd a rendszer szabályozza az első kerekekre jutó nyomatékot, akár némi túlforgást is megengedve, és elcsúsztatja az automatikus váltómű kapcsolási pontjait, illetve a gázpedál jelleggörbéjét. Ezáltal hóban, latyakban, homokon vagy vizes aszfalton egyaránt jó a Grandland X útfogása. A Grip Control az esetek többségében garantálja az előrejutást, a tipikus felhasználónak megfelel, de az autó természetesen összkerékhajtással is kapható lesz.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!