/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült az új Chevrolet Corvette

2013. január 14. 21:30   |   Autoblog
címkék:  

A Detroiti Autószalonon lehullt a lepel a 2014-es modellévű, azaz az idén ősszel piacra kerülő, hetedik generációs Chevrolet Corvette-ről, amely ismét viseli a legendás Stingray nevet. Kettő kivételével minden alkatrésze új; ez minden idők legjobb Corvette-je. Már az alapmodell is négy másodperc körül gyorsul százra és kanyarban 1 g-nél nagyobb keresztgyorsulásra képes.

Amerika kedvenc sportkupéjának meglehetősen drámai formát rajzoltak a tervezők; komplett átalakulásról van szó, nem holmi ráncfelvarrásról. A klasszikus arányokat nem bántották, de a korábbinál hatásosabb, kidolgozottabb karosszériát építettek, amely szoborszerűen szép, ugyanakkor fenyegető is. A kocsi egyedi jellemvonásai a középen kettészelt rácsos első hűtőrács, a kopoltyús, domború motorháztető, az ugyancsak kopoltyúkkal tűzdelt sárvédők, valamint a kétpúpú tető, amely a korai Stingray modellekre emlékeztet. Ráadásul minden ívnek, nyílásnak funkciója van, előbbiek a légáramlatok elsimításában segítenek, utóbbiak pedig a hőcserében és hűtésben. A fényszórók új, agresszív dizájnt és LED-es technikát kaptak (a tompított fényszórók még hagyományos kivitelűek), s a hátsó lámpák is elvesztették kör alakú formájukat. A Camaróéra hajazó világítótestek immár szögletesek és diódák világítanak bennük.

Az új Corvette Stingray nagy változásokat hozott a lemezek alatt is. A tengelyenkénti súlyelosztás tökéletes, 50/50 százalékos, és komoly előrelépést jelent a teljesen alumínium váz és szénszálas lemezek együttese is. Az új Corvette így 57 százalékkal merevebb és mintegy 45 kilogrammal könnyebb elődjénél, amelyeknek egyértelműen pozitív hatásuk van a vezethetőségre és a menetteljesítményekre. A motorháztető és a kivehető tetőpanel karbon, míg a padlólemez speciális karbon nano-kompozit anyagból készült. A Corvette Stingray önsúlya körülbelül 1,4 tonna, így a 450 lóerős alapmodell jobb fajlagos teljesítménnyel büszkélkedhet, mint a Porsche 911 Carrera vagy az Audi R8. Nem árt tehát komolyan venni. A tengelytáv egyébként mintegy 2,5 centiméterrel hosszabb az elődmodellénél, és a nyomtáv is ugyanennyivel szélesebb. A fordulókör pedig 60 centiméterrel kisebb lett.

Az utastér is gyökeres átalakuláson ment keresztül. A tervezők előtt két cél lebegett: a sofőrt minél jobban összekapcsolni az autóval és minél kellemesebb, igényesebb környezetet teremteni. A vadászrepülők ihlette, vezetőt körülölelő cockpitot alakítottak ki, amelyet kisebb, jobb fogású kormánykerékkel, határozottabb oldaltartást adó ülésekkel és konfigurálható, nagy felbontású képernyőkel fejeltek meg. Az utasteret valódi karbonnal, alumíniummal és kézzel varrott bőrrel burkolták, így sokkal kellemesebb a bent tartózkodás. Kétféle ülés választható (GT és Competition Sport) – mindegyik pehelykönnyű magnéziumvázú, és remekül tartja a testet.

Van szélvédőre vetített kijelző (head-up display), és öt különböző előre installált menetprogram (Weather, Eco, Tour, Sport és Track), ami a váltókar alatti tekerővel választható ki. Az alapbeállítás a Tour, a Weather mód esőben és hóban nyújt nagyobb biztonságot, az Eco a takarékos vezetést preferálja, a Sport értelemszerűen a sportos vezetést támogatja, míg a Track a versenypályás használatra való. Minden egyes menetprogram 12 különböző paramétert befolyásol, köztük a gázreakciót, a motorhangot, a váltási pontokat, az elektronikus differenciálzárat, a szervo rásegítést, a lengéscsillapítókat, a menetstabilizáló rendszert és a rajtelektronikát.

A small block V8 csaknem 60 éves történetének legjelentősebb korszerűsítésén esett át, saját osztályának immár a legerősebb és legtakarékosabb tagja. Az új Corvette Stingray-ben a 6,2 literes aggregát ismét az LT1 megjelölést kapta, és számos modern technológiát egyesít magában. Közvetlen befecskendezéses, folyamatosan változó szelepvezérlésű és részterhelésen hengerlekapcsolásra is képes (8/4 henger). Teljesítménye 450 lóerő, nyomatéka pedig 610 Nm, így négy másodpercen belül 96 km/órára gyorsítja álló helyzetből az autót. Mindamellett autópálya tempónál megelégszik 9 liter üzemanyaggal, és összességében 25 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsájt a légkörbe.

Az LT1-hez a vásárlók kérhetnek hatfokozatú Hydra-Matic 6L80 automataváltót, vagy választhatják a vadonatúj, 7-sebességes Tremec TR6070 kézi váltót is. Az iparágban ma egyedül a Porsche 911-ben található ilyen szerkezet. Az új Corvette megrendelhető lesz a Z51 teljesítménynövelő csomaggal is, aminek a segítségével 1g-s keresztgyorsulás érhető el. A csomag elektronikus felügyeletű differenciálzárat, száraz karteres kenést, nagyobb Brembo fékeket, integrált fék, differenciál- és váltómű-hűtést, valamint a stabilitást tovább fokozó aerodinamikai készletet tartalmaz.

Az új Corvette Stingray a GM Bowling Green összeszerelő üzemében készül, amelyet 131 millió dollárért korszerűsítettek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/