/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Volkswagen Passatot

2014. július 04. 21:30   |   Autoblog
címkék:  

A potsdami Volkswagen Design Center szolgált tegnap este az új, nyolcadik generációs Volkswagen Passat világpremierjének stílusos színhelyéül. A legsikeresebb európai cégautó új motorokkal, mérsékelt saját tömeggel és nem utolsósorban a legújabb kényelmi, infotainment- és vezetői segédrendszerekkel mutatkozott be, egyre inkább eltüntetve az egyes járműkategóriák közötti éles határokat.

A Passat minden változatában a világ legsikeresebb középkategóriájú autói közé tartozik. Eddig összesen 22 millió darabot gyártottak belőle, éves szinten mintegy 1,1 millió (2013) példányával pedig a Volkswagen Csoport legnagyobb darabszámban értékesített típusa. Annak érdekében pedig, hogy szintén Limousine és Variant változatában bemutatkozó nyolcadik generációja is folytathassa e sikertörténetet, az új Passat innovatív fejlesztések egész sorát vonultatja fel.

Korszerű konstrukciójának köszönhetően alapvető arányait dinamikusabban (többek között alacsonyabb karosszéria, hosszabb tengelytáv, nagyobb kerekek) alakíthatták ki a tervezők, de azért erősen hasonlít az előző nemzedékre. A forma maradt időtálló és funkcionális, azonban az exkluzív, aprólékosan kidolgozott részletek miatt az autó sportosabbnak és egy osztállyal feljebb tartozónak néz ki, különösen az R-Design kivitelben.

Az autó első ízben a Volkswagen konszern rugalmas MQB padlólemezére épült, s bár majdnem pontosan olyan hosszú (- 2 mm, 4767 mm), mint az elődmodell, a tengelytávja jelentősen, 79 mm-rel megnyúlt (2791 mm). A kerekek kijjebb és előrébb kerültek, a túlnyúlások rövidültek. A Passat ugyanakkor alacsonyabb (- 14 mm, 1456 mm) és szélesebb lett (+ 12 mm, 1832 mm), a motorházteteje pedig hosszabbnak tűnik. A karosszéria-arányok eltolása miatt a Passat sokkal dinamikusabban néz ki elődjénél. Bár az autó 2 mm-rel rövidebb elődjénél, a kabinja tágasabb. Az utastér 33 mm-rel hosszabb és nőtt a csomagtér befogadó képessége. A limuziné 21 literrel 586 literesre gyarapodott, a kombié pedig 47 literrel 650 literesre hízott.

Az ablakfelületek megmaradtak viszonylag nagy kiterjedésűeknek, oldalt, a kilincsek magasságában pedig határozott karaktervonal fut végig. Ami markánsan változott, az a frontrész, ahol a hűtőrács és a fényszórók egy horizontális egységet alkotnak. Az összes felszereltségi szinten a hűtőrács krómpálcákkal tűzdelt, és van egy legfelül végigfutó króm léc is. A fényszórók formája a lökhárítón is visszaköszön, a ködlámpafészkek formája azoknak a fordítottja.

Az új Passat halogén és LED-es fényszórókkal érhető el, a xenont kivették a kínálatból. A diódás fényszórók természetesen merőben új arcot adnak az autónak. A xenon fényszórót felváltó alap LED-es szerkezet beépített nappalifény-irányjelző egységgel érkezik (a diódák fehér és sárga fényt is adnak), a komolyabb, teljesen LED-es fényszórók pedig projektoros kivitelűek. Oldalanként két lencsemodul világítja az utat, alkalmazkodva a forgalomhoz és az időjáráshoz. Az autó hátsó részén a legfontosabb változás a középen behúzott lemez, az átformált hátsó lámpák, amelyek természetesen szintén LED-esek, valamint a trapéz alakú, lökhárítóba integrált krómozott kipufogóvégek, amelyek a nagy motoros változatokhoz járnak. Az alsó szoknya fölött körbefutó krómcsík a Highline felszereltség része.

A szofisztikált külsőhöz a dizájnerek egy hasonlóan esztétikus és minőségi belteret képzeltek el, amely tele van innovatív megoldásokkal, a korábbinál avantgárdabb és sokszínűbb. A beltér fénypontja a műszerfal, amely horizontális elrendezésű. Úgy alakították ki, mintha egy nagy széles légbefúvóból állna az egész; a tervezők a két oldalsó és a két középső rostély formáját vitték tovább a pult teljes szélességében. A középkonzolt érintőképernyő foglalja el, két oldalán minimális mennyiségű funkciógombbal, alatta pedig a klímapanel kapott helyett. Az igazi újítás a fő műszercsoport, a 31 centiméter széles Active Info Display, amely teljes mértékben digitális és testre szabható. 1440 x 540 pixeles felbontásával precíz, kiváló minőségű képet vetít. A Volkswagen a hagyományos analóg műszercsoport alternatívájaként ajánlja, amellyel alapesetben az autókat szállítják. Ezen kívül első ízben szélvédő kijelző is rendelhető.

A középkategóriás modellben rengeteg új vezetői asszisztens és biztonsági rendszer is megjelent. Ilyen a városi vészfékező rendszer gyalogosfelismeréssel, a holltérben tartózkódó és a jármű mögötti forgalmat figyelő rendszer, amely parkolóhelyről való kitolatáskor is működik, a sávváltást figyelő és sávtartó asszisztens, a 360 fokos kamera, valamint egy világújdonság, az utánfutó asszisztens. Utóbbi jelentősen megkönnyíti a tolatást vontatmánnyal, mindössze hátramenetbe kell tenni a váltót, meg kell nyomni egy gombot és ki kell jelölni a haladási irányt a tükörállító joystickkal. A kamera-alapú rendszer ezután magától bemanőverezi a szerelvényt a kívánt helyre. A sofőrnek elég a gáz- és a fékpedált kezelnie.

Mindemellett az új Passatot kisebb mozdulatokat igénylő progresszív kormányzással is felszerelték, amihez rendelhető sportfutómű és adaptív lengéscsillapítás.

Az új Passat összesen tíz, egyaránt közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű benzines, illetve dízelmotor választékával érkezik, amelyek a 120 LE és 280 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel. A korszerű erőforrások akár 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással üzemelnek, s megfelelnek az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak. Minden motorváltozat tartalmazza az automatikus motorleállítás és – indítás, valamint a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit. Első ízben készül majd a Passat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtással (156 lóerős TSI Otto-motor és egy 109 lóerős elektromotor, illetve kívülről tölthető akkumulátor). E modell 211 LE rendszerteljesítményével a Volkswagen eddigi legerősebb plug-in hibridjeként mutatkozik be, amely akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos, azaz nulla károsanyag-kibocsátású üzemben.

Az új Passatra július 10-től lehet leadni a rendeléseket. A limuzin németországi alapára 25 875, a kombié 26 950 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/