/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bentley Continental Flying Spur, a leggyorsabb és legelőkelőbb négyajtós

2005. január 24. 11:23   |   Autoblog
címkék:  

Kicsivel több mint két évvel a Bentley GT kupé világpremierje után, a Bentley Motors kirukkolt a sportkocsi négyajtós változatával, amely 313 km/órás végsebességével a leggyorsabb szedán a vállalat történetében. A Bentley Continental Flying Spur új vevőréteget kíván meghódítani a márkának.


A Bentley autóinál a luxus és a teljesítmény mindig is együttesen volt jelen. A hosszú utak magas komfortban való megtétele lett a Bentley-k védjegye, amelyet legjobban az 1952-es Continental Type-R és négyajtós leszármazottja, a Continental Flying Spur demonstrált. Az eredeti 1957-es Flying Spurt úgy emlegették, mint az egyik legelegánsabb és legerősebb szedánt, amelyet valaha építettek. Az új Continental Flying Spur is elődje nyomdokaiba kíván lépni, és folytatja a sportos Grand Tourerek vérvonalát: elképesztő teljesítményt, ugyanakkor különleges komfortot és eleganciát kínál. A Continental Flying Spur a Bentley válasza a vevők “nincs kompromisszum” elvárására.      

Stílus és dizájn

Amikor a munka megkezdődött a Continental GT coupé-n 1999-ben, azon nyomban egy négyajtós verzión is elkezdtek gondolkodni, amely hozza a kupé teljesítményét és dizájnbeli értékeit, ugyanakkor hatalmas belső teret és komfortot tud felmutatni. Az előre gondolkodás eredménye a Continental Flying Spur lett.

A Continental Flying Spur az eredeti célkitűzésnek megfelelően a GT coupé letisztult és izmos megjelenését örökölte a rövid első túlnyúlással és a domináns hűtőráccsal. A nagy tengelytávolság nagyvonalú belső tér kialakítását tette lehetővé; az utasok óriási hátsó lábteret élvezhetnek. Pazar helykínálat és komfort várja a Flying Spurba ülőket, a kabin berendezése és kidolgozási minősége csakis egy Bentley-t jellemezhet. Az ügyfelek választhatják a négyüléses kivitelt, ahol a két elektromosan mozgó hátsó ülés között egy középkonzolt helyeznek el, vagy dönthetnek az ötüléses kivitel mellett, teljes szélességű hátsó paddal.

Az utastérben hagyományosan a legelőkelőbb bőr és faborítással lehet találkozni, amelyek klasszikus kombinációja korhű, egyben időtlen hangulatot teremt. A kézművesség legmagasabb fokát jelzi, hogy a teljes utastér kárpitozásához 11-féle bőrt használnak fel. A Continental Flying Spurt emellett felszerelték a legújabb technológiai újításokkal, amelyek előnyeit a tulajdonosok elöl és hátul ülve egyaránt élvezhetnek. A multimédiás szórakoztató és információs rendszer éppúgy megtalálható az autóban, mint a négyzónás klímaberendezés.

Műszaki tartalom


552 lóerejével és fejlett állandó négykerék-hajtásával a Continental Flying Spur teljesíti azt, amit a külalakja ígér. Több mint 310 km/órás végsebességre képes és körülbelül 5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre, amely a legtöbb sportkocsi becsületére válna. A Continental GT-hez hasonlóan, a Flying Spur-nek is rendkívül merev acél karosszériája, emellett fejlett légrugós felfüggesztése van, hogy megregulázza a hatalmas limuzint nagy sebességnél is. Persze a hatalmas erőpotenciálján felül a Flying Spur első osztályú kényelmet is kínál.    

A félelmetes menetteljesítményekről a Continental GT-ből ismert, duplaturbós, 12-hengeres erőforrás gondoskodik, amelyhez egy finom kapcsolású, hatsebességes ZF Tiptronic automata váltót kapcsoltak. A sofőr rábízhatja a váltást az automatikára, de a váltókarral vagy a kormány mögé helyezett billentyűkkel maga is kapcsolhatja a fokozatokat. A Bentley motorjai bizonyos értelemben mindig kivételek a többi közül, s nincs ez másként a Continental Flying Spur esetében sem. Az 552 lóerős egység ugyanis már 1600-as percenkénti fordulatszámtól kezdve leadja a maximális nyomatékát, amire a legjobb dízelmotorok sem képesek. Ráadásul állandó összkerék-hajtás gondoskodik róla, hogy az erő még rossz időben is veszteség nélkül jusson az útra.  

A Bentley Continental Flying Spur megjelenésével a Continental GT és az Arnage is gyártásban marad, lévén, hogy mindegyik más és más vevőkört céloz meg. A Continental GT megmarad egy sportos, GT erényeket csillogtató kétajtósnak, míg az Arnage továbbra is a különleges, kézzel készült, individuális limuzin szerepét tölti majd be. A Continental Flying Spur pedig azok számára kínál majd vonzó alternatívát, akik egy nagyméretű, négyajtós Grand Tourer-t keresnek egy kupé dinamizmusával. Az új Bentley 2005 tavaszán kerül piacra.   

Kapcsolódó cikkek:

Bentley Arnage Limousine – angol arisztokrata

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/