Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Búcsúzik a Land Rover Defender

2016. január 30. 19:30   |   DG
címkék:  

A tegnapi napon legördült az utolsó Land Rover Defender a solihulli gyártósorról, ahol 68 éven át készült. Az eseményre 700 jelenlegi és korábbi alkalmazottat is meghívtak, akik megcsodálhatták és kipróbálhatták a legfontosabb történelmi modelleket, köztük a legelső, előszériás ‘Huey’ Series I Land Rovert, valamint az utolsó legyártott Defendert, egy 90 Heritage Soft Top modellt.

Az angliai Solihull üzemben 1948 óta több mint 2 millió Series Land Rovert és Defendert gyártottak. Ami egy tengerparti homokba rajzolt ábrával indult, abból az autóipar egyik négykerék-hajtású ikonja lett, a világ egyik legstrapabíróbb járműve, ami oda is elvitte utasait, ahová másnak nem sikerült. Tavaly a kétmilliomodik legyártott Defender 400 ezer fontért kelt el, ami meglehetősen távol van az 1948-as Amszterdami Autószalonon értékesített első Land Rover 450 fontos vételárától.

A Series I sorozatgyártása 1948-ban kezdődött Solihullban. A háború utáni Nagy-Britannia acélhiánnyal küzdött, alumínium azonban bőséggel akadt, akárcsak gyártókapacitás. Az alumínium tökéletesnek bizonyult az autók karosszériájához is, így kezdettől fogva mindegyik Land Rover alumíniumból készült. Az ötlet Spencer és Maurice Wilkstől származott, akik a 30-as években ismét profitábilissá tették a Rover vállalatot. A Land Rovert elsősorban mezőgazdasági járműnek szánták; nem tudták megjósolni, hogy járművük végül milyen hatást gyakorol az autóiparra.

1958-ban érkezett a Land Rover második nemzedéke, a Series II, ami formai és technikai változásokat is hozott. Az első szériás Land Rover még 50 lóerős benzinmotor hajtotta, a másodikat azonban már dízelmotorral is lehetett kérni. A gázolajos egészen a 80-as évek közepéig a kínálatban maradt. 1966-ra a Land Rover eladások meghaladták a félmilliót, 1971-ben pedig az éves gyártási darabszám elérte az 56 ezret. A 70-es években a Series III ugyanolyan jól fogyott, mint az elődje. A Defender nevet 1990-ben adták a terepjárónak, amikor a márka portfoliójában már a Range Rover és a Discovery is szerepelt.

A Land Rover vonzerejét részben az adta, hogy elképesztő mennyiségű variációban létezett. Építettek belőle tűzoltóautót, teherautót, darus kocsit, de kétéltűt is. 68 éves karrierje során a világ minden pontján mindenki vezette a farmerektől kezdve a híres felfedezőkön át a királyi családig. A Queen együttesnek, Sir Winston Churchillnek és Steve McQueennek is volt egy.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!