Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Dízelmotort kap Amerika kedvenc pickupja

2017. január 09. 12:30   |   DG
címkék:  

A Ford a Detroiti Autószalonon lerántotta a leplet a vadonatúj F-150 pickupról, amely még keményebb, még okosabb és még ügyesebb, mint eddig. Az új F-150 karosszériája immár nagyszilárdságú alumíniumból készül, számos modern vezetői segédrendszert kapott, s most először dízelmotorral is meg lehet venni.

A Ford F-150-es egy legenda, 40 éve áll a kisteherautó-eladási listák élén és 35 éve a legnépszerűbb jármű Amerikában. A 2018-as modellévre teljesen megújult, kívül és belül egyaránt; az érdeklődés bizonyosan nem lanyhul majd iránta.

A közönség kedvenc pickup egyik legfontosabb újítása, hogy az acél létravázára immár katonai minősítésű, nagyszilárdságú alumínium karosszéria csavaroztak, amely súlyt takarít meg és lehetővé teszi még nagyobb terhek szállítását. Amerikában a terhelhetőség ugyanis a pickupok egyik legfontosabb mérőszáma és vásárlásnál is nagy súllyal esik latba.

Ami a megjelenést illeti, az F-150 még keményebben fest, mint eddig. A pickup új hűtőrácsot, fényszórókat és lökhárítókat kapott, így szélesebbnek és masszívabbnak tűnik.  A gigantikus hűtőrácsot kettészelő típusspecifikus rudak normális esetben krómozottak, a sportcsomagos kiviteleken azonban színre fújtak. A könnyűfém felnik kínálata is frissült, immár hat új dizájn közül lehet választani, 17-től 22 hüvelykes méretig. A lenyitható hátsó ajtón F-150 felirat látszik, s a lámpákat is átrajzolták.

Vezetői segédrendszerek tekintetében a pickupok is kezdenek felzárkózni a személyautókhoz, az új F-150 pedig ebben a tekintetben új mércét állít. A szegmensben először ebben a modellben jelenik meg az adaptív tempomat stop-and-go funkcióval, azaz a kocsi nemcsak a beállított sebességet és távolságot képes tartani az előtte haladótól, hanem ha szükséges, meg is áll, majd újra elindul. Szintén újdonság a szegmensben az ütközés előrejelző rendszer, amely a más járművekkel és gyalogosokkal való ütközések elkerülését segíti.

Ezen kívül az F-150-be 4G LTE modem is beépíthető, amivel 10 készüléket kiszolgáló Wi-Fi hotspot alakítható ki. Az okostelefonok integrációja Apple CarPlay és Android Auto szabványokkal lehetséges. Rendelkezésre áll 360 fokos kamerarendszer, sávtartó automatika, holttér-figyelő rendszer és vontatást segítő elektronika is. Bár nem közölték, hogy az új F-150 milyen nehéz utánfutót vontathat, annak hossza elérheti a 10 métert is.

A motorpaletta is megújult. Új a 3,3 literes V6-os, immár direkt befecskendezéses benzines aggregát, amely 282 lóerőt és 343 Nm nyomatékot szolgáltat. Teljesítménye ugyanakkora, mint a korábbi 3,5 literes V6-osé, ellenben takarékosabban bánik az üzemanyaggal. A bázismotor szintén friss fejlesztés; a 2,7 literes Ecoboost kettős befecskendezésű és 10-fokozatú automataváltóval párosították. Az 5 literes szívóüzemű V8-as blokkot is továbbfejlesztették, teljesítményét és nyomatékát megnövelték, s ugyancsak 10-sebességet váltóművet kötöttek hozzá. Az igazán nagy dolog azonban az F-150 karrierjének első turbódízel motorja, a 3 literes Power Stroke egység, amiről sajnos egyelőre nem árultak el részleteket. Csupán annyit tudunk, hogy ehhez is a 10-fokozatú váltóművet csatlakoztatják.

Az új Ford F-150 2018-as modellként ősszel kerül az amerikai márkakereskedésekbe.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!