/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a leggyorsabb utcai Lotus

2018. február 27. 13:55   |   Autoblog
címkék:  

Az új 3-Eleven a valaha készült leggyorsabb és legextrémebb közúton használható Lotus. 430 lóerős teljesítményéhez 920 kilogrammos tömeg párosul, így az elképzelhető legtisztább és legintenzívebb vezetési élményt nyújtja. Exkluzív termék, összesen 20 darabot szerelnek össze belőle.

Nincs ennél szélsőségesebb utcai Lotus; az új 3-Eleven 430 1 perc 24 másodperces kört futott a hetheli versenypályán, 0,8 másodperccel megelőzve az eddig első helyen álló Exige Cup 430-at. Az előző 3-Eleven modellre pedig nem kevesebb, mint 2 másodpercet vert rá.

A pehelysúlyú, minimalista sportgépet ugyanis egy 3,5 literes, Edelbrock kompresszorral izmosított 3,5 literes V6-os aggregát bírja mozgásra, amely 430 lóerőt (7000 ford./percnél) és 440 Nm nyomatékot (4500 ford./percnél) présel ki magából. A nulla-százas sprint csupán 3,2 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 290 km/óra, ami halálközeli élménnyel érhet fel a nyitott utasterű autóban.

A 3-Eleven 430 préselt és ragasztott alumínium vázat, valamint karbon-kompozit karosszériát kapott, s belső terében amit lehetett, szintén szénszálból készítettek el. A kocsi száraz tömege 920 kilogramm, súly/lóerő aránya így elképesztő 467 LE/tonna. Úton tartásáról szénszálas első splitter, teljesen burkolt alváz, valamint karbon hátsó diffúzor és nagyméretű légterelő szárny gondoskodnak. Ezek az elemek együttesen, csúcssebességnél 265 kilogrammnyi leszorítóerőt képesek termelni.

A kocsi alapfelszereltségéhez tartozik a Torsen-típusú hátsó korlátozottan önzáró differenciálmű, az állítható Öhlins DFV lengéscsillapítók és Eibach stabilizátorok, a közvetlenül a motorvezérléshez csatlakozó kipörgésgátlónak pedig hatféle előre programozott beállítása van (1%, 3%, 6%, 9%, 12% és “off”). A váltó természetesen kézi kapcsolású, hatfokozatú és nyitott kulisszás.

A Lotus 3-Eleven 430 ultra-könnyű felnijeire Michelin Cup 2 abroncsokat feszítettek, elöl 225/40/18, hátul 275/35/19 méretben. A jelentős leszorítóerő és a Michelin gumik által szavatolt kiváló mechanikus tapadás révén a 3-Eleven 1,5 g-s oldalgyorsulásra képes. Megállításáról pedig AP Racing 4-dugattyús féknyergek és J-Hook tárcsák gondoskodnak (332 mm körben).

Az új, egyben az utolsó Lotus 3-Eleven 430 az idén fennállásának 70. évét ünneplő brit gyártó gazdag hagyatéka előtt tiszteleg és sportautók új sorozata előtt nyitja meg az utat. Csak 20 darabot készítenek belőle, egyenként 102 ezer fontos alapáron.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/