/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült az Audi leggyorsabb kabriója

2017. június 15. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi Sport GmbH műhelyéből kikerült a négykarikás márka leggyorsabb sorozatgyártású kabriója, az R8 Spyder V10 plus. A kupé már eddig is kapható volt plus csomaggal és 610 lóerős motorral, most pedig mindez vászontetővel is élvezhető.

Az Audi R8 esetében a plus jelző 70 lóerővel erősebb motort és némileg csökkentett tömeget jelent; most az R8 Spyder is részesült ebben a „kezelésben”. A plus kivitelben az 5,2 literes, szívóüzemű tízhengeres V-motor magas, 12.7:1-es sűrítési aránnyal dolgozik és 8700-as fordulatszámig képes felpörögni. Az Audi legerősebb sorozatgyártású erőforrásaként 610 lóerőt és 560 Nm nyomatékot ad le. 3,3 másodperces százas sprintet és 328 km/órás végsebességet tesz lehetővé, 0,1 másodperccel és 2 km/órával elmaradva a kupé plus teljesítményétől.

A korszerű V10 FSI motor egyébként hengerlekapcsolás és kettős befecskendezés rendszerrel is büszkélkedhet. 55 km/órás sebesség fölött, ha a sofőr lelép a gázpedálról, a motor lekapcsolódik a hajtásláncról és minimális fogyasztással alapjáraton üzemel. Piros lámpánál pedig a start-stop rendszer aktiválódik és leállítja az erőforrást. De sportoláshoz is kitűnő, ugyanis száraz karteres, tehát nagyon alacsonyan építhető be az autóba és extrém terhelésnél is kifogástalan a kenése.

A középre beépített aggregát mögé került a hétfokozatú S tronic duplakuplungos automataváltó, amely mind a négy keréknek átadja a motorerőt. Az első tengelyre kardántengelyen keresztül jut a kraft. Lényegi elem a vízhűtéses, többtárcsás kuplung, amely a vezetési szituáció függvényében osztja el a nyomatékot, akár annak 100 százalékát egy tengelyre irányítva. A magabiztos tapadásért és maximális dinamikáért egy mechanikus hátsó differenciálzár felel.

A teljes hajtáslánc menüből konfigurálható. Gombnyomásra változtatható a quattro-hajtás, a gázpedál, a váltómű, a kormányzás, a kipufogórendszer és a feláras mágneses adaptív felfüggesztés karakterisztikája. Utóbbi arra is képes, hogy ellentételezze a karosszéria nem kívánt mozgásait, például a bólintást és a dőlést. Plusz pénzért változtatható áttételű kormánymű és kovácsolt, 20 hüvelykes kerékgarnitúra is rendelhető, 245/30 ésd 305/30 méretű abroncsokkal. A széria karbon-kerámia féktárcsák mérete elöl 380, hátul 356 mm, s elöl 6-, hátul 4-dugattyús féknyergek tartoznak hozzájuk. A könnyű kerekekkel és fékrendszerrel, valamint a kagylóülésekkel 25 kilogrammot faragtak a tömegből; a Spyder V10 plus száraz tömege csupán 1587 kilogramm.

Ami az autó külsejét illeti, a legszembetűnőbb elem az egyedileg kikevert zöld fényezés, amihez antracitszürke hűtőrács társul. Egyébként 11-féle külső szín és egyedi árnyalatok is rendelkezésre állnak; a vászontető háromféle, a pengeidomok ötféle színben választhatók. Az oldalsó pengemotívumokat (sideblade), a küszöbléceket, az első toldatot, a vászontető borítóelemét, a hátsó légterelőt és a diffúzort pedig szénszálas kompozitból készítették. A vászontető 20 másodperc alatt nyitható és zárható, 50 km/órás sebességig. A szélvédelem felhúzott ablakokkal, az opcionális szélfogóval és a hátsó szélvédővel kifejezetten hatékony.

Az utasteret alapkiépítésben fekete nappabőr borítja, a volánon és váltókaron perforált kivitelben. Az üléseken, a könyöklőn, az ajtókon és a szőnyegeken kontrasztos, a külső színnel harmonizáló varrás jelenik meg. Alapáron R8 kagylóüléseket építenek az autóba, a dekorációt pedig karbon betétekkel jelentik.

Az Audi R8 Spyder V10 plusra már felveszik a rendeléseket, az első példányokat nyáron kapják kézhez a tulajdonosaik. A szupersportgép alapára 207 500 euró, így 17 500 euróval kerül többe, mint az R8 V10 plus.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/