Először kerül 2.0 literes motor a 7-es BMW-be
A 7-es BMW modelltörténetében először kerül egy mindössze 2.0 literes, négyhengeres aggregát a géptető alá. A természetesen turbófeltöltővel ellátott parányi benzines szív 258 lóerővel hajtja meg a 730i nevű változatokat egyelőre csak Kínában és Törökországban.
Úgy tűnik, bizonyos országok igénylik a luxust, de a lehető legszerényebb teljesítmény/legkisebb adó megfizetése mellett – hisz minek egy 4-500 lóerős szörnyeteg, ha úgyse lehet kiautózni?
A piaci igényekre tökéletesen reagálva, először vezeti be a BMW a 7-es sorozatban a 2.0 literes négyhengeres benzinmotort, amelyet ráadásul turbófeltöltővel szerel. Az egyelőre csak Kínában és Törökországban megjelenő, 730i névre keresztelt modellváltozatba a Mini Cooper legerősebb, JCW variánsából és a BMW 225i/330i modellekből ismerősB48-as motorcsaládba tartozó 16 szelepes benzinégető kerül 258 lóerő és 400 Nm társaságában.
A méret ellenére impozáns számoknak köszönhetően a gyorsulást 6,2 másodpercre, míg a végsebességet 250-re lőtték be a németek. A hátsó kerekekre a ZF nyolcfokozatú automatája továbbítja az erőt, így a fogyasztás is kedvező maradhat, állítólag 5,7 literes átlagfogyasztással, és 133 grammos kilométerenkénti emisszióval el lehet közlekedni a belépő szintű Bömössel.
Ami az árakat illeti, Törökországban 193 698 eurónak, azaz 60 millió forintnak megfelelő összegért lehet hozzájutni a luxuslimuzinhoz, de ott mindegyik változat ára jóval magasabb a magyarországinál, itthon ugyanis az alapot jelentő 730d 26,6 millióról indul.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)